• Svarvis

Blivande tvåbarnsmammor Juli 2012 Sandared/Borås

Ja, finns det fler än jag som får barn nr 2 i juli och bor i Borås-området? Själv bor jag i Sandared och har en son som fyller 1 om några dagar. Bebis nr 2 är beräknad 7 juli.

• Svar på tråden Blivande tvåbarnsmammor Juli 2012 Sandared/Borås
  • LillaGrynet

Svarvis: Tack:) Jag har mått ganska bra förutom dem första 10 v då jag hade illamående o konstant trötthet.. Men det hör väl till Annars det som tynger mig mest är mitt jobb och dem långa arbetspassen 12 timmars pass Jobbar dag och vakna nätter.. Känner att jag inte orkar med riktigt o får ont i hela kroppen, trött o ont i rygg/axlar var sjukskriven 3 v halvtid o det var perfekt å istället jobba 6 Tim per pass.. Då var jag människa efter ett arbetspass å inte bara grinig och trött utan hade energi till barn å sambo hemma också!:) Hoppas på graviditetspenning from april.. Jobbar inom vården! Annars bor jag på tullen i Borås,är 29 år( fyller jämnt i år;)) Har en son på 4 år:)

• AnnC

Vad kul med fler "göteborgare" vart ifrån Gbg är du minbebis? Kul att vi bott här lika länge typ min man är från Tranemo så vi flyttade ihop "på mitten" så båda kunde behålla jobben.. Segt och dyrt med pendlingen bara :/

Jag är 30, fyller 31 i vår. Har dock ingen hund ;)

Lillagrynet: åh fy det förstår jag, låter sjukt jobbigt med 12 timmars pass! Kunde du inte fortsätta vara halvt sjukskriven? Låter mer mänskligt med 6 timmar.. Hoppas du får beviljat gp!

• MinBebis

Jag är ifrån Näset, och senare år när jag flyttade hemifrån har jag bott i centrum. Var är du ifrån?
    Förstår att pendlingen är tuff, vi har funderat mycket på det då han jobbar här i Borås och jag saknar Gbg om det är värt pendlingen.. Vi får se.

Förresten en fråga, jag har länge haft som en brännande känsla under brösten, är värst när jag sitter, särskilt om jag böjer mig lite fram typ om man sitter vid ett bord och skriver. Vet inte om det är för att bröst trycket mot magen eller vad det är. Har ibland en brun röd tjock rand under brösten och det känns som om huden ska brinna upp. Det enda som hjälper är att ligga raklång, känns inte så effektivt... Ngn som känt samma?

• AnnC

Minbebis: jag är från Frölunda så det var inte långt ifrån. Har jobbat på både åkeredshallen och på kvantum (fast det hette ju LP på den tiden hehe). Kanske känner du nån på åkered t.ex?

Jobbar ni båda i Borås, eller vad gör du? Jag saknar också Gbg, sa alltid att jag aldrig skulle flytta ifrån. Men nu är det som det är, vill ju leva med min man ;) tycker Borås är rätt mysigt också. Saknar närheten till vännerna dock. :/

Låter skumt, har inte vart med om det du beskriver.. Men det händer ju mycket i kroppen när man är gravid. Ring till din bm imorgon och fråga om hon vet vad det kan vara?

• lillajag27

Hej!

va roligt att det blir lite fler som !ansluter sig!!Välkommen "minbebis"!

Och väldigt kul med fler hundmänniskor, får styra upp en hundpromenad här framöver tycker jag, hade varit kul att träffas och kul för hundarna (inte för att min är super lekfull av sig, men matte tycker det är roligt i alla fall!! ) =)

Jag har ju inte heller kommit in på ålder, jag blir i alla fall 27 i april, min sambo blir 33 i höst....

Kul med födelsedag Svarvis!kan nästan slå ihop alla hjärtans dags firande med födelsedagsfirande då? :) vart går ni när ni går ut och äter?blev nästan lite sugen på det nu... :)

Min jobbarkompis (kille) fick missfall i natt, dom va i vecka 13. Lider verkligen med dom....Nu blev man helt plötsligt mer orolig här oxå!!önskar verkligen att tiden går FORT så det blir dags för UL så man få se hur dom har det där inne

• MinBebis

Men usch vad tråkigt att höra:(((
    Vilken vecka är du i lillajag27? Inte varit på RUL än mao?

• MinBebis

AnnC, Känner ingen där tyvärr. Alltid handlat i bägge affärer dock:)

Jag blev precis av med min Provanställning så jag gör inte så mycket just nu. Lite därför det känns lättare att flytta när det bara är en av oss som har jobb i Borås. Jag trivs med Borås men jag saknar familj och vänner så mycket och havet. Blir väl säkert ingen flytt så långt just nu men vi får se.

• Svarvis
    lillajag27 skrev 2012-02-06 11:39:33 följande:
    Kul med födelsedag Svarvis!kan nästan slå ihop alla hjärtans dags firande med födelsedagsfirande då? :) vart går ni när ni går ut och äter?blev nästan lite sugen på det nu... :)

Min jobbarkompis (kille) fick missfall i natt, dom va i vecka 13. Lider verkligen med dom....Nu blev man helt plötsligt mer orolig här oxå!!önskar verkligen att tiden går FORT så det blir dags för UL så man få se hur dom har det där inne

Denna gången ska vi gå ut o äta i Halmstad eftersom mina föräldrar bor lite utanför där. Här i Borås har vi än så länge bara varit på Vinci, men det gillade vi. Skulle gärna vilja testa Svenska krogen oxå.

Usch vad jobbigt med missfall, det önskar man verkligen ingen! Jag tycker det är så skönt att ha passerat de veckorna, men samtidigt är det ju dessvärre så att saker kan hända under hela graviditeten. Försöker att inte tänka på det för mycket, men det känns på nåt sätt som man är mer "medveten" om det under andra graviditeten. Sen känner jag flera som förlorat sina barn i slutet av graviditeten o det gör ju inte direkt saken bättre... Obestämd
    MinBebis skrev 2012-02-06 11:51:59 följande:
    AnnC, Känner ingen där tyvärr. Alltid handlat i bägge affärer dock:)

Jag blev precis av med min Provanställning så jag gör inte så mycket just nu. Lite därför det känns lättare att flytta när det bara är en av oss som har jobb i Borås. Jag trivs med Borås men jag saknar familj och vänner så mycket och havet. Blir väl säkert ingen flytt så långt just nu men vi får se.
    Förstår hur du känner med att sakna familjen, min bor ju som sagt utanför Halmstad. Tråkigt att inte kunna åka bara typ på en fika. För oss blir det ju mest att vi åker ned över en helg o det är ju lite mer "meck" när man har barn o hund o så... Saknar oxå havet, fast som tur e har vi ju en stor sjö här i Sandared.
    LillaGrynet skrev 2012-02-04 13:04:22 följande:
    Hur har ni andra mått under graviditeten?:)
    Jag mådde ganska illa i några veckor. Blev väl inte bättre av att man inte direkt kan vila när man har en 1-åring att passa, fast det var inte så farligt. Nu mår jag alldeles utmärkt, förutom att jag kan få lite ont i fogarna om jag går för fort.

Nu har jag verkligen börjat räkna dagarna till RUL, det är 9 dagar kvar. Ska bli så roligt, fast jag lär vara nervös...      

• lillajag27

Ja, jag lider verkligen med dom =( men det är ju sånt som händer och inget man kan göra något åt tyvärr....men man blir ju inte mindre nervös här....

Svarvis, jag räknar ner för fullt här oxå....vi ska ju på RUL på alla hjärtans dag!!hoppas vi ska kunna fira ordentligt på tidag!!MEN va tiden går långsamt....!!tur det händer lite här i Borås i helgen i alla fall... =)

Om vi går ut och äter så är nog favoriten Babbels!!riktigt god mat och framför allt supergod tapas!!om ni inte har varit där så kan jag absolut rekommendera det (glöm inte boka bord innan bara!)

Förstår hur det är att sakna vänner och familj, har bott i skåne och i Holland i massa år....men nu är jag tillbaka! :) hur kommer det sig att ni flyttar till just Borås?kärleken? :)

Svar på tråden Blivande tvåbarnsmammor Juli 2012 Sandared/Borås