frida20 skrev 2011-12-25 23:03:31 följande:
exakt det jag kan göra med soc se det de kan göra dåligt men också det de gör bra. vet oxå att här finns folk som sitter och gnäller om soc vad de gör för fel skapar egna trådar om det efter det andra.
märker oxå att du inte läser det jag skriver och det är tråkigt nog.för hade du gjort det så sa jag bara att statistiken är nog inte 100% rätt.
skulle heller aldrig vilja se ett barn bo på gatan.
Visst läser jag vad du skriver. Man kan få statistik att visa precis vad som helst, men det jag syftade på var att det är fler som fått hjälp av socialtjänsten än det är familjer som blivit förstörda och söndertrasade och allt har blivit sämre för ALLA inblandade.
Det jag inte förstår är hur du kan säga att man aldrig ska kontakta soc? Att det är det absolut sista man gör?
frida20 skrev 2011-12-25 23:07:29 följande:
jag såg nått avsnitt att föräldrarna greps och sattes i häktet. och efter domstol efter domstol som beslöt att pappan inte hade gjort nått sånt jäkla pedofil aktigk eller vad det va. så ville soc ändå fortsätta och de fick inte sina barn. det tog dom ca 1år eller nått innan allt va klart och de fick sina barn.
har oxå blivit anmäld av gamla vänner och sånt men sen tror jag det har mycket med vara man bor oxå. vissa ställen är det bättre och andra sämre
Det tog inte ett år innan de fick hem sina barn, och även om det begicks fel i ärendet så ÄR det skillnad på att bli friad i en domstol och att inte få hem sina barn. Om socialtjänsten fortfarande är oroliga över att barnen inte mår bra hemma så är det självklart att man inte bara släpper hem barnen. Om man läser protokollen från rättegångarna så framkommer det också att det inte är helt självklart att föräldrarna ska frias från alla anklagelser.