• Myyy

    Hjälp mig med gravyr till ringar!

    Jag ska beställa ringar till förlovning nästa vecka men så slog det mig att jag inte har något fint att gravera. Jag vill gärna ha något annat än namn och datum, gärna något lite poetiskt. Eller några ord i min ring, som sen fortsätter i hans- så att de tillsammans bildar någon fin fras. Kom med idéer snälla!
  • Svar på tråden Hjälp mig med gravyr till ringar!
  • Myyy
    Lillafamiljen skrev 2012-01-06 18:09:58 följande:
    På grund av xxx är du förlovad :)

    Ahaaa :) haha, nu fattar jag! rätt smart faktiskt :D

    Någon som har nåt förslag på vad man kan göra när man förlovar sig? nån fin plats? 
  • enlitenbitkaka
    Myyy skrev 2012-01-06 18:13:41 följande:
    Ahaaa :) haha, nu fattar jag! rätt smart faktiskt :D

    Någon som har nåt förslag på vad man kan göra när man förlovar sig? nån fin plats? 
    Just do it Om det är inte är ett spontant frieri som bara en parten är med om så känns de där romantiska scenerna väldigt påklistrade och pinsamma. Gå ut och käka på er favoritrestaurang, ta en promenad med hunden där ni tycker det är fint eller liknande.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Myyy
    enlitenbitkaka skrev 2012-01-06 18:16:54 följande:
    Just do it Om det är inte är ett spontant frieri som bara en parten är med om så känns de där romantiska scenerna väldigt påklistrade och pinsamma. Gå ut och käka på er favoritrestaurang, ta en promenad med hunden där ni tycker det är fint eller liknande.

    oj vad svårt. vi har ju barn så det får vara nåt barnvänligt om lillen ska med :) funderade på liseberg och typ ta fram ringarna i de mysiga trädgårdarna som finns där eller universeum ;) som sagt: barnvänligt men ändå mysigt, hehe
  • enlitenbitkaka
    Myyy skrev 2012-01-06 18:24:07 följande:
    oj vad svårt. vi har ju barn så det får vara nåt barnvänligt om lillen ska med :) funderade på liseberg och typ ta fram ringarna i de mysiga trädgårdarna som finns där eller universeum ;) som sagt: barnvänligt men ändå mysigt, hehe
    Promenad med picknick i Slottskogen? Barnvänligt och fint
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Myyy
    enlitenbitkaka skrev 2012-01-06 18:27:31 följande:
    Promenad med picknick i Slottskogen? Barnvänligt och fint

    låter hur mysigt som helst :) jag tänker bara på vädret. det är ingen hit med varken liseberg eller slottsparken när det öser ner :D
  • enlitenbitkaka
    Myyy skrev 2012-01-06 18:29:11 följande:
    låter hur mysigt som helst :) jag tänker bara på vädret. det är ingen hit med varken liseberg eller slottsparken när det öser ner :D
    Välj en dag med bra väder? Så länge ni inte skriver datum i ringen behöver det ju inte vara en specifik dag...
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Myyy
    enlitenbitkaka skrev 2012-01-06 18:30:58 följande:
    Välj en dag med bra väder? Så länge ni inte skriver datum i ringen behöver det ju inte vara en specifik dag...

    sant, så sant :) hmm, detta tål att tänkas på!
  • VildVittra

    "två själar, en stig, evig kärlek"

    fina ord tycker jag iallafall


    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Alexander 22 augusti -11
  • Myyy
    Pippi Långstrump skrev 2012-01-06 18:46:17 följande:
    Botaniska är fint- växthuset vid dåligt väder. Vi har ett bibelcitat i våra förlovningsringar.
    Lycka till :)

    bibelcitat har jag också funderat på! vet dock inte var jag ska få tag på nåt riktigt bra!
  • Myyy
    Pippi Långstrump skrev 2012-01-06 18:53:29 följande:
    Kolla i breven : vi har ha tålamod och fördrag med varandra... Ef 4:2

    Får kika runt lite helt enkelt :)
Svar på tråden Hjälp mig med gravyr till ringar!