Dannysp skrev 2023-02-21 17:48:00 följande:
Jag blev omskuren för 5 år sedan. jag hade en väldigt lång förhud som jag inte gillade, (inte trång). Läkningen gick super, hade inte alls ont. Kliade mest och kändes ibland ute obekvämt annars allt ok. Jag trivs mycket bättre med känsel och utseende nu. Jag brukade komma tidigt förut och han hålla mig lite längre nu. Utöver det får jag mer försats mer sperma och mycket intensivare / skönare orgasmer nu. jag är super super nöjd.
Tror jag har liknande erfarenhet. Jag är inte omskuren, men har naturligt kort hud, och "centrum av min orgasm", eller vad man ska säga ligger liksom längre tillbaka än penishuvudet bakåt mot penisskaftet och magen. Har fått relativt sett kortare med åren. Är det jag beskriver liknande för dig?
Jag är däremot emot både sekulär rutinomskärelse av barn (USA ) och religiös (som i islam samt judendom). I USA har det uppgetts dö cirka 100 småpojkar varje är till följd av att de omskurits. Läste nyss om ett väldigt tragiskt fall där en 5 dagar gammal pojke avlidit. Önskar föräldrarna och "medicinsk" personal kunde åtalas för mord, Och vad gäller religiös omskärelse tror jag inte för min del att Gud kräver den. Läste också för ett antal år sen om en (tror jag) 3-årig pojke som dött i Sverige. (Tror han hade muslimska föräldrar.)