• C h a r m a

    Fototävling färg - RÖD

    Fototävlingstråd färg - RÖD.
    Rösta på bästa tagna bild och motivera gärna din röst.

    Omröstning pågår till Onsdag midnatt.

    Färg Röd

    1.



    2.


    3.


    4.


    5.


    6.


    7.


  • Svar på tråden Fototävling färg - RÖD
  • Scream2

    1. Känns alldeles för orange för mig. Men hade temat varit orange så hade det varit en cool bild
    2. Å vad jag önskar den varit mer beskuren, så man bara såg blomma och inget annat!
    3. Känns som det är mkt blixt här, eller? Ställ blomman vid fönstret istället och nyttja det naturliga ljuset. Väldigt fin ros förövrigt.
    4. Skön bild, med röd kula och man anar den röda gardinen i bakgrunden.
    5. Skulle nog beskurit den här bilden lite mer också så det röda kommer mer i fokus. Nu blir det mer vitt och bebis. 
    6. Synd att färgen är så blaskig, här hade det varit betydligt bättre med en riktigt RÖD ros. Motivet är ju klassiskt...lite vattendroppar på det och jag hade gillat det mer.
    7.Kan vara min dator, men bilden känns brusig på nåt vis. Lite orolig bakgrund.

    Sen bojkottar jag bilder där namnstämplen sätts så det stör motivet...men det är ju jag det

    Nr 4 får min röst!           

  • C h a r m a
    Scream2 skrev 2012-01-03 12:49:01 följande:
    1. Känns alldeles för orange för mig. Men hade temat varit orange så hade det varit en cool bild
    2. Å vad jag önskar den varit mer beskuren, så man bara såg blomma och inget annat!
    3. Känns som det är mkt blixt här, eller? Ställ blomman vid fönstret istället och nyttja det naturliga ljuset. Väldigt fin ros förövrigt.
    4. Skön bild, med röd kula och man anar den röda gardinen i bakgrunden.
    5. Skulle nog beskurit den här bilden lite mer också så det röda kommer mer i fokus. Nu blir det mer vitt och bebis. 
    6. Synd att färgen är så blaskig, här hade det varit betydligt bättre med en riktigt RÖD ros. Motivet är ju klassiskt...lite vattendroppar på det och jag hade gillat det mer.
    7.Kan vara min dator, men bilden känns brusig på nåt vis. Lite orolig bakgrund.

    Sen bojkottar jag bilder där namnstämplen sätts så det stör motivet...men det är ju jag det

    Nr 4 får min röst!           
    Nr 7: Jag har dragit ner mättnaden.
  • Scream2
    C h a r m a skrev 2012-01-03 13:30:52 följande:
    Nr 7: Jag har dragit ner mättnaden.

    Har du dragit ner mättnaden på någon annans bild?
  • C h a r m a
    Scream2 skrev 2012-01-03 13:51:37 följande:
    Har du dragit ner mättnaden på någon annans bild?
    Givetvis inte, jag trodde du skulle förstå att jag skrivit fel siffra. Menade naturligtvis nr 6.
  • Scream2
    C h a r m a skrev 2012-01-03 14:05:35 följande:
    Givetvis inte, jag trodde du skulle förstå att jag skrivit fel siffra. Menade naturligtvis nr 6.

    Det var ju synd att du inte drop upp mättnaden istället, så rosen blev riktigt röd! Fast nu vet jag inte hur mkt redigering som är tillåtet i den här tävlingen öht....
  • C h a r m a
    Scream2 skrev 2012-01-03 14:06:24 följande:
    Det var ju synd att du inte drop upp mättnaden istället, så rosen blev riktigt röd! Fast nu vet jag inte hur mkt redigering som är tillåtet i den här tävlingen öht....
    Du ska få se orginalbilden. Har inte redigerat ngt här:


  • Scream2
    C h a r m a skrev 2012-01-03 14:08:17 följande:
    Du ska få se orginalbilden. Har inte redigerat ngt här:


    Är inte intresserad av nån originalbild, jag ser vad jag ser och röstar utifrån det, samt lämnar konstruktiv kritik!
  • C h a r m a
    Scream2 skrev 2012-01-03 14:11:30 följande:
    Är inte intresserad av nån originalbild, jag ser vad jag ser och röstar utifrån det, samt lämnar konstruktiv kritik!
    Ville bara visa dig att orginalet var så som du hade önskat att mitt bidrag var, mer röd ros. Du skrev ngt om att öka mättnaden för mer röd färg. Ville då visa att det inte hade behövts, för du ser ju orginalbilden nu. Rödare ros eller vackrare ros går inte o hitta än denne.
Svar på tråden Fototävling färg - RÖD