Hej!
Jag fick min tjej i vecka 32, allt gick bra under omständigheterna med henne, lungorna var bra bara en av dom som var lite efter så hon fick röntgas två gånger, sedan var allt bra, hon behövde ingen andningshjälp när hon väl kom igång med andningen.
Hon hade sond i ca 3 veckor, sedan blev det helamning men hon orkade inte suga så hon gick upp i vikt jag tror i efterhand att det hade varit bättre att ha sonden lite till om man vill att amningen ska funka att inte ta bort den förrän man ser att hon går upp i vikt av bara amningen.
Vi låg inne med henne i ca 4 veckor, och hennes problem var temperaturen hon hade svårt att hålla den så hon fick ligga på värmesäng ganska länge.
Men det var ingen större dramatik eller konstigheter men jobbigt att vara på sjukhus, jag tror att dom tar hänsyn om det finns syskon så man kan få hemsjukvård tidigare o så jag hade inte direkt bråttom hem de sista dagarna när jag verligen ville hem så fick vi ju åka hem hon blev då utskriven så vi behövde ingen hemsjukvård, man får bara det om bebbarna har sond fick jag höra.