• NeLi

    privata bilder

    hej hej, jag skulle vilja att man kan ladda upp presentationsbilder på sig själv när man är medlem i en privat grupp. just nu kan man enbart skriva en privat presentation med bilder kan man bara ladda upp i det gemensamma galleriet..

  • Svar på tråden privata bilder
  • Redaktör

    Hej!

    Menar du att du vill kunna ha en annan avatar-bild i medlemsgruppen än på resten av sajten?

    Vänliga hälsningar
    Redaktionen


    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • NeLi
    Redaktör skrev 2011-11-02 13:23:38 följande:
    Hej!

    Menar du att du vill kunna ha en annan avatar-bild i medlemsgruppen än på resten av sajten?

    Vänliga hälsningar
    Redaktionen
    nej, ett eget galleri på det privara forumet. laddar man upp en bild där nu läggs de bara i det gemensamma utrymmet. hade varit skönt om bilderna hamnade på min presentationssida.
  • Redaktör

    Hej!

    Det finns ett galleri inom gruppen, när man laddar upp en bild där kan man välja att bilden enbart blir synlig för medlemmarna i gruppen.
    Hjälper det dig?

    /redaktionen


    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • NeLi
    Redaktör skrev 2011-11-02 14:21:05 följande:
    Hej!

    Det finns ett galleri inom gruppen, när man laddar upp en bild där kan man välja att bilden enbart blir synlig för medlemmarna i gruppen.
    Hjälper det dig?

    /redaktionen
    nej för då hamnar de i det gemensamma galleriet. vi medlemmar vill ha egna galleri så att man kan gå in och kika på varandras profiler och foton. och det vill vi bara ha i gruppen då vi annars är anonyma på familjeliv.
  • Redaktör

    Hej!

    Om du laddar upp en bild i gruppens galleri och markerar att bara gruppens medlemmar ska kunna se den, så ska bilden inte synas i allmänna galleriet för övriga besökare på sajten.
    Har detta trots allt hänt dig när du laddat upp en bild i gruppens galleri? Iså fall måste det vara en bugg i systemet som vi behöver åtgärda.


    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • NeLi

    nej det är inte det jag menar heller. vad jag menar är att som det är just nu kan man inte ha ett privat eget fotoalbum inom gruppen. det finns bara ett gemensamt.

    jag w29, vill kunna ladda upp foton på mig själv och mitt liv på samma sida där jag ahr skrivit om mig själv.
    det är jobbigt att först behöva klicka på en i gruppens presentation och sedan när man blir nyfiken på hur denna person ser ut måste man klicka sig in på en helt ny sida (det gemensamma fotogalleriet) och leta upp personen man letar efter. den bilden borde finnas på personens presentation!

    nu kan jag verkligen inte göra det här mer tydligt tycker jag!

  • NeLi

    det känns som man sitter med Ikeas datoriserade kundtjänst!

    "- vart hittar man bruksanvisningen till Billys Bokhylla?"

    " - är du intresserad av att åka till Berlin?"

  • NeLi
    NeLi skrev 2011-11-02 16:11:12 följande:
    det känns som man sitter med Ikeas datoriserade kundtjänst!

    "- vart hittar man bruksanvisningen till Billys Bokhylla?"

    " - är du intresserad av att åka till Berlin?"
    Skrattande
  • Dimitra

    Jag förstår dig, tror jag?

    I min medlemsgrupp så vill jag tex bara kunna se "Lindas" bebisbilder. Om jag klickar på galleriet kommer allas bebisbilder upp och det går inte att gruppera till en enskild medlems bilder.

    Det är så du tänker va?


    The Dimitra universe.
  • NeLi
    Dimitra skrev 2011-11-02 16:16:21 följande:
    Jag förstår dig, tror jag?

    I min medlemsgrupp så vill jag tex bara kunna se "Lindas" bebisbilder. Om jag klickar på galleriet kommer allas bebisbilder upp och det går inte att gruppera till en enskild medlems bilder.

    Det är så du tänker va?
    jaaaaa, det är precis så jag tänker!!! Skrattande

    vi har också en bebistråd och man vill kunna kika ina på en specifik persons foton exempelvis, men då måste man ju kolla alla bilder i galleriet
  • Dimitra
    NeLi skrev 2011-11-02 16:19:55 följande:
    jaaaaa, det är precis så jag tänker!!! Skrattande

    vi har också en bebistråd och man vill kunna kika ina på en specifik persons foton exempelvis, men då måste man ju kolla alla bilder i galleriet
    Får hoppas redaktionen är med på önskningen. Annars får de fråga igen
    The Dimitra universe.
  • Redaktör

    Ok, jag förstår. I så fall är det en tjänst som måste utvecklas. Jag tar förslaget med mig nästa gång vi ska diskutera utveckling av medlemsgrupperna.

    Vänliga hälsningar
    redaktionen


    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • NeLi
    Redaktör skrev 2011-11-02 16:23:46 följande:
    Ok, jag förstår. I så fall är det en tjänst som måste utvecklas. Jag tar förslaget med mig nästa gång vi ska diskutera utveckling av medlemsgrupperna.

    Vänliga hälsningar
    redaktionen
    ja det vore jättesnällt om du gjorde det! tack för svar och ha en fortsatt trevlig vecka på dig!
  • NeLi
    Dimitra skrev 2011-11-02 16:22:27 följande:
    Får hoppas redaktionen är med på önskningen. Annars får de fråga igen
    *håller tummarna* Glad
Svar på tråden privata bilder