• majja35

    Vi som fått ett pluss nyligen

    Ni som äntligen plussat, hur länge försökte ni innan ni blev gravid?

    Hur går era tankar just nu? =) 

        

  • Svar på tråden Vi som fått ett pluss nyligen
  • Lullaby

    Vi längtade i 2 år inna nvi "kunde" börja bebisverkstan. När vi börjat tog det 8 försök om man räknar 2 st går det så går det innan vi började anstränga oss.

    Plussade på testlagret igår och idag. Och på CB digitalt och CBplus Så nu har jag övertalat mig. Men fattar inte ändå. Har inte passerat BIM än. BIM är den 21 som tidigast och 23e som senast. Beror på om det är 32 dagars cykel eller 34 dagars. Så BIM-4 till -2

    Mina tankar är mest att jag hoppas att det stannar och inte blir ett mf/ma. Eller att mensen kommer trots 6 olika gravtest av olika urinomgångar. Skulle vara så hemskt..  Nästa tanke om man ska se att det blir en felfri graviditet så är det att man är höggravid hela sommaren. BF borde bli sista dagarna i aug till första i sept.. och rötmånad hehe. Men bara det stannar så tar jag gärna en h-e ss varm sommar

    Hur är det för dig? 

  • kittymi

    Jag fick + igår och idag hihi hela natten har ja å sambon legat å pratat planerat å båda kom överens om att de känns ungefär som när man va liten å natten innan man skulle fylla år! man är så uppspelt och så lycklig!!!! äntligen ska lilleman få ett syskon de ska ju bli helt fantastiskt!! fick stark + igår men ja bara va tvungen göra ett till test idag bara för å va säker att de inte va fel eller hade gått över haha å ja va lika gravid idag :D:D:D vi har väl inte försökt sådär men oskyddat i 6 månader har de varit :D

  • kittymi

    lullaby jösses vi har ju bf nästan samtidigt de är ju fantastiskt!! de skilljer bara 2 dagar =) grattis till oss =)

  • Lullaby

    Nice Kittymi! =) Då har vi ju nån och verkligen jämföra med eller se hur himla olika det kan vara =) Idag vaknade jag klockan 5 och var jättekissig. Sen när jag kom tillbaka t sängen kunde jag inte somna för ilamåendet kom smygande. Men nu har jag ätit frukost och satt mig här så det har lagt sig igen. Tur det!

  • kittymi
    Lullaby skrev 2011-12-21 08:23:31 följande:
    Nice Kittymi! =) Då har vi ju nån och verkligen jämföra med eller se hur himla olika det kan vara =) Idag vaknade jag klockan 5 och var jättekissig. Sen när jag kom tillbaka t sängen kunde jag inte somna för ilamåendet kom smygande. Men nu har jag ätit frukost och satt mig här så det har lagt sig igen. Tur det!
    ja har hunnit varit uppe 2 gånger inatt för ja varit så kissnödig herrejösses symptomen kommer ju jättesnabbt! min förra graviditet kände ja inte ett smack förns v 17 då ja fick reda på ja va gravid! gud ja kan inte sova om nätterna ja bara ligger å är lycklig hehe
  • Lullaby

    Ja visst gör de! 2 ggr per natt är standard här också om jag börjar jobba tidigt. Jobbar jag senare är det 3 ggr..Ja oj vad olika. Detta är vårt första så jag har inget att jämför med. Jag kan inte heller sova.. Fast mest för att jag blir illamående när jag varit uppe och kissat så det tar en halvtimme-timme till det går att sova.. men det är lätt värt det om det går vägen!

  • majja35

    Vi har en flicka som snart är 4 år... Vi bestämde oss för att köra och blev gravid på första försöket :). Tror att ägglossningstesten gjorde sitt såklart så vi prickade in rätt :) Plussade förra tisdagen den 13/12, 2 dagar före BIM. Går det här bra nu så ska det komma en augustibebis :D Jag har nog testad med 10 st teststickor för att tro det är sant :) Hoppas ni mår bra i er graviditet, när jag vänta flickan kände jag inget men nu har jag väldigt spända bröst och domnar i händerna. Är nog en pöjk den här gången tror jag :))

Svar på tråden Vi som fått ett pluss nyligen