• Anonym (korven)

    Borde det inte finnas ett annat forum för bitra biomammor?

    Borde inte fl fixa en sida/forum precis som styvföräldraforumet för frånskilda föräldrar så de kan prata om sina erfarenheter och ångest inför att deras ex gått vidare, att hans kärlek inte hjälper henne med barnen ekonomiskt och att det är orättvist att hon ska betala för sina barn medans barnens bonusmamma struntar i det. Allt de vill snacka om. för annars häckar de ju på styvföräldrasidan och jag tror inte heller att separation/skilsmässa sidan pasar dem för det är ju ofta länge sedan de skildes och det hör inte hemma på singelsidan heller......

    Stackars våra sura biomammor som inte får häcka någonstans.......

    Uppriktigt så borde frånskilda föräldrar få ett forum att få skriva av sig i!!!
    Kom igen nu FL!! Det är många förbjudna känslor och problem som kommer upp när man är frånskild med barn.

    Ni behöver ju inte kalla sidan "bittra biomammor" men ändå med fokus på förhållandet till sitt ex eller känslor som har med ex eller frånskild med barn att göra.....så inte ensam förälder heller.

    Jag kommer inte på något bra förslag, kanske: Frånskilda föräldrar....

  • Svar på tråden Borde det inte finnas ett annat forum för bitra biomammor?
  • Moderator

       

    Tråden flyttas till Familjelivs förslagslåda då den inte hör hemma i Känsliga Rummet. Det är inte längre möjligt att nyttja anonymitetsfunktionen.

      


    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • ius lexis

    Jag tycker att det är ett bra förslag att man som frånskild ska få en möjlighet att ställa frågor som kommer upp efter man skilt sig precis som ts skriver på ett kanske lite taskigare sätt.
    Det är väldigt många situationer som de som frånskilda möter, precis lika många frågor  som vi bonusar har att möta, möter de, det finns ju en annan sida som står inför samma svåra problem och kanske flera andra problem.

  • Redaktör

    Hej!

    Tack för förslaget!
    Vi har till exempel kategorier under Förälder som heter Ensam förälder och Relation/Samliv.
    Skulle ni ändå vilja ha en kategori till, men titel som tex Frånskilda föräldrar?

    /Redaktionen


    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • ius lexis

    Hej!
    Ja, jag tror att det är behövligt med ett forum för föräldrars problematik efter skilsmässan vilket inte alltid hamnar under rubriken ensam förälder. Dvs ett motsvarande till styv/bonusföräldrar. Där man får snacka av sig kring den problematik i relation till barnens andra föräldrar, kring nytillkommna bonusföräldrar och nya syskon som man kanske inte är inkluderad i. Det finns så mycket mer än att uppfostra sitt  barn själv.  jag tror inte att det händer så ofta att de skriver under rubriken relationer.
    Det är en helt ny värld som öppnar sig efter man genomgått en skillsmässa och många känslor kring det nya livet.

Svar på tråden Borde det inte finnas ett annat forum för bitra biomammor?