Mixan skrev 2013-06-02 20:05:11 följande:
Yes jag skrev fel, menade klart en namngivningsceremoni inte dop.
Nej det får vi inte!
inte för jag frågat men så här var det.
Våran son föddes dec 2012. Januari 2013 fick vi en inbjudan till babyrytmik vilket vi anmälde oss till. Fick sedan ett brev av svenska kyrkan att våran son INTE var välkommen på deras aktiviteter eftersom vi föräldrar inte var medlemmar i svenskakyrkan. Han skulle plockas bort från deras lista över inbjudningarna.
vecka efter fick jag ett mail av kvinnan som jag anmält honom till babyrytmik att det inte fanns plats nu då de var fullt men att hon gärna satte upp oss på reservlista. Vilket jag svarade att det var inte nödvändigt eftersom vi tydligen inte var välkomna på deras aktiviteter. Hon ringde då min make och ffrågade vad jag menade ( hon har mitt nummer:-S) han förklarade brevet och hon sa okej då förstår jag.
Varpå hon sedan mailade mig att följande: våran son var inte välkommen eftersom vi föräldrar inte var medlemmar i svenska kyrkan och då automatiskt även inte han. Om vi ville att han skulle bli medlem så måste vi ju då döpa honom. Men vi fick inte döpa honom eftersom Vi inte är medlemmar utan det isf krävde att en av oss gick med igen, döpte honom och sedan kunde vi gå ur om vi så ville. Men deras aktiviteter är bara för deras medlemmar uppenbarligen. Dock fick vi iaf komma på gudstjänster:-S
Värsta skit jag hört!!
Förlåt för OT!! Men ville förklara för dig hur jag fick veta detta
Det låter ju helt sjukt. Jag jobbar med barnaktivteter i Sv kyrkan. JAg skulle aldrig komma på tanken att ens kolla om barnen och föräldrarna som kommer på våra aktiviteter är tillhöriga eller inte. Har man det tänket är man på fel plats och har inte förstått vad kyrkan står för!
Vilken församling handlar det om? Förstår om du inte vill svara på det.