• Anonym (dahlia)

    hur bli av med flytningar?!?!

    Hej! Jag undrar om ni har något tips på hur jag ska minska/bli av med min flytningar.
    Tycker det är fruktansvärt jobbigt att dra av trosorna när dom är helt vita inför killen så brukar försöka gömma mig när dom ska av... Jag har testat mig och är helt ren. Snälla dela med er av alla tips nu har..

    ps. visste inte vilken kategori jag skulle sätta tråden i, men ser de som obehag. ds.

  • Svar på tråden hur bli av med flytningar?!?!
  • meldeah
    Anonym (dahlia) skrev 2011-12-12 18:39:45 följande:
    vet du hur man kan göra för att få ph värdet i balans? vill verkligen inte göra gyn..
    Om du testat dig så har du ju mer eller mindre gjort en gynundersökning och det var väl inte så farligt? :) Kan ju vara så att mängden varierar från kvinna till kvinna, men så länge du som sagt inte har problem med klåda och/eller lukt så ska det inte vara någon fara :)

    Men jag skulle ta mig till gyn om det är så mycket att jag stör mig på det. Som du nu gör i detta fall.
  • Anonym (hade tidigare)

    Använd bomullstrosor, sov naken, tvätta dig med tvättolja (finns på intimhyllan på apoteket) istället för tvål eller Lactacyd eller liknande och använd ev vagitorier med lactobaciller (finns också på apoteket).

    Visst har jag också flytningar ibland, lite beroende på var i menscykeln jag är men väldigt lite numer. Och jag använder aldrig trosskydd utan tar hellre med ett par extra trosor att byta med på jobbet i så fall.

  • meldeah
    meldeah skrev 2011-12-12 18:47:02 följande:
    Öööhhh.. Hur gör trosskydd att flytningarna ökar? Känns ju om inte annat renare med ett trosskydd än kladdiga trosor.
    Kanske ska poängtera att jag inte ville låta otrevlig. Nu förstår jag vad du menar med att trosskydd ökar flytningar.. Eftersom det blir mer instängt och så :)
  • Anonym (dahlia)
    Anonym skrev 2011-12-12 18:39:41 följande:

    En fråga: Varför skäms du inför din kille att du har flytningar? Alla (de flesta) killar vet väl att tjejer har flytningar.
    Tror du på allvar att han skulle bry sig?
    Och ett tips: använd inte trosskydd! Det gör att flytningarna ökar.


     


    han bryr sig säker inte, men jag tycker det är skit äckligt och vill därför inte ta av mig trosorna.
    Coyote skrev 2011-12-12 18:46:57 följande:
    Om man har en obalans kan man använda lactal, finns på Apoteket. Men det är ju inte säkert att du har det.
    allt är värt att testa!
    meldeah skrev 2011-12-12 18:48:56 följande:
    Om du testat dig så har du ju mer eller mindre gjort en gynundersökning och det var väl inte så farligt? :) Kan ju vara så att mängden varierar från kvinna till kvinna, men så länge du som sagt inte har problem med klåda och/eller lukt så ska det inte vara någon fara :)

    Men jag skulle ta mig till gyn om det är så mycket att jag stör mig på det. Som du nu gör i detta fall.
    nej, man gör ju inte klamydiatest i gynstolen längre, utan man gör de själv så skickar bm in de på lab.
    jag vill verkligen inte gå till gyn, gör precis allt för att undvika de. vet vänner som har upplevt de obehagligt från både kvinnliga och manliga läkare så mitt förtroende för dom är inte på topp... jag vet inte om de kliar pga flytningarna eller pga att jag inte har rakat mig. :/
  • Anonym (dahlia)
    Anonym (hade tidigare) skrev 2011-12-12 18:57:55 följande:
    Använd bomullstrosor, sov naken, tvätta dig med tvättolja (finns på intimhyllan på apoteket) istället för tvål eller Lactacyd eller liknande och använd ev vagitorier med lactobaciller (finns också på apoteket).

    Visst har jag också flytningar ibland, lite beroende på var i menscykeln jag är men väldigt lite numer. Och jag använder aldrig trosskydd utan tar hellre med ett par extra trosor att byta med på jobbet i så fall.
    jag använder bomullstrosor och sover naken, intim tvätt grejen ska jag köpa i veckan, har kört med lactacyd.
    tack så mycket för tipsen men jag kan inte skippa trosskyddet, så äckligt att ha snusk trosor...
  • pigglet

    Som sagt - alla har flytningar. Det SKA man ha. Sedan är det mer eller mindre - vid ägglossning tex så får många rikligare flytningar och de ändrar också karaktär (blir trådiga).
    Att använda trosskydd varje dag är inte att rekommendera. Jag tänker att flytningarna är något man får lära sig leva med. 

  • Anonym
    Anonym (dahlia) skrev 2011-12-12 19:29:47 följande:
    jag använder bomullstrosor och sover naken, intim tvätt grejen ska jag köpa i veckan, har kört med lactacyd.
    tack så mycket för tipsen men jag kan inte skippa trosskyddet, så äckligt att ha snusk trosor...
    Men flytningar i sig är inte äckligt, det är naturligt, är du frisk och inte har några infektioner så luktar de inte.
    Om du byter trosor en gång om dagen räcker gott och väl, du är inte äcklig för du har lite flytning i trosan.
  • Anonym (dahlia)
    Anonym skrev 2011-12-12 19:58:48 följande:
    Men flytningar i sig är inte äckligt, det är naturligt, är du frisk och inte har några infektioner så luktar de inte.
    Om du byter trosor en gång om dagen räcker gott och väl, du är inte äcklig för du har lite flytning i trosan.
    nej det är säkert naturligt, men jag klarar verkligen inte av de. jag i sig är en väldigt ren människa, pedant, duschar ofta osv. det tar på mig psykiskt att de kommer ut vit snusk från mig.. vill bara minska på mängden...
  • Ellieott

    Varför vill du motverka något som är naturligt? Varför känner du dig äcklig? Det är ungefär som att jag skulle må dåligt över att det kommer bajs ur min kropp och vilja avhjälpa det.

    Rikliga eller illaluktande flytningar kan vara något fel. Men om ditt mål är att inte ha några alls så har du problem....

  • Anonym (dahlia)
    Ellieott skrev 2011-12-12 20:10:25 följande:
    Varför vill du motverka något som är naturligt? Varför känner du dig äcklig? Det är ungefär som att jag skulle må dåligt över att det kommer bajs ur min kropp och vilja avhjälpa det.

    Rikliga eller illaluktande flytningar kan vara något fel. Men om ditt mål är att inte ha några alls så har du problem....
    om du läser vad jag har skrivit så skriver jag själv att jag vill minska - inte få bort dom helt. gör om gör rätt!!!
  • Anonym (hjälp?)

    Men om man inte ska ha trosskydd, vad ska man använda istället? För det är en rejäl mängd som kommer hos mig.

  • Guldlock

    Mina besvär försvann när jag började använda intimkräm, Ellen och mu?tigyn, kanske du har någon form av obalans i slidan,

Svar på tråden hur bli av med flytningar?!?!