• Miss Giggle

    Gravid i Svedala?

    Nu väntar vi på vårt andra barn och jag hoppats på att inte vara den enda svedalabon som ska ha barn i april eller däromkring:D

    Skulle vara trevligt att träffa lite fler mammor att fika, snacka skit och gå på promenad med!


    ~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Svar på tråden Gravid i Svedala?
  • Klåggan

    Såklart hade det varit kul att träffas! Hur länge ska du jobba? Jag hade tänkt jobba mars ut, måste nog snat lämna in papper på att jag ska vara ledig. Har ju knappast undgått någon på jobb att jag är gravid, allra minst min chef, men måste nog ändå snart sätta ner foten på hur länge jag ska jobba. 

  • Miss Giggle

    Jag har nog tänkt gå så sent som möjligt. Ngn gång efter påsk. Du har ju BF innan mig så tidsmässigt blir det nog ung lika många dagar innan BF.

    Är lite kluven. Man ska vila upp sig innan men man får bara ha barnen 15h på dagis. Min dotter är ganska aktiv så frågan är hur mycket vila det blir när man är hemma m henne. Sen vill jag naturligtvis vara hemma men Hannah det är inte det! Vi får se. Var inne på att ev ha nedtrappning ist för sluta tvärt

  • Klåggan

    Jag förstår vad du menar. Det är ju knappast någon semester att vara hemma! Men trots allt är tempot lugnare tycker jag! Jag jobbar som studievägledare på en gymnasieskola i Malmö, mitt jobb går väldigt mycket i perioder. Just nu har vi väldigt mycket. Tänker att det blir så fram tills jag slutar. Sen ska jag ju försöka introducera en vikarie också...du då? Vad jobbar du med?

  • Miss Giggle

    Jag jobbar som rådgivare på en bank. Dvs alltid mkt att göra om marknaden är som den har varit ett tag.
    Jag funderade på om man kanske bara ska börja med att gå ner i tid. Gå sida vid sida m
    Vikarien och sen sista v vara helt ledig. Då introduceras de bra och själv får man naturlig nedtrappning.
    Låter förresten som ett skoj jobb jag är eg nästan klar gymnasielärare men efter så kom jag på att det var nog inte det jag ville göra! Haha. Lagom sent!

  • Klåggan

    Det är ett kul jobb, för det mesta i alla fall! Få hade vi kanske varit kollegor om du fortsatt på lärarbanab. Vilka ämnen skulle du undervisat i?

  • Miss Giggle

    Engelska samhällskunskap. Lite udda kombination bara. Men det var ju den "nya" utb som gick då, när man fritt fick välja sina ämnen. Ganska svårt att få jobb bara, blev lite antingen eller tyvärr.

    Hur är läget annars? Mitt hm värde har stabiliserats nu skönt att slippa vara så trött!
    Ktam

  • Klåggan

    För tillfället är jag superförkyld. Elin har varit hemma från dagis hela julen, jag har haft jullov och då har vi varit friska allihop. Men nu har hon varit på dagis ett par dagar är vi nu alla förkylda. Ska på sockerbelastning på måndag och då får jag väl reda på hur allt är. Sist låg jag lite lågt på järnvärdet, men känner mig något piggare nu så kanske att det har stabiliserat sig.

    Benetton har halva priset på barnkläder nu och jag kunde inte låta bli att handla en body till bebisen. Jättesöt och inte så dyr eftersom att det var halva priset. Köpte två tröjor till Elin också, dom har fina kläder, men inget jag handlar när det är normalpris. Jag jobbar mitt i stan så det går ganska snabbt att springa ner på lunchen om man ska ha något, både bra och dåligt. Har du handlat något till nästa? Vet ni vad det ska bli?

  • Miss Giggle

    Åh vad tråkigt att vara förkylda! Tack och lov var det länge sedan vi var sjuka! Ta i trä typ
    Bennetton har verkligen fina saker, handlar där ibland. Men rea är ju extra fint jag har än så länge inte handlar vidare mkt. Vi vet att vi får en tjej till och har kläder så det skriker om det. Men lite nytt ska jag köpa, tänkte vänta till v32 UL så vet man ung strlk med jag jobbar i västra hamnen inte så mkt shopping där direkt. Men kan tänka mig att det blir mkt småhandlande när man jobbar mitt i stan! På gott och på ont!
    Vad ska ni få förresten? Har ni kollat upp det?

    Hannah har sovit som en kratta i flera nätter nu, vaknar och vill upp kl 5! Fatta så trött jag är nu?! Tokiga unge! Nästa ska bara sova, annars kollapsar jag! Hannah har aldrig varit ett sovande barn men iaf!

  • Klåggan

    Vi ska på ul igen den 17/2 och hoppas då att vi kan få reda på om det är en pojke eller flicka. Förra gången så var det en fot i vägen och jag var jättebesviken när vi åkte hem. Nu har det gått så lång tid att vi lika gärna kan vänta, men av rent praktiska skäl så vill jag veta. Vi har också massor av kläder till en flicka, men blir det en pojke så får vi kanske handla lite. Sen vill man gärna kunna sluta prata om en namnkategori. vi har upptäckt att det är mycket svårare med namn till nr. 2 och det vore skönt att kunna ta bort hälften i alla fall!

    Elin har alltid varit duktig på att sova, men hon vaknar tidigt, typ vid sex halv sju. Men det är väl självvalt antar jag eftersom att vi lägger henne klockan 19. Det är skönt att ha lite vuxentid också. 
    Idag är den 10% på HM om man är medlem så idag vet jag vad jag ska göra på lunchen....Trevlig helg! 

  • Miss Giggle

    Hur fattig blev du på Hm igår då?
    Jag tänkte handla lite idag om jag orkar mig ut ur huset.
    Hannah har haft mardrömmar blandat m växvärk och förkylning hela natten. Den enda i huset som inte är slut idag är hannah själv.

  • Klåggan

    Trist när man inte får sova. Skrev ju att Elin är duktig på att sova även om hon går upp tidigt. Igår kom hon klockan 04:45 till oss och sen kunde hon inte somna om....Det blev jag som fick gå upp med henne eftersom att mannen hade jobbat sent. Tack så mycket...lördag dessutom...

    Blev faktiskt inte så dyrt på HM, men fick tag på en omlottklänning och två tröjor. Har inte så mycket att ha på mig nuförtiden och tycker att det är jobbigt. Jobbade även lite igår, vi hade öppet hus på skolan så jag var tvungen att vara där. Sista helgjobbet nu innan ledigheten. Känns skönt! Fick du handlat något igår? Har hon mycket växtvärk? Måste vara jobbigt, har ni varit hos läkare eller hur vet ni att det är växtvärk? Om man sj´älv blir drabbad kan det vara bra att veta.

    Får se vad vi ska hitta på diag, mannen ska jobba och det är snorhalt ute..
    Ha det gott!

  • Miss Giggle

    Nu snöar det igen synd det inte stannar. Hannah blir lika besviken varje gång.
    I natt fick jag iaf sova rejält. Hannah vaknade två ggr och maken tog det jag behövde verkligen vila!
    Vi har inte varit hos doktorn men jag talade m BVC. Enl vad hon beskriver är det växtvärk. Passar in på beskrivningen perfekt. Tyvärr. Inte mkt man kan göra. Massage, varmt omslag, Alvedon i värsta fall.
    De växer ju ur det. Kan förstå hon har ont. Hon har växt ur sina 104 byxor på typ en vecka!

    Igår blev det inget. Idag blir det knattebio och lite affärer. Kommer väl hem pank har sett en stickad overall på kappahl. Tänkte ju inte köpa åkpåse. Bara ha lite varmare kläder och täcke. Svårt när man får så nära sommaren.
    Hannah är född i dec. Då var det ju inte snack om saken. Det var ju overall, åkpåse ja hela kittet.

    Har mutat mannen att köra idag. Inte att jag inte kan själv, jag bara ogillar att köra när det är skitväder. Han kör dessutom bil varje dag så han har lite mer rutin!

    Hoppas ni får en mysig dag, lilla hjärtat och du! Kram

  • Klåggan

    Knattebio! Så kul! Funkar det bra? Kan man sitta stilla så länge när man är tre? Har funderat på att gå med Elin men inte riktigt vetat om det var värt det. Det är ju trots allt bara ett drygt halvår mellan våra tjejer så det vore kul att veta. Igår hade vi en lekkompis på besök sen var jag ute och drog henne i pulka i snömodden. Hon tyckte det var kul och jag tyckte att det var jobbigt. Men vi kom ju i alla fall ut en stund!

    Idag har jag varit på sockerbelastningen. Inte gott, men allt såg bra ut. Träffade en tjej där som ska ha den 10.e april, men det var hennes första. Väldigt trevlig var hon i alla fall. Jag har mått helt konstigt resten av dagen, och det blir helt fel när jag inte får frukost utan bara en massa socker. När jag sen kommer till jobb så känns det konstigt när jag missat halva arbetsdagen. Jag var tvungen att fira att sockerbelastningen var över med att gå ner på lunchen och handla ett par bruna läderstövlar för 70% av ordinarie pris! Ja, nåt får man ju skylla på. Var glad för att du inte jobbar mitt i stan.
    Nu måste jag nog jobba vidare!

  • Miss Giggle

    Vad skönt att det såg ok ut och nya stövlar till nästan unga pengar alls- kan det bli bättre?! Haha
    Knattebio går jättebra. Hon är helt uppslukad, det är ju bara 30 min. Tycker det är skönt att det är mkt barn. Ingen blir liksom sur om de pratar mitt i. Kostar 40kr/pers. Ganska rimligt hannah var nog som Elin när vi gick första gången. Då hade jag henne i mitt knä mest, lite nytt sådär. Nu hämtar hon sittpuffen själv och marscherar iväg. Lilla hjärtat har blivit stor

    Tror det finns ganska många mammor i Svedala, synd det inte finns någon riktig träffpunkt. Vet att jag var mkt på kyrkan förra gången, får nog bli lite sånt igen. Ni kan ju haka på om ni vill. Det är säkert inte ngt förrän efter sommaren. Så brukar det vara.

    Har iaf skickat in om ersättning till fk nu. Känns knepigt. Så nära liksom men ändå långt borta.

  • Klåggan

    Hur är det med öppna förskolan i Svedala? Vet att förra gången jag var mammaledig så fanns det en men att den var nedläggningshotad eller nåt sånt. I Bara finns det en via Svenska kyrkan och där hängde vi en hel del. Hur hittar man knattebio? Står det i bioannonsen eller får man gå in på hemsidan?

    Skickat in om ersättning till Fk? Alltså moderskapsintyget eller har jag missat något? Finns du på facebook? eftersom att det ändå bara är vi i denna tråden så kanske det är enklare? Adda mig i så fall, Kristina Wallentin. Tror inte att det finns så många, men du får gärna skriva vem du är så jag fattar och inte trycker bort dig!

  • Miss Giggle

    Tror att jag har lagt till dig på fejjan nu, Sandra heter jag :D
    Det var lite knepigt...

    Vi hade en öppna förskolan i svedala men den har lagts ner, har ni ngn kvar i Bara?
    Annars är det kyrkan som gäller för mig, lagom pretto :D Sånt gillar jag.

    Knattebio brukar stå i annonsen, eller sök på hemsidan på det, Ligger under det dära smultron-någonting.

    Inatt har jag sovit som en stock och enl min man låter jag som darth vader när jag andas. Very  not sexy! hahahaha


    ~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
Svar på tråden Gravid i Svedala?