• Tokstolla

    Gravid i v21. Har smärta som riktiga värkar dagen efter att vi haft sex.

    Dagen efter att jag och min man har haft sex har jag som mikrokorta värkar i underlivet/magen. Vanliga sammandragningar har jag ofta och dessa gör aldrig ont. Jag har ett barn sedan innan så jag minns hur de riktiga värkarna kändes och det här är väldigt likt men de håller inte i så länge utan bara ett par sekunder och gärna om jag lyfter/går snabbt- då kommer de garanterat. 

    Vad händer egentligen? Någon som känner igen det jag pratar om? 

     

  • Svar på tråden Gravid i v21. Har smärta som riktiga värkar dagen efter att vi haft sex.
  • Dohgon

    jag fick onda förverkar sammandragningar där omkring och hade så varje dag fram till förlossning när de satte igång mig i v 38+6. men var inne på förlossning för att stanna upp förlossningen några gånger innan dess. kan vara bra om du pratar med förlossningen så de kan hålla koll på dig och se så du inte öppnar dig

  • Tokstolla
    Dohgon skrev 2011-12-06 09:34:02 följande:
    jag fick onda förverkar sammandragningar där omkring och hade så varje dag fram till förlossning när de satte igång mig i v 38+6. men var inne på förlossning för att stanna upp förlossningen några gånger innan dess. kan vara bra om du pratar med förlossningen så de kan hålla koll på dig och se så du inte öppnar dig
    Jo, det är väl det jag är mest orolig för- Att öppna mig innan rimlig tid. 
Svar på tråden Gravid i v21. Har smärta som riktiga värkar dagen efter att vi haft sex.