• Ripichip

Drammen/Kongsberg

Hej
    Finns det några trevliga föräldrar i området? Nationalitet spelar ingen roll. 
    Skriv gärna. 
  • Svar på tråden Drammen/Kongsberg
  • Miracle85
    Ripichip skrev 2012-01-17 13:53:44 följande:
    Jösses vad jag är dålig på att skriva här. Kollar ganska ofta så jag kan inte skylla på att jag inte sett att ni skrivit eller att jag inte varit inloggad. Jag har tänkt flera gånger att svara men så händer något och det skiter sig. :) Jag är hopplös.

Miracle: Sandvika 14 januari blir ju svårt då. :) Nu i helgen tror jag att vi skall till Kongsberg för lite skidåkning/pulkaåkning. Lördag eller söndag. Nästa helg åker vi till Sverige och helgen därpå får vi besök från Sverige. Jag misstänker att jag kommer att hina bli tvåbarnsmorsa innan vi får till en träff. :) 
    Så denna helg skulle funka om vi beslutar oss för skidåkning på söndagen. Ska kolla med maken.

Hej Elsis. Ja häng gärna på här. Hjälp till att få lite fart på tråden.

Hur går det för dig Flowergirl?

Hoppas ni har det bra.
    Oj jag har totalt missat att du är gravid juh :) När har du termin? coolt med 2 täta barn! =) har alltid velat ha 3år mellan Lucas och nästa så vi väntar lite. Hoppas vi ses snart iaf :)
  • Elsis

Det blev inte Kongsberg denna veckan, för barnen är sjuka. Vi får åka om någon vecka istället.

• Ripichip

Miracle: jo visst. :) har termin mitten på mars. Blir 18 månader mellan barnen.

Elsis: jag hade nästan glömt av det. Stannade i Sverige några dagar extra och kom på det igårkväll. Hör av dig när ni planerar att åka nästa gång så tar vi det då.

• Elsis

Nu är vi i Kongsberg, om du har tid/lust att ses på öppna barnehagen denna veckan kan vi göra ett nytt försök:)

• Ripichip

Hej Elsis
    Ja varför inte. Låter som en bra idé. Det ser ut att faktiskt passa bäst redan i morgon. Skall till Jordmor vid 9.30 och sedan skulle jag kunna åka direkt till Kongsberg efter det. Tror de har öppet 10-15 och att komma dit lagom till lunch och sedan leka och greja passar ju ganska bra. Funkar det för dig? Jag inboxar mitt nummer. 

• Kackalock

Hej!

Fortfarande någon i Kongsberg-området som vill umgås? Vi är helt nyinflyttade, från Sverige, med tre döttrar på 3.5 och 1.5 (tvillingar). Vore jättekul att få kontakt med några trevliga människor.

Hör av er!

Hälsningar
    Karin

• Ripichip

Kackalock: Jag ses gärna. Kan i princip när som med förutsättning att jag inte behöver åka in och föda.

Var bor du/ni? Jobbar du?

• Kackalock

Hej! Jag är hemma med de två minsta samtidigt som jag söker jobb. Den äldsta dottern går på dagis. Kollade in din sida Ripichip och blev glad att se att även du stör dig på detta könsuppdelande! Det är ett ämne som även ligger mig varmt om hjärtat! Vi bor vid Kongsbergshallen, nära KIWI! Var bor ni?

• Ripichip

Roligt att höra att du delar min åsikt. :)
    Jo, vi bor just nu i Mjøndalen. Mannen jobbar i Kongsberg och det är där vi siktar på att hamna. Vi bor här till aug/sept. Vi får se vad vi hittar sedan. Hyra eller köpa.
    Dina yngsta är jämngamla med min. Född sept 2010.
    Har du tid och lust att ses redan kommande vecka kanske? Jag går iofs och väntar på att förlossningen skall dra igång. Om det ska bli som sist borde vattnet gå i morgon. :)  Så man kan ju få avboka men så är det ju alltid.
    Jag mailar dig mitt nummer så kan du antingen sms:a eller maila eller skriva här i tråden såklart. 

• Miracle85
    Ripichip skrev 2012-02-02 10:09:33 följande:
    Miracle: jo visst. :) har termin mitten på mars. Blir 18 månader mellan barnen.

Elsis: jag hade nästan glömt av det. Stannade i Sverige några dagar extra och kom på det igårkväll. Hör av dig när ni planerar att åka nästa gång så tar vi det då.
    Hallo!

Jag har inte vart inne på en stund..

Hur går det med graviditeten? kanske du redan har fått en liten bebis vid det hær laget =)

Jag vill fortsatt jætte gærna ses någon dag :) Åker  till Sverige øver påsk men sen kan jag ses..

sæg bara ifrån nær du kan, det ær ju en hel del i børjan med en bebis. 
  • Ripichip

Jodå här har det blivit bebis. I lördagsmorse. Vi mår fint allihopa.

Har lite dålig koll när det skulle passa att ses så att sikta på efter påsk låter som en god ide. :)

Amma, äta, vila och dricka vatten.

• jovi1200

Hej,

Vi är ett svenskt par som flyttade till drammen tidigare i år.
    Vi fick en liten Vidar den 19e september.
    Bor ni i tråden fortfarande kvar och har lust att träffas? 

• Ripichip

Hej Jovi: Grattis till Vidar! Jag ses gärna, dock har vi flyttat närmare Kongsberg än Drammen.

Svar på tråden Drammen/Kongsberg