• alvin casper

Mage efter tvillingar

Hej . Jag skulle behöva lite hjälp .jag fick tvillingar för ca 1 år sedan . Och blev jätte stor under graviditeten gick upp ca34 kilo . Jag var i min bästa form jag någonsin varit innan jag blev gravid jag tränade boxsersags vet inte exat hur de stavas men jag tränade de 2 dagar i veckan och styrke tränade 1 dag i veckan,och jag tog lång promenader dom resterande dagar. Nu efter graviditeten tränar jag box 1 dag i veckan och promenader när de finns möljighet. Men jag lyckas inte få mina magmuskel att gå i hop .jag har ca 1 finger brett mellan magmusklerna men bara i mitten . Finns det något jag kan göra för att få i hop dom i gen . Saknar min gammla kropp . Kanske ska säga att jag har ca 10 kilo kvar av det jag gick upp under graviditeten . Tack på för hand .

• Svar på tråden Mage efter tvillingar
  • Träningsexpert Elmina

Det finns en mängd bra övningar att träna för att påskynda läkningen av den raka bukmuskeln. Plankan i alla möjliga former samt båten (bilden med min son i knät) är bra övningar

imageimage

Gör dessa övningar morgon och kväll. Sträva efter att klara 60 sek i varje position, men börja med att hålla positionerna i korta stunder, du kommer snabbt bli starkare.

Fortsätt med konditionsträning för viktnedgång och ät mycket grönsaker, fullkornsprodukter och magert protein. Det mättar utan att ge en massa energi som gör det svårare att gå ned i vikt.

Lycka till       

Svar på tråden Mage efter tvillingar