• Anonym

Omskärelse i vuxen ålder!

Hej.

Jag undrar om det är några männ här som gjort omskärelse i vuxen ålder?

Hur var det att göra detta?

Jobbigt, ont, ??

Hur har det blivit i efterhand? Sämre, bättre, Mindre känsel?

Vill gärna veta så mycket som möjligt eftersom jag ev ska göra detta pga hudbesvär!

• Svar på tråden Omskärelse i vuxen ålder!
  • Anonym (Stuntkuk)

Hej.

Jag gjorde omskärelse vid 32 år ålder efter mycket problem med torrsprickor, läkning(trängreförhud) upprepning moment 22.

Jag bar precis på samma oro som dig och uppsökte flera urologer i ärendet.

Jag har alltid varit intresserad av att ha bra sex och att tappa känseln var en av mina farhågor.

Det blev riktigt bra i slutändan. Ångrar att jag inte gjorde det tidigare typ när problemen började några år tidigare.

Nej man tappar inte känseln.

Ja det gör ont i typ 24 timmar men det är inget som inte en whiskey och några värktabletter ror på.

Under första veckan har man en typ blöja/ suspensuar kuken smörjer du kontinuerligt in med vitt vaselin.

Efter en vecka kan du jobba sim vanligt förutsatt att du inte är gymnast på elitnivå.

På nätterna vaknar du av stånd, för då spänner det i stygnen som om du hissar segel på en båt i full storm.

Efter en månad kan du börja försöka dig på ett samlag med glidmedel. Efter två månader har du glömt bort det nästan och allt är som vanlig, bara det att du har en jävligt snygg kuk.

Den blir inte mindre känslig vid samlag.

Men den är självklart inte lika känslig att gå runt med i brallorna som en kuk med förbud.

Jag har haft så himla mycket kul med min penis sedan ingreppet (senast igår med min nya tjej som blev impedans av min snygga kuk) och det blir bara bättre och bättre.

Ju förr desto bättre om du har problem. Men bara estetiskt så tycker jag inte att man skall belasta vården.

Lycka till

• Anonym (Stuntkuk)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-11-25 08:59:31 följande:

Hej! Lånar tråden lite här!

För ca 2 månader sedan så gjorde jag ett liknande ingrepp (gjorde ett snitt i förhuden för att det var för trångt vid sex). Kan nu dra bak förhuden även vid stånd och allt har läkt riktigt snyggt! Problemet jag har nu är att jag får fruktansvärt ont varje gång jag har sex, och även ibland när jag onanerar, får starka stramningar där snittet slutar, är jag för tidig med sex eller finns det något man kan göra? Det kanske bara inte läkt helt än? Någon annan som gjort samma?

Tacksam för svar!!

Nej du har rätt, det har inte läkt. Min kompis gjorde samma, han har tre barn och ett atletiskt sexliv med sin fru.
  • MZW

Jag inväntar operation i februari för att genomgå en full omskärelse. Finns det olika typer av en sådan? Läser på nätet att det går att göra olika ?tight?? Samt att många verkar spara en del av förhuden. Vill dock ta bort allt så att det blir så cleant och ?porrigt? som möjligt.

• Jo01
    MZW skrev 2021-01-28 23:22:26 följande:

Jag inväntar operation i februari för att genomgå en full omskärelse. Finns det olika typer av en sådan? Läser på nätet att det går att göra olika ?tight?? Samt att många verkar spara en del av förhuden. Vill dock ta bort allt så att det blir så cleant och ?porrigt? som möjligt.

Det går att spara lite av förhuden. Men ska man göra omskärelse, så får man ju ta allt annars kan det ju kvitta. Taight ska det vara. :)
  • Nipus81

Hade nog velat göra en omskärelse just for egen del, att det blir mindre känsligt och svårare att få orgasm. Svårare att onanera genom runkning som jag förstår. Positivt för mig men framförallt min sambo.

• Jo01
    Nipus81 skrev 2021-01-29 23:49:45 följande:

Hade nog velat göra en omskärelse just for egen del, att det blir mindre känsligt och svårare att få orgasm. Svårare att onanera genom runkning som jag förstår. Positivt för mig men framförallt min sambo.

Jag hade samma tankar som du innan jag gjorde det. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Men min fru är super nöjd på alla sätt!
  • Nipus81
    Jo01 skrev 2021-01-31 16:08:14 följande:

Jag hade samma tankar som du innan jag gjorde det. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Men min fru är super nöjd på alla sätt!

Har du blivit mindre känslig och svårare att få orgasm rent generellt efter ingreppet? Jag skulle personligen se detta som något positivt hur konstigt det än låter.
  • Jo01
    Nipus81 skrev 2021-01-31 16:19:05 följande:

Har du blivit mindre känslig och svårare att få orgasm rent generellt efter ingreppet? Jag skulle personligen se detta som något positivt hur konstigt det än låter.

Jag hade förhuden tillbakadragen dygnet runt under många år innan jag gjorde omskärelsen. Så jag har inte blivit så särskilt mycket mindre känslig efter omskärelsen. Men ollonet blir mindre känslig när ollonet är oskyddat av förhuden. Det är lite svårare att onanerar när man inte har förhuden som man kan dra fram och tillbaka. Men det är inget problem.

Du och din flickvän kommer bli super nöjda. Gör det!

Var det svar på din fråga?
  • Anonym (Tjej)

Sjukt fult och avtändande med omskurna kukar. Hade avslutat om jag träffade på en omskuren man.

• Anonym (Palle)

Önskar svar från anonym (pez) som gjorde omskärelse 20 i nov.

Hur har det gått? Jag planerar att ta bort min i januari 22.

• Dannysp

Jag blev omskuren för 5 år sedan. jag hade en väldigt lång förhud som jag inte gillade, (inte trång).  Läkningen gick super, hade inte alls ont. Kliade mest och kändes ibland ute obekvämt annars allt ok. Jag trivs mycket bättre med känsel och utseende nu.  Jag brukade komma tidigt förut och han hålla mig lite längre nu. Utöver det får jag mer försats mer sperma och mycket intensivare / skönare orgasmer nu. jag är super super nöjd. 

• Anonym (Men 39 jordsnurr)
    Dannysp skrev 2023-02-21 17:48:00 följande:

Jag blev omskuren för 5 år sedan. jag hade en väldigt lång förhud som jag inte gillade, (inte trång).  Läkningen gick super, hade inte alls ont. Kliade mest och kändes ibland ute obekvämt annars allt ok. Jag trivs mycket bättre med känsel och utseende nu.  Jag brukade komma tidigt förut och han hålla mig lite längre nu. Utöver det får jag mer försats mer sperma och mycket intensivare / skönare orgasmer nu. jag är super super nöjd. 

Hur kan spermaproduktionen eller mängden öka genom att ta bort en skinnflik? Tänkte jag just.. 
  • Anonym (Några frågor m.m.)
    Anonym (Men 39 jordsnurr) skrev 2023-02-21 23:22:11 följande:
    Hur kan spermaproduktionen eller mängden öka genom att ta bort en skinnflik? Tänkte jag just.. 

Jag tror inte spermaproduktionen ändras, men orgasmen kanske har ändrats så att det ibland kommer mer åt gången. En del män som omskurits som vuxna har upplevt försämrad orgasm/ försämrad känsel. (Är man omskuren i barndomen har man inget att jämföra med.) Andra har ev upplevt att orgasmer ibland blivit starkare. Så åsikter går isär. Möjligen kan det ta längre tid innan de kommer och det hinner byggas upp en del. Själv har jag naturligt kort hud - ej kirurgiskt omskuren - men upplever liksom orgasm så att "centrum av orgasmen ligger längre bak" än förut, ner i skaftet och bak i magen. När jag hade relativt sett längre förhud var det ofta mest framme vid penishuvudet. Den har liksom blivit relativt sett kortare med tiden. (men har som sagt inte blivit omskuren)

Jag är emot rutinomskärelse av barn utan fysiska fel. I USA har det uppgetts att ungefär 100 småpojkar om året dör av omskärelserelaterade skäl. Läste nyligen om ett mycket tragiskt fall, med en - tror jag -5 dagar gammal liten pojke.

Så allt skäl att vara mot rutinomskärelse av utav barn tror jag.

• Anonym (Några frågor m.m.)
    Dannysp skrev 2023-02-21 17:48:00 följande:

Tror jag har liknande erfarenhet. Jag är inte omskuren, men har naturligt kort hud, och "centrum av min orgasm", eller vad man ska säga ligger liksom längre tillbaka än penishuvudet bakåt mot penisskaftet och magen. Har fått relativt sett kortare med åren. Är det jag beskriver liknande för dig?

Jag är däremot emot både sekulär rutinomskärelse av barn (USA ) och religiös (som i islam samt judendom). I USA har det uppgetts dö cirka 100 småpojkar varje är till följd av att de omskurits. Läste nyss om ett väldigt tragiskt fall där en 5 dagar gammal pojke avlidit. Önskar föräldrarna och "medicinsk" personal kunde åtalas för mord, Och vad gäller religiös omskärelse tror jag inte för min del att Gud kräver den. Läste också för ett antal år sen om en (tror jag) 3-årig pojke som dött i Sverige. (Tror han hade muslimska föräldrar.)

• Anonym (Sen)

En uppföljning för min del. Efter 45 har svårigheten att få utlösning tilltagit och de flesta samlag slutar nu utan orgasm för mig.

• Anonym (PEZ)

Ni som gjort omskärelse pga trång förhud eller akut omskärelse?

Drog ni aldrig bak förhuden som barn eller var det ingen som sa att nu skulle göra  det?

När jag var yngre så var det flera vänner som inte kunde dra bak eller det var tight å fastnade bakom förhuden när dom onanerade för första gången.
    En fick åka in akut å snitta några andra kunden själv få tillbaka den genom att dra för och åter och mjuka upp.

Inste så kul när man är 13-14 å behöva ta hjälp av en vuxen.

Vi hade en kontroll vid 7 års ålder där skolsyster drog bak kontrollerat, men det kanske man inte gör idag?

• Jo01

Jag var också hos sjuksyster när jag var i ca 7 års åldern och hon drog tillbaka förhuden på mig. Hon sa att jag skulle göra det efter att jag hade varit där. 
    Sedan är jag omskuren i vuxen ålder, endast pga av estetiska skäl. 
    Det är dessutom så mycket fräschare när det är varmt ute. 

Svar på tråden Omskärelse i vuxen ålder!