• Koppkaka

    Berätta din "plus-historia" här!

    Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men här passar väl ganska bra?

    Helt enkelt, berätta din historia om när du fick det där efterlängtade plusset! Var var du, när hände det, osv osv Alltid roligt att höra andras upplevelser!


    Leo
  • Svar på tråden Berätta din "plus-historia" här!
  • Koppkaka

    För mig började tankarna på graviditet redan vid första advent, dvs slutet på november 2011. Jag minns att jag jobbade en kväll, och kände plötsligt hur det liksom rann till på något sätt, det var som världens ÄL-flytning fast alldels försent liksom (ursäkta detaljerna ;)). Jag minns att jag tyckte det var lite skumt, så hade jag aldrig varit med om förut. Dessa flytningar fortsatte sedan en hel vecka efter, och dessutom fick jag väldigt känsliga bröstvårtor vilket jag absolut inte har annars.

    Jag testade dagligen flera dagar innan plusset, och aldrig blev det så mycket som en tillstymmelse till positivt. Så jag trodde verkligen att jag bara hade inbillat mig, precis som månaderna innan. Jag tog ett test på BIM-1, och det var så negativt det kunde bli. Så jag sa det till sambon; "vi får försöka igen nästa månad, det blev ingenting.. Jag har bara inbillat mig."

    Kvällen efter satt jag i vanlig ordning och häckade framför datorn, och sambon framför sin. Han satt och spelade World of Warcraft minns jag, och var väl mitt uppe i någonting. Jag fick iallafall för mig att jag skulle gå och ta ett test på kvällen där när jag behövde kissa, eftersom det var ju ändå BIM-dagen och ingen mens hade dykt upp.

    Och jag minns så väl hur jag kände, när det plötsligt kom fram TVÅ röda strimmor på den där teststickan. Jag blev nästan svimfärdig, överlycklig och livrädd på samma gång. Jag kunde inte riktigt tro mina ögon, var jag GRAVID?!

    Så när jag ropade på sambon och skrek åt honom att komma och kolla en sak (han visste inte att jag tagit testet), så blev han först lite irriterad eftersom jag störde lite ;) När han sen kom in och såg det positiva testet, som visserligen var väldigt svagt så det var lite svårt att se, så blev han ungefär likadan som jag var. Samma reaktion, det var liksom så svårt att fatta!

    Sen satt vi bara och sa högt hela tiden; "Vi väntar barn.. Jag är gravid! Vi ska få en BEBIS!" Den kvällen lär jag aldrig glömma :) Den 8 december 2011!


    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Koppkaka
    isadora81 skrev 2011-12-03 23:58:39 följande:

    Vilket försök var ni inne på då?


    3e, spelar det någon roll?
    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Koppkaka
    lycktan skrev 2011-12-04 00:07:03 följande:
    2011??? Du menar 2010 antar jag så va blev det?
    Hoppsan, ja :P
    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Koppkaka
    lycktan skrev 2011-12-04 00:07:03 följande:
    2011??? Du menar 2010 antar jag så va blev det?
    Läs min sidfot ;)
    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
Svar på tråden Berätta din "plus-historia" här!