• marla333

    hur tidigt kan man bli gravid efter ett missfall?

    har helt plötsligt fått plus, 5 veckor efter ett mf.
    är det mf som spökar?
    är det en ny bebis?

    har testat negativa grav-test mellan.
    så förvirrad...

    någon som har några tankar om detta? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 08:30
    lade upp bilderna här istället, blev ganska många. skriv gärna vad ni tycker och tror då jag är så osäker...

  • Svar på tråden hur tidigt kan man bli gravid efter ett missfall?
  • marla333

    lagt upp mina test i mitt galleri om någon inte har annat för sig, så kolla gärna  =)


    Nilee skrev 2011-12-27 06:50:46 följande:
    Hade misfall slutet på augusti, plussade i slutet på september igen ! Är i v 18 idag, känner kroppen sig redo så blir den gravid :) håll oss uppdaterade hur det går :)
     hoppas verkligen det är så för mig med!
  • marla333
    Nilee skrev 2011-12-27 08:05:58 följande:
    Det ligger inte uppe något galleri på din press :(
    de ligger i mitt galleri, men hur gör man det så andra kan se?
  • Nilee

    Jag kommer inte riktigt ihåg, men tror på något sätt du måste gå in under inställningar och göra det offentligt för alla, du har säkert bara för vänner. =) 

  • marla333


    2 veckor efter, ett svagt streck.


    3 veckor efter, och nu är det helt negativt, det blåa testet. Rosa är ägglossnings-test


    5 veckor efter missfallet. Nu är det positivt.


     det senaste testet, fortfarande positivt. 5veckor+3 dagar.
  • Nilee

    Men det är ju solklart :) det är en ny graviditet. Jag testade också negativt efter mitt mf, och några dagar senare plus =) Så jag säger grattis !!!!!

  • Ellieott

    Om du har testat negativt, och sedan plötsligt får plus så är det nog en ny graviditet.

    Jag fick + tre veckor efter mitt mf. Men det var i vecka 5+nånting så det var tidigare.

  • Iilja

    Grattis till er som plussat så snabbt efter ett miossfall :) Undrar om ni hade mens emellan eller inte? Jag fick missfall den 20/11 men har inte fått min mens än.. Lite tråkigt att vänta på den tycker jag :D

  • Iilja

    Jag väntar inte heller på mens på det sättet, vi körde på gabsja fort efter missfallet då allt kändes bra :) men min mens har inte dykt upp och jag har inte fått pluss heller.

  • marla333

    testade igår igen, nu med ett test som visar veckor. kan stämma, men vet inte. får ringa nån bm nästa vecka tänkte jag. vill ha ett ul! annars ringer jag privat, för jag kan inte fortsätta att inte veta vad det är, om jag är gravid som många verkar tro. vill inte ta  ut nåt i förskott...

  • marla333
    Malin_Hylte skrev 2011-12-29 12:06:55 följande:
    Jag hade missfall 8 mars. Mens kom igång 7 maj och den 24e maj testade ja positivt.
    BF den 11 februari :)
    det är ju snart! var det medvetet att ni väntade in mensen eller blev de bara så?
    Iilja skrev 2011-12-29 12:13:00 följande:
    Jag väntar inte heller på mens på det sättet, vi körde på gabsja fort efter missfallet då allt kändes bra :) men min mens har inte dykt upp och jag har inte fått pluss heller.
     vi har också kört på, så logiskt sett kanske man kan bli gravid utan att ha mens, men hur räknar man då när man inte har nåt att gå efter?  är missfallet den senaste mensen som man  räknar på då kanske`?
Svar på tråden hur tidigt kan man bli gravid efter ett missfall?