• iza84

    Bf i sep o 4:e barnet

    Fick precis veta att jag väntar nr 4, bf i sep om nu allt går som det ska.....har 3 pojkar sen innan som är 9 7 3 i år............någon mer som väntar 4:an.......

  • Svar på tråden Bf i sep o 4:e barnet
  • Tessilo

    Jag har störtförlossningar, känner endast då det är dags att krysta... Blivit igångsatt med alla, jag själv är född i en taxi och min mamma är född i tvättstugan haha, så det ligger i släkten :)

    Brukar bli bråttom fast jag blir igångsatt, för pang bom så händer det och då får BM springa och vara glad om hon får på sig handskarna. Lyckligt lottad som få är jag, men därför sätts jag iaf igång.  

  • Superbia
    Tessilo skrev 2012-09-10 11:58:55 följande:
    Jag har störtförlossningar, känner endast då det är dags att krysta... Blivit igångsatt med alla, jag själv är född i en taxi och min mamma är född i tvättstugan haha, så det ligger i släkten :)

    Brukar bli bråttom fast jag blir igångsatt, för pang bom så händer det och då får BM springa och vara glad om hon får på sig handskarna. Lyckligt lottad som få är jag, men därför sätts jag iaf igång.  
    Ja då förstår jag om du inte vill gå hemma och vänta in att det ska dra igång Glad
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Tessilo

    näää fy då skulle jag bli riktigt orolig...föda hemma e inget alternativ... :)

  • Bus Norpan

    Jag ska på bedömning på torsdag så hoppas tappen är mogen. Annars är det 23 dagar kvar till BF.


    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • tinis77

    I fredags blev jag 5barnsmor! Efter 7 timmar på förlossningen föddes först Meya kl 11.55, 2815 g och 49 cm, och kl 12.19 föddes lillebror Jonatan, 3365 g och 52 cm.

    Åkte hem på storebrors födelsedag i söndags.

  • Superbia
    tinis77 skrev 2012-09-11 15:41:10 följande:
    I fredags blev jag 5barnsmor! Efter 7 timmar på förlossningen föddes först Meya kl 11.55, 2815 g och 49 cm, och kl 12.19 föddes lillebror Jonatan, 3365 g och 52 cm.

    Åkte hem på storebrors födelsedag i söndags.
    Grattis till er! {#emotions_dlg.flower}
    Hur kändes det att föda två barn på raken? För min del blev det ju aldrig så, så det är klart att jag funderar ibland på hur det hade varit Glad
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    Bus Norpan skrev 2012-09-10 17:45:12 följande:
    Jag ska på bedömning på torsdag så hoppas tappen är mogen. Annars är det 23 dagar kvar till BF.
    Hur långt innan kan det vara aktuellt annars tror du?
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Bus Norpan

    Blir igångsatt på torsdag (20/9).
    Så skönt fast nu är man nervös istället.
    Tappen var mjuk sa läkaren.
    Idag har jag dock haft många sammandragningar och ont i bäckenet. 


    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • tinis77

    Superbia: Det var skitjobbigt.. Epiduralen tog bara på vänster sida, hade fruktansvärt ont på höger sida som strålade ner i benet. Vågade inte krysta för det, höll på en timme med Meya innan hon kom ut. När hon var ute vägrade jag, flåsade mig genom krystvärkarna ist.. Läkaren höjde det värkstimulerande tills jag var tvungen att ta i, och då kom Jonatan på 2 värkar.

    Efter moderkakor var ute fick jag en blödning, på 2 sekunder var rummet fullt med folk. Fick tabletter i munnen, 2 dropp, de tog blodtryck och temp, och en BM hängde på magen. Blödningen avtog efter en stund som tur är, men det var lite jobbigt eftersom jag inte hann fatta vad som hände.

  • Tessilo

    Grattis Tinis, härligt att ha bebbarna på utsidan :)

    Jag bara längtar ihjäl mig efter min bebbe nu, ska på bedömning på måndag och är det mjukt och fint så sätter dom igång mig då *håller tummarna hårt*

    Busnorpan, håller tummarna för dig på torsdag, guuu va spännande!!     

  • Bus Norpan

    Jo allt gick bra lite dramatiskt i slutet. Hon hade navelsträngen runt halsen och mina värkar gav upp. Så det blev lite ont om syre för tösen. Nu mår vi bra och ligger på avdelningen. Det tog 9 timmar och hon vägde 3750g och är 50 cm lång. Bild kommer senare.


    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • Superbia

    I onsdags kom vår lilla gosse, 4420 g och 53 cm lång. Något namn har vi inte kommit överens om än, men vi får väl försöka diskutera ihop oss så att han slipper heta bebisen Glad


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Tessilo

    Åhhh Stort Grattis till er båda!! Vad underbart me bebbar på utsidan istället, nu blir jag ju ännu mindre tålmodig på min lilla Juvel som verkar trivas alldeles utmärkt där inne.....

Svar på tråden Bf i sep o 4:e barnet