Råd, motion och mat - osäker
Hejsan!
Jag är en tjej på 20 år, jag har jojobantat sen jag gick i 7an tror jag... Jag har inga sjukdomar så som diabetes osv och alla mina värden ser bra ut annars men eftersom jag har en vikt på hela 123 kg, längd 182,5 cm - bmi ca 37
Jag äter just nu ungefär såhär:
------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag ska byta ut alla måltidsersättningar mot frukt, grönsaker och liknande.. ev keso.. ska testa det.. köpte hem något mellanmål med torkadfrukt osv så får vi se...
Jag har börjat försöka träna på min kondis nu, i går och idag så har jag joggat lite, gått lite runt en runda som är nästan exakt 1km... vill verkligen få bättre kondis så jag orkar konditionsträna ordentligt... Jag har även ett gymkort, tränade 3 gånger i veckan för 2 månader sen men var hemifrån i 1 månad så kom ifrån det... tänkte köra gymmet 1 dag / vecka till o börja med...
Jag unnar mig pytte lite godis på lördagen för att det funkar för mig... i lördags blev det 4 rutor choklad, 5 små bitar tuttifrutti, några morotstavar o dipp.. blev inte jätte mycket i kcal mängd...
Vad har du som tips till mig? Jag är väldigt kunnig när det gäller kost, men motion är jag i botten... Ang kost.. vet att de är viktigt med protein och grönsaker, men är dålig på o få i mig det och minska på kolhydraterna, men har börjat...