• Göteborgstjej

Vilken spelkonsol ska man köpa?

Som sagt - vilken??
    Familjen består av mig och min man som gillar att spela - jag gillar ju tex singstar och vi båda gillar ju Buzz - båda dessa finns ju till PS3. Kanske bra varianter finns till andra konsoler? Vi gillar ju andra spel också såklart! Jag vill också gärna ha bra träningsmöjligheter med hjälp av konsolen!

Familjen har också en snart 7årig tjej, som inte testat TVspel så mkt, men gillar spel på datorn.

Vi har också en biltokig 3,5 årig kille.

Vilken konsol passar oss alla? Har du tips på riktigt kul spel som 7åringen kan gilla? 3,5åringen, finns det ngt för honom? Vi är ganska inne på PS3:an, men är inte säkra. Vad är din åsikt!?

• Svar på tråden Vilken spelkonsol ska man köpa?
  • Laurora
    Vinxen skrev 2011-10-29 01:01:55 följande:
    Fast i alla tester vinner ju PS3 över Xbox och då speciellt i movefunktioner och kameran. Dessutom är det liknande kontroller till både PS3 som till Xbox så i gen fördel alls till just xboxet. Nä jag väljer PS3 igen vilken dag som helst. Dom andra konsolerna känns gamla å trista!

Fast ibland får man gå på känsla, jag ser inga fördelar alls i PS3 gentemot Xbox, inte i grafik eller något på de spel jag spelar. och jag ville delge min syn på det hela i en tråd där min åsikt efterfrågades Tungan ute. Om alla valde samma hade det varit förfärligt tråkigt med!
  • Göteborgstjej

hmmm... Svårt det här... Undrar om PS3, tillbehör och spel och sånt finns på Ullared..? Och om det kan vara lönt att åka dit..?

• Rabarbapuppa
    Vinxen skrev 2011-10-26 22:23:26 följande:
    Gubben spelar Grand turismo (bästa bilspelet någonsin)
    Tyvärr. Det är i jämförelse ganska kasst.
    Forza Motorsport 4 (Microsoft/Xbox360), DET är det bästa bilspelet någonsin.

/Puppa
  • Laurora
    Rabarbapuppa skrev 2011-10-31 12:17:59 följande:
    Tyvärr. Det är i jämförelse ganska kasst.
    Forza Motorsport 4 (Microsoft/Xbox360), DET är det bästa bilspelet någonsin.

/Puppa

//Spelat Forza 4 hela helgen, kan nog bara instämma.
  • PappaK

Ursäkta att jag kastar in en fråga i din tråd, men vi har precis samma fundering och vet inte riktigt vilken konsol vi ska välja. Det lutar åt PS3, men vad behöver man då för tillbehör för att alla ska få kul? Jag spelar gärna strategispel, min fru vill nog testa träningsspel och spel typ Super Mario, dottern (snart 7) är inte spelvan - men gillade WII när hon provade och onen är 2,5 så det kanske dröjer lite (?) innan han kan börja.

Behöver man lika många tillbehör till de olika konsolerna (ps3, xbox, wii)? Det är ju rätt mycket en ekonomisk fråga också.. 

• PappaK

Ett litet förtydligande - hur mycket behöver man alltså köpa till utöver det som följer med konsolen?

• Laurora
    PappaK skrev 2011-11-06 22:41:46 följande:
    Ett litet förtydligande - hur mycket behöver man alltså köpa till utöver det som följer med konsolen?

Xbox/kinect - inget. Tillbehör finns ju typ inte förutom motståndsband och pulsmätare men de förljer ju med spelet.
  • member

Spela på datorn. En dator är totalt överlägsen ALLA konsoler och 99% av alla spel finns till dator.
    Du kan koppla in en vanlig konsoldosa och spela med i datorn om du vill spela med dosa också.

Att ha en dator är som att ha alla konsoler i ett.

• Xbox Two

Varför säger alla PS3? Det är ju asgammalt!!!¡

Ta Xbox 360, Xbox one, PS4.

Om era barn är under 12 år, ta Wii eller Wii U.

• Frontline
    Xbox Two skrev 2016-04-08 14:04:03 följande:
    Varför säger alla PS3? Det är ju asgammalt!!!¡ Ta Xbox 360, Xbox one, PS4. Om era barn är under 12 år, ta Wii eller Wii U.

2011 då TS startade tråden fanns väl varken PS3 eller XBO så det kanske inte är så konstigt eller hur.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Vilken spelkonsol ska man köpa?