• p0ppaN

    Gravstöld hos min lilla dotter. ARG!

    Jag är så fruktansvärt arg och Ledsen!

    I 24 dagar har min dotter varit begravd.
    i 24 dagar har hennes grav fått vara ifred.

    För en vecka sedan, på första advent, då ställde jag dit en liten gran med en ljusslinga i.
    Sen har hon 3 fina änglar där.

    Idag när jag var dit möttes jag av ren kaos och jag blev alldeles förtvivald.

    Nu har någon dum jävla idiot STULIT allting!!

    VEM I HELVETE GÖR NÅGOT SÅDANT?

    Att sno från en grav finns inte, man gör inte så.

    Men att sno från en nybegrav liten bebis? lägre än så kan man helt omöjligt sjunka.
    Äckliga kryp!

    Allt är borta. jag vill bara att min dotter ska få ha en fin viloplats.
    Nu vågar jag inte ställa dit något mer.

    I den vita korgen/krukan, där stod det en julgran med slinga i...
    Den har något slitit upp. Varenda ängel är stulen.

    Kaninen som står framför stenen fick dom förmodligen inte med sig, den är fastankrad och väger ca 10 kg.   



                          


    Mamma till ängeln Lilly 11.07.27 - 11.10.07
  • Svar på tråden Gravstöld hos min lilla dotter. ARG!
  • M i l l a n

    Sjukt att folk sjunker så lågt och stjäl från en grav. >:( Betala några tonåringar att vakta graven på avstånd i skift under påsklovet. Så kanske ni får fast gravplundraren.

  • Lindsey Egot the only one

    Va tråkigt!

    Man ska klara av så jäkla mycket skit som sörjande att jag blir förbannad. Otrolig fin plats och gravsten ni valt till Lilly's sista vila.
    Ni kanske borde åka dit och filma sitta i några timmar på kvällen dolt.

  • tindra aliah

    Hände faktiskt mig med:( det e det mest fruktansvärda man kan va med om..min dotter Tindra-aliah dog den 5/3 den 15/2 är hon begravd. ngn vecka därefter var jag stark nog att orka göra fint till min lilla dotter..hade 3 änglar och en ljuslykta den 5/3 va ja med min mamma o syster uppe och bad för tindra o då uppdagades att ngn hade stulit detta..Jag blev jätte ledsen kände mej så knäckt o sparkad på jag blev så arg o så ledsen..Hur kan man när man läser som du säger att det är ett barn som ligger begravd där.. Alla fall så bestämde jag mej för att tjuvarna inte ska vinna den kampen.. Jag åkte o köpte nya änglar o ny ljuslykta.. Ber till gud varje kväll att han ska hålla tjuvarna borta från Tindra-aliah grav..förhoppningsvis hittar dom inte ditt igen :(

  • Marie-anne

    förbannade pissråttor! ja dom som gör något sådant alltså! fick jag syn på nått sånt.... well då jävl.....

  • avstängd

    Det är hemskt att någon stjäl från gravarna men jag förstår inte varför det är värre att stjäla från ett barns grav än från en vuxen människas grav? Alla är väl lika mycket värda och det är väl lika hemskt oberoende av ålder på den som ligger begravd?

  • avstängd
    Marie-anne skrev 2013-04-08 00:40:11 följande:
    avstängd klart att det är! jag skrev mitt för alla pissråttor=)
    En del här har fått det att låta som om det är värre bara för att det är ett barns grav. Men jag skulle fan skjuta en person som jag såg stjäla från en grav. Skrikandes
  • avstängd
    Marie-anne skrev 2013-04-08 00:44:35 följande:
    avstängd.. då är vi två!!! jag skulle bli galen!!!
    Men först skulle idioten få gräva sin egen grav. Död
  • tindra aliah

    Absolut är det ika hemskt o snå från en äldres grav oxå..inte så jag mena..Min pappa ligger begravd på samma kyrkogård sen 8 månader tillbaka typ. så hade det hänt hos pappa hade jag nog också blivit ledsen.. men här blev jag knäckt.. min dotter hade precis lämnat jordlivet och hon skulle inte ens va född.. jag var fortfarande i shock när detta hände,hade knappt förstått att min otter var död,begravd o att jag hade orkat fixa på hennes grav så tidigt tycker ja e himla duktigt av en knäckt sörjande shockad mamma. o sen komma till graven o se detta gjorde så ont så nt.. Riktiga pissråttor är dom som gör ngt sånt.helt rätt ordval

  • Eliza01

    Jag måste bara tillägga att jag tycker själv att det är hemskt vad som händer ute på kyrkogårdar. Jag har råkat ut för samma sak... Min son dog för snart ett år sedan... Någon som förmodligen inte varit frisk i skallen "vänt gravplatsen upp och ner" allt blivit förstörd utan gravstenen. Det gör så ont i hjärtat när man ser detta. Jag förstår frustrationen över stölder på gravplatser. Hemskt !!!! Dessa människor har inga känslor och hjärtat på fel plats förmodligen utanför kroppen!!!

  • Marie-anne
    Eliza01 skrev 2013-10-11 23:07:14 följande:
    Jag måste bara tillägga att jag tycker själv att det är hemskt vad som händer ute på kyrkogårdar. Jag har råkat ut för samma sak... Min son dog för snart ett år sedan... Någon som förmodligen inte varit frisk i skallen "vänt gravplatsen upp och ner" allt blivit förstörd utan gravstenen. Det gör så ont i hjärtat när man ser detta. Jag förstår frustrationen över stölder på gravplatser. Hemskt !!!! Dessa människor har inga känslor och hjärtat på fel plats förmodligen utanför kroppen!!!
    nej fy fan vilka Demon, såna ska ha megastryk!
  • Lillsudd
    Eliza01 skrev 2013-10-11 23:07:14 följande:
    Jag måste bara tillägga att jag tycker själv att det är hemskt vad som händer ute på kyrkogårdar. Jag har råkat ut för samma sak... Min son dog för snart ett år sedan... Någon som förmodligen inte varit frisk i skallen "vänt gravplatsen upp och ner" allt blivit förstörd utan gravstenen. Det gör så ont i hjärtat när man ser detta. Jag förstår frustrationen över stölder på gravplatser. Hemskt !!!! Dessa människor har inga känslor och hjärtat på fel plats förmodligen utanför kroppen!!!
    Tyvärr tror jag att vi är många som delar erfarenheten av stölder. Kanske alldeles särskilt på barns gravar - för att det ofta finns mer intressanta saker där... Jag har upptäckt att det ibland varit djur (harar) som levt rövare, och det blir jag inte ledsen för. Men när utvalda saker försvunnit... hans födelsedagsfjärilar har försvunnit och det gör mig förbannat ont att det ska behöva vara så.

    Egentligen är det här inte en stöld, juridiskt sett, utan brott mot griftefriden. Vilket borde tas på högre allvar av polisen. Men eftersom vi sällan anmäler våra småstölder, och polisen lätt bokför det just som stöld - finns det liksom ingen statistik. Men man tycker att det borde väcka visst uppseende om alla vi som råkade ut för det konsekvent anmälde brott mot griftefriden. Särskilt om det skulle visa sig vara flera på samma kyrkogård.
Svar på tråden Gravstöld hos min lilla dotter. ARG!