• Merkuríus

Bilder på era Akvarium:)

Provar på och gör en ny tråd med bilder våra Akvarium då inte alla verkar förstå tråden med era tankar eller så är det inte många på familjeliv som har akvariumTungan ute , vore väldigt kul att se hur era akvarium ser ut stora som små.

Just nu håller jag på att starta upp ett 240liters akvarium ska köpa växter idag tänkte jag och sen slänger ja upp lite bilder, men börja ni så ja kan få lite mer ideer på inredning o fiskar allt är välkommetDrömmer  

• Svar på tråden Bilder på era Akvarium:)
  • Takex

Gud man har ju knappt tid att andas när man får barn! Än mindre att ta bilder på sina älskade fiskar som man med nöd och näppe hinner ta hand om :P

Här är mitt senaste tillskott:

Äntligen har jag en diskus (ja det blev i slutändan bara en) som simmar ihop med Milian, min Skalar, det var inte alls meningen att det bara skulle vara dom två men dom trivs så otroligt bra ihop att det inte finns någon anledning att ändra på det. Så nu får dom ha hela akvariet för sig själva!

Shingo ♥ 28/9 2012
  • Merkuríus
    Takex skrev 2012-11-08 20:36:28 följande:
    Gud man har ju knappt tid att andas när man får barn! Än mindre att ta bilder på sina älskade fiskar som man med nöd och näppe hinner ta hand om :P

Här är mitt senaste tillskott:

Äntligen har jag en diskus (ja det blev i slutändan bara en) som simmar ihop med Milian, min Skalar, det var inte alls meningen att det bara skulle vara dom två men dom trivs så otroligt bra ihop att det inte finns någon anledning att ändra på det. Så nu får dom ha hela akvariet för sig själva!

Jättefin!, haha andas ne ja vet o ja har en på snart 1år och en på snart 2år hehe så ja vet..
  • Thaleya1

Kanske inte världens snyggaste bild, och innan växterna tagit fart men det är den enda bilden jag har. Mitt lilla arbetsakvarium på skrivbordet.
  • Thaleya1

Vart skaffar ni växter ifrån? I min stad finns det endast ett fåtal stora fula sorter på djuraffären så jag måste beställa från tyskland för att få de små, och ja det är rätt dyrt och svårt att veta när man inte ser de med ögat innan man bestämmer sig.

• Gudinnan
    Thaleya1 skrev 2013-03-25 20:46:50 följande:
    Vart skaffar ni växter ifrån? I min stad finns det endast ett fåtal stora fula sorter på djuraffären så jag måste beställa från tyskland för att få de små, och ja det är rätt dyrt och svårt att veta när man inte ser de med ögat innan man bestämmer sig.

var bor du då i sverige ?
    I sverige finns det väl en bra del av djur affärer
    Vi bor i danmark och har minst 2 st här där vi köper fiskar och växter  
    Ebba 2005 Amadeus 2008 Elias 2010
  • Gudinnan

I helgen tror jag så kommer vi att köpa ett större akvarium ca 2000 kr och då över 200 fiskar GALLET !!
    vi har redan en liten akvarium med fiskar mini små fiskar
    men mannen vill ha mer.
    En del fiskar ligger på priset 200 kr st   

• Thaleya1
    Gudinnan skrev 2013-03-25 22:58:38 följande:

var bor du då i sverige ?
    I sverige finns det väl en bra del av djur affärer
    Vi bor i danmark och har minst 2 st här där vi köper fiskar och växter  
    Östersund, vi har typ en djuraffär bara :( och de är inte så bra på fiskar, sist jag var där så sa han åt mig att det var omöjligt att ha jord i ett akvarium för jorden skulle bara flyta omkring och växter skulle ej stanna på plats....Drömmerpuckon.
  • Gudinnan
    Thaleya1 skrev 2013-03-25 23:32:14 följande:
    Östersund, vi har typ en djuraffär bara :( och de är inte så bra på fiskar, sist jag var där så sa han åt mig att det var omöjligt att ha jord i ett akvarium för jorden skulle bara flyta omkring och växter skulle ej stanna på plats....Drömmerpuckon.
    hahaha okej jo men då förstår jag ..
    Hmm hur mkt ligger frakten på då till östersund från tyskland ?
    Bor själv i sødraljylland 20 min från tyskland med bil .  
  • Thaleya1
    Gudinnan skrev 2013-03-25 23:37:51 följande:
    hahaha okej jo men då förstår jag ..
    Hmm hur mkt ligger frakten på då till östersund från tyskland ?
    Bor själv i sødraljylland 20 min från tyskland med bil .  
    Jag vet inte, det var längesedan jag köpte växter nu, men vilket som är det dyrt med akvaristik :P Och det största problemet var liksom att jag vill ha supersmå grässtrån nästan men jag hittar inget som passar storleksmässigt till ett litet akvarium. Men det var proffsig leverans, en man dök upp med ett paket utanför dörren och jag fick skriva en signatur :D
Svar på tråden Bilder på era Akvarium:)