• Svarvis

Blivande tvåbarnsmammor Juli 2012 Sandared/Borås

Ja, finns det fler än jag som får barn nr 2 i juli och bor i Borås-området? Själv bor jag i Sandared och har en son som fyller 1 om några dagar. Bebis nr 2 är beräknad 7 juli.

• Svar på tråden Blivande tvåbarnsmammor Juli 2012 Sandared/Borås
  • Svarvis

Idag har vi varit med om nåt som vi helst slipper i några månader till. Trodde att vattnet gick Förvånad  Hade min son i knät o matade honom. När jag sen reste mig upp var jag ordentligt blöt mellan benen o ner på låren. Kände givetvis på lilleman, men han var inte blöt nån stans. Å' jag hade haft ett ganska kraftigt "hugg" i nederdelen av magen ca 20 min innan. Sjukvårdsupplysningen tyckte vi skulle åka in till akuten för säkerhets skull, så det gjorde vi. Hinner tänka mycket på resan in o när man väntar på doktorn vill jag lova! Men när jag väl blev undersökt såg det bra ut. Livmodertappen var inakt o det var tillräckligt med vatten kvar, så troligen var det en tunn (stor) flytning. Sååå skönt att se lill*n röra sig där inne o hjärtat slå Hjärta

Fick dock bekräftat inte bara att jag har moderkakan i framvägg utan att den ligger som ett typ U, från bakväggen, över "öppningen" till framväggen. Så det komemr bli lite extra kontroller o om den inte flyttar på sig när livmodern växer så blir det kejsarsnitt. Vet inte riktigt hur jag känner inför det dock...

Hoppas att allt är bra med er andra!       

• lillajag27

Vilken torsdag du hade Svarvis!!Vilken tur att allt gick bra

Min torsdag va inte helt lugn heller....
    Ni vet ju att jag har varit väldigt orolig om det verkligen står rätt till med bebisarna inne i magen!med två nära som fått missfall i v 13 och v 17 har ju inte gjort att man blivit lugnare....
    Jag va hos läkaren i torsdags och hon frågade hur det kändes då sa att jag är rätt orolig, hon sa då att "vi kan ju alltid lyssna på hjärtljuden". Hon letade länge och hittade INGA!!tog ett annat "redskap" men hittade fortfarande inga hjärtljud...tro ni jag va nervös då?!?! Trodde jag skulle börjar gråta....Min sambo satt i en buss på väg till Norge och skidresa och hann verkligen tänka igenom om jag skulle ringa honom nu eller sen och vad jag skulle säga...FY!!
    Hon lyckades i alla fall låna UL rummet så vi fick springa in där supersnabbt och såg då två små bebisar....vilken lättnad!! =) hann inte kolla så mycket, vi såg bara att de rörde på sig och att deras hjärtan slog....

Nu ska vi på RUL imån, LÄNGTAR så mycket..!!

Hur har er helg varit? 

• Svarvis

Fy, det lät inte alls som någon rolig torsdag för dig heller lillajag27. Vi kanske ska undvika torsdagar... Obestämd

Vi har haft en väldigt lugn helg, vilket vart skönt då jag börjar känna av lite sammandragningar. Inte så farligt, mest om jag stressar eller så. Men hoppas inte det blir värre, är ju ändå ett tag kvar liksom...  

• Svarvis

Lillajag27 - lycka till på RUL idag!!

• lillajag27

Nu har jag varit på RUL!!vilken häftig upplevelse det va...! =)

Mina bebisar var nästan lika stora och det stämde ganska bra i datum som vi tidigare trott....först sa hon som gjorde UL att det såg ut som det va enäggstvillingar (tidigare har de sagt att det tror att de är tvåäggs). Men sen när hon kollat lite mer så ändrade hon det till tvåäggs.
    Vi frågade om kön och såg väldigt uppenbart att tvilling1 var en kille men tvilling2 va mer blyg så då blev hon tveksam igen om det va en eller tvåäggs. Men hon anade att det va en tjej....
    Hon kallade i alla fall dit en läkare som oxå kollade och konstaterade att det va tvåäggs och att tvilling2 va en tjej!!

Men huvudsaken är att båda mådde bra och såg ut att ha det bra inne i magen (de låg och gav varandra "high five"!! ) =)

Kan inte i ord beskriva hur glad jag är nu...!!! =)  

• Svarvis

Å vad mysigt det låter!! Skönt att de mådde bra och så!

Jag hoppas verkligen att vi kommer iväg på vårt RUL imorn. Min man har spytt några gånger i natt, men han tror att det är att han ätit nåt för han har inte mått dåligt annars. Hoppas på det, så att det inte är magsjuka o att jag ska åka på det oxå. Känns ju mindre spännande...

Passar på att önskar er alla en riktigt mysig alla hjärtans dag!! Hjärta   

• lillajag27

Tack <3

Det va en så otrolig lättnad att få ligga där och titta på dem och se att det så ut att ha det rätt bra där inne

Kommer du iväg idag Svarvis? Lycka till i så fall!! 

• Svarvis

Nu har vi varit på vårt RUL o det gick jättebra!! Moderkakan är inte föreliggande, så skönt!! Allt annat såg oxå bra ut, hjärtat lät bra med. Å vi får en liten prins till...

• Svarvis

Hej allihop!
    Hoppas ni alla har haft en bra helg! Vår har varit okej, mina föräldrar blev givetvis sjuka när vi var där men vi verkar ha klarat oss...

Igår gick jag in i v 21 och har nu gått 50,7 % av min graviditet. Känns ju som en halv evighet kvar, fast när man tänker på hur snabbt det har gått sen vi fick veta så går nog resten oxå fort hoppas jag.

Jag har dock insett att jag väldigt mycket lättare drabbas av blodsockerfall nu. Jag kan få det ibland ändå om jag "slarvar" med maten, men nu får jag det lite när som. T.ex. igår gick vi en promenad direkt efter att vi ätit frukost och då fick mannen vända o hämta saft åt mig för att jag mådde kasst... Jag får la se till att börja ha godis med mig i fickan alltid typ... Tungan ute  

• Svarvis

Hej allihop!

Hoppas att det är bra med er allihop. Själv är jag lite förkyld men annars bra.

Jag tänkte passa på att bjuda in er till en Barnvagnsmarsch i Borås den 8:e mars. Det är för att uppmärksamma mödradöden i världen. Mer info finns på Facebook, http://www.facebook.com/#!/events/199717363468822/.

Kramisar     

• Svarvis

Hej!
    Nu var det längesen det skrevs något i tråden. Hoppas att ni mår bra o kan njuta av det fina vädret! Igår var det grillpremiär på altanen, så härligt.

Jag har börjat få lite mer ont av sammandragningar o lite foglossning nu. Inte så att det är jättebesvärligt, men ändå så man måste tänka lite mer på hur man går o rör sig. Håller tummarna för att det inte blir alldeles för mycket värre.

Ha en bra dag allihop!

• lillajag27

Hej!

Ja, nu var det verkligen längesen man va här!

Visst har det varit härligt väder?!Vi körde grillpremiär i fredags och grillade igår oxå, äntligen börjar det =)

Här börjar det också bli segt nu, har så grymt ont i ryggen :( foglossningen börjar också komma mer och mer, ska till min bm imorgon, får se om hon har några tips :)
    Går in i v 26 idag! =)

Inte helt fel att vara mammaledig nu va Svarvis?

• Svarvis

Det är verkligen inte fel att vara mammaledig nu Tungan ute Igår var vi på lekplatsen nere vid Lillsjön i Sandared nästan hela eftermiddagen, var superhärligt. Joel har inte gått så jättemycket ute eftersom han dels ganska nyligen lärt sig och dels att det varit snö o tråkigt väder. Så nu när han kommer ner på marken o kan traska runt så är han hur lycklig som helst... Hjärta

Jag är oxå i v 26 nu och nu känns det faktiskt som jag börjar längta mot slutet. Innan har det mest varit att det "kommer när det kommer"  liksom, vill ju njuta av tiden med Joel oxå. Men nu när jag mer börjar känna av att magen är ivägen ibland och har lite ont ibland, då vill man ju att det ska va slut snart... Så det är skönt att tiden mot dagen D krymper. 

• lillajag27

Jag var hos min bm igår, alltid lika kul att få lyssna på hjärtljud =)

Hon sa att dom verkade har väldigt roligt i magen, för det va ett väldans liv på dom, nästa svårt att höra den enas hjärtljud för h*n vägrade vara stilla :)

Mitt SF mått låg på 32 (!) så nu börjar man verkligen känna av detta, värderna såg inte superbra ut plus att min rygg krånglar endel så hon gillade inte alls att jag fortfarande jobbade heltid...Så imån blir det läkarbesök så får vi se vad han säger...
    Det blir väl i alla fall en halvtidssjukskrivning... 

Jag brukar promenera förbi den lekplatsen med min lilla vovve, så blir det nu sjukskriven så kommer jag gärna förbi och hejar nästa gång ni är där =) Måste ju ha saker att göra på dagarna!! =)

• emmak

Jag har också BF 7 juli! :)
    Bor dock i Kinna, utanför borås :)
    Min första son blir 4 i år nu väntar jag en grabb till! 

• Svarvis

Hej allihop!
    Hur har ni det? Mår alla bra? Jag mår bra, fast har väääldigt mycket sammandragningar. Har även, tror jag, känt några lättare förvärkar. Ska till BM imorn, får se vad hon säger. E ju "bara" dryga månaden kvar nu, fast jag skulle väl inte direkt bli ledsen om han kom några veckor tidigare...

• Svarvis

Jaha, då var det BF idag då. Å inga som helst känningar än så länge iaf... Hoppas på att det inte dröjer alltför länge. Hur mår ni andra?

• Svarvis

Hej hopp allihop! Hoppas att ni alla mår bra!

Vårt lille underverk har nu, äntligen, bestämt sig för att titta ut. Eller tja, han är iofs en vecka nu då men... Vi gick över fyra dagar, vilket ju inte är så mycket egentligen men jag var så inställd på att han skulle komma tidigare eftersom storebror gjorde det. Men tji fick jag... Glad

I vilket fall så blev vi igångsatta då jag hade för lite fostervatten. Allt gick bra och ganska snabbt, från att de startade igångsättningen till att han kom ut gick det knappt 10 tim. Å' då har man ju hört att en igångsättning kan ta 1-2 dygn...

Lilleman mår alldeles utmärkt, själv fick jag lite komplikationer efter. Fick efter 5 dagar ordentligt ont i magen, lite feber och började blöda lite mer igen. Visade sig, efter undersökning på gyn, att jag hade lite jox kvar i livmodern så nu äter jag antibiotika och några andra piller som ger sammandragningar. Lite segt att inte må bra efter, men det går ju över och jag känner mig redan bättre...

Vore väldigt roligt om vi kunde få till nån träff lite längre fram sen när fler bebisar har tittat ut!        

• Peggys

Grattis! Skönt att han mår bra, hoppas du blir bra snart med då.. Här är det 6 dagar till Bf och det börjar bli riktigt segt, vill bara att bebis ska komma ut nu...
    Men som alla säger är det lika bra att räkna med att gå över, gick över 15 dagar med sonen..

Svar på tråden Blivande tvåbarnsmammor Juli 2012 Sandared/Borås