• Zarina

Litar du blint på din babymonitor?? (Har det hänt att den inte fungerat?)

Kom att tänka på detta, undrar hur det är för er andra? Jag litar nog ganska blint på min i åtminstone en timme, men om min baby sover längre än vanligt springer jag och kollar.
    Berätta gärna om ni varit med om att monitorn inte alarmerat! Märke?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-21 11:12
    Vet inte om detta var rätt forum, men visste inte var jag skulle posta.. Nog har det ju lite med säkerhet att göra =P

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Litar du blint på din babymonitor?? (Har det hänt att den inte fungerat?)
  • lövet2

Jag skaffade aldrig någon sådan, just eftersom flera av mina vänner råkat ut för tekniska problem. De kändes inte särskilt pålitliga helt enkelt ...

• Thursday

Njaä, det gör jag väl inte, men jag hör ju barnen "live" också, i alla fall om de börjar skrika. Så jag har faktiskt mer eller mindre slutat använda den. Två-åringen vaknar i princip aldrig innan vi går och lägger oss längre, skulle han vakna och vara jätteledsen hör jag honom. Lillasyster får sova ute utan radion, hon står precis utanför ytterdörren och jag hör när hon vaknar. Iofs tittar jag ju ändå till henne då och då genom fönstret.

I reject your reality and substitute my own.
  • Krake

Nja... Jag litar på den men det är ju inte så att jag skulle tänka "fan vad konstigt egentligen, nu har han sovit i tre dagar, har aldrig hänt förut"

Jag är av den inställningen att det inte är jordens undergång om han skulle råka skrika lite innan jag hör det. Babyfonen hjälper mig att reagera snabbare, dock.

Har aldrig haft nåt problem med den men använder den också rätt sällan, inget behov i vardagen. 

Moster, inte monster.
  • huxflux

Jag litar på den, men jag brukar ändå gå och titta till honom (kika genom dörrspringan) rätt ofta eftersom han sparkar av sig täcket hela tiden och jag brukar låta honom sova med fönstret öppet.

• cosinus

Vår har aldrig strulat och jo jag litar på den. Mottagardelen ska larma om den inte har kontakt med babydelen och det har hänt några ggr att den gjort när mottagningen varit på håret.

Sen är det inte alltid man hör hur barnet låter om mottagningen är halvdålig, då sprakar det bara men då vet man ju att den försöker sända något och det räcker gott.

Men vi har aldrig varit längre bort än att vi skulle höra ett gallskrikande barn ändå. Vi har t ex suttit på grannens altan vid några tillfällen men med fönstrena öppna i sommarvärmen skulle det lätt höras om bebisen blev arg ändå. Inte lika fort som med babyvakten men nog hörs det. Vanligaste användningsområdet för oss är när barnet sover i garaget som är ihopbyggt med huset. Det hörs också genom väggen om barnet blir nog upprört men än så länge har som sagt alltid babvakten fungerat prickfritt.

• smelata

Jag litar inte fullt ut på våran. Vi har en Philips avent. Den har fått in andras barn istället för vårt eget två gånger. Det är ju bara att byta frekvens så löser det sig och vi har aldrig missat vårt eget barn gråta, men man vet ju inte om de hör sitt eget barn när det låter i våran.

Jag brukar gå ner och titta till honom en eller två gånger i timmen. Vi använder den mellan 20-23 ca då han går o lägger sig innan oss.

• Tallen

Litar till vår på fullo, använder den varje dag minst 2 gånger då vi bor i ett gammalt hus med tjocka väggar så det är inte alltid jag skulle höra vår son om jag tex har radio/tv på eller vi är flera som sitter och pratar.

• Qaroliine

Vi har kamera så vi kan både se och höra, aldrig haft några tekniska problem. Hör jag inte dottern på en lång stund är det bara att kika på henne i monitorn.

Tilde 101221
Svar på tråden Litar du blint på din babymonitor?? (Har det hänt att den inte fungerat?)