• Svar på tråden Fyra relevanta frågor för livet
  • move
    SHAKAWKAW skrev 2012-02-16 21:31:51 följande:
    Konservatism.
    Det är ju tack vare religioner man inte får maktbegär... Asså alla människor vill vara störst bäst och vackrast om dom styrs av djävulen (sin själviskhet), Fast dom som tror på Gud har funnit frid och tjafsar inte om petitesser.
  • move
    Sinne12 skrev 2012-02-16 22:06:13 följande:
    Att mitt eget eller någon närståendes liv var akut hotat och att döda var enda utvägen att skydda deras liv/mitt liv.
    Att människor lever i svår fattigdom med allt det innebär i form av svält, död osv.
    Nej.
    Nej.
    Varför tror du att dom gör det?
  • move
    grind skrev 2012-02-16 23:37:05 följande:
    1) Självförsvar av nära och kära.
    2) Att alla människor inte har mat och husrum.
    3) Bättre i vissa avseenden, sämre i andra 
    4) Tänk på människor i din omgivning 
    Men finns det inte hur mycket mat som helst, fast det är vi människor som tagit den och gjort världen så bitter och hemsk att leva i? Har vi inte möjligheten att dela med oss, men vi väljer att ta allt för oss själva...

• move
    grind skrev 2012-02-16 23:41:03 följande:
    Människor som inte har något vettigt att säga brukar säga det.
    A dom pratar utan att säga något vettigt. Men man kan ju prata och säga vettiga saker med :P
  • ulfsas

Vad skulle det krävas för att du skulle döda någon?
    Hot mot mig eller mina barn men även andra. Skulle ha rätt att göra det i jobbet bl.a även om det inte är särskilt sannolikt.

Vad tycker du är det största problemet vi har i världen?
    Överbefolkningen, därav kommer utfiskning, utrotning av arter, nedhuggning av regnskog för boskapsuppfödning och timmer. Svält, för stora utsläpp, fattigdom mm the list goes on and on and on...

Tycker du att du är bättre än andra? Nej och ja. Hoppas vara en bättre människa än kriminella o.dyl inte annars.

Finns det något annat du vill säga?
    Intressant med en ekonomi som är baserad på tillväxt där det måste öka lite vart år och då även inom resurser som är ändliga. Fisk i haven exempelvis som närmar sig ett sammanbrott år 2050 redan (källa CNN), olja mm mm, ja ni vet.Solig

• move
    ulfsas skrev 2012-04-07 22:14:34 följande:
    Hot mot mig eller mina barn men även andra. Skulle ha rätt att göra det i jobbet bl.a även om det inte är särskilt sannolikt.

Överbefolkningen, därav kommer utfiskning, utrotning av arter, nedhuggning av regnskog för boskapsuppfödning och timmer. Svält, för stora utsläpp, fattigdom mm the list goes on and on and on...

Tycker du att du är bättre än andra? Nej och ja. Hoppas vara en bättre människa än kriminella o.dyl inte annars.

Intressant med en ekonomi som är baserad på tillväxt där det måste öka lite vart år och då även inom resurser som är ändliga. Fisk i haven exempelvis som närmar sig ett sammanbrott år 2050 redan (källa CNN), olja mm mm, ja ni vet.Solig
    Men det är en grej som jag undrar. Hur fasiken  kan du tycka dig vara en bättre människa än kriminella? Dom är ju kriminella pga hur deras liv ser ut... och du tror att dom ska sluta vara kriminella då folk inte tycker om dom?
  • move
    ulfsas skrev 2012-04-07 22:14:34 följande:

http://godhelpjamaica.blogspot.se/2012/02/viktigt.html
  • Rakad Apa
    move skrev 2012-01-13 13:30:06 följande:
    har jag besvarat idag på min blogg, vad skulle du ha svarat?

Tycker du att du är bättre än andra?

godhelpjamaica.blogspot.com/2012/01/important...
    1. Självförsvar eller för att skydda någon jag älskar.
    2. Miljöförstöring.
    3. Bättre än vissa, sämre än andra.
    4. ALL MAKT ÅT TENGIL!!!!!!!!!!!! 
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Spanjoren

Ett överhängande dödshot mot någon, vem är inte så viktigt.

De är så många men knyts samman av bristen på oberoende tänkande anser jag.

Jag vet att jag inte är det.

Nej. 

C´est la vie pero no se la toque
  • ulfsas
    move skrev 2012-04-07 22:58:32 följande:
    Men det är en grej som jag undrar. Hur fasiken  kan du tycka dig vara en bättre människa än kriminella? Dom är ju kriminella pga hur deras liv ser ut... och du tror att dom ska sluta vara kriminella då folk inte tycker om dom?

De kriminella är kriminella pga eget val. Alla som är fattiga och har behov är ju inte kriminella. Många kriminella är lata och vill inte ha ett slitsamt Svensson jobb. De bryter sig in hos folk och stjäl deras surt förvärvade saker och pengar. De våldtar. De mördar. De misshandlar. De rånar. De bedrar. De tänker bara på sig själva i första hand. Så, ja, jag anser att jag och alla hederliga är värda mer än kriminella. Jag är även för att deras straff skall bli mycket längre. Bara ha besök med glasskiva emellan. Ingen frigång och inga förkortade straff. Misskötsel borde ge förlängning. Ingen TV/data/telefon på rummet. TV i gemensamt dagrum går bra. Ingen hotellverksamhet som idag. Enklare/billigare mat osv. Så kanske det blir ett litet steg mot ordning i detta land.
  • move
    Spanjoren skrev 2012-04-08 00:43:30 följande:
    Ett överhängande dödshot mot någon, vem är inte så viktigt.

De är så många men knyts samman av bristen på oberoende tänkande anser jag.

Jag vet att jag inte är det.

Nej. 
    Ja, oberoende tänkande är hemskt. Majoriteten av alla lever i det här samhället och tror som alla andra, utan att reflektera över vad dom blir lärda. Dom struntar i att undersöka livet, och går till jobbet, härmar andra och tänker aldrig...

Dom snackar skit om människor som beter sig annorlunda, men förstår inte att det är dom som gör vad dom själv behagar som har brutit sig fria, är lyckliga och inte längre lever i den misär dom själva gör... 
Svar på tråden Fyra relevanta frågor för livet