• Granen

    Stockholmare med BF i September

    Söker andra från Sthlms området med BF i Sthlms området.

    Själv har jag ett barn sen innan född 09 och har enligt första beräkningen BF runt den 26 september.

  • Svar på tråden Stockholmare med BF i September
  • Sunny86

    Hej tjejer! Har efter RUL fått reda på att jag var längre gången än vad jag trodde. Har BF den 29 september och bor vid odenplan:) Så ansluter mig gärna till er grupp!:)

  • Glimra2

    Sunny86, tråden startade 2012 så våra bebisar blir 1 år i september :) man tänker säkert inte på det när man ser trådrubriken.
    Lycka till med bebis :)

    Ni andra ska vi kanske starta en ny fortsättningstråd som har ett mer passande namn?

  • Saftmedbulle

    Nytt namn kanske vore bra... annars får vi en hel massa nya även nästa omgång (septemberbebis 2014)  och sedan inför varje BF i september...ha,ha.

    Heds: Angående babyrytmiken så får vi se om vi kommer...nu är ju pappa ledig oxå så vi får ju bestämma tillsammans vad som händer på dagarna. Som sagt...M är ju frisk nu, så det hindrar i alla fall inte.

    Nu har vi slutat amma och det känns skönt faktiskt. Lite meck med maten - inte allt som passar lilla fröken, men vi jobbar på. På det viset är det skönt att ha pappa hemma nu oxå...han har lite mer tålamod än jag ;)
    Vi var på BVC i veckan och sköterskan blev lite förvånad över att M inte kryper än...så vi har fått en hemläxa att träna på tills vi ska dit om två månader igen. Kryper era barn?

    Glimra: Lät jättemysigt med utflykt...vi hänger gärna på när vi kommer tillbaka till Sverige - vi åker nu på onsdag, så då kan vi inte :(

  • Jennny

    Theo kryper inte och känns knappt nära. M räknas väl som att hon är 7 mån...inte 10? Alla kryper väl inte när de är 10 mån heller, va inte de lite konstigt av en BVC-sköterska att säga?
    Om jag sätter theo på alla fyra kan han stå så men e inte nöjd. Och han gör ingen ansats att själv ta sig upp i krypställning. Han sitter och leker och e väldigt nöjd med det.
    Hur skulle ni öva då??

  • Mandelsassa

    Hej, länge sedan jag skrev nu. Hoppas allt är bra med alla!

    Min pojke kryper, han började krypa strax innan han blev 7mån o innan dess har han ålat fram i ca en månad. Han är nu 7mån o 1v, ställde sig upp i spjälsängen i början av veckan. Har fått 2 tänder. Sitter. Glad i mat men ammar fortf också.

  • Glimra2

    Tigo kryper inte heller, hans bror kröp vid 13 månader så det är så olika. Tycker det lät väldigt konstigt att ni fick hemläxa saftis. Vad jag förstår så går det liksom inte att skynda på, de kryper när de är redo liksom. Jag tycker ni ska strunta i BVC läxa!

    Vi har i stort sett också slutat amma, ammar bara 1 gång per dygn tidigt vid 05. Annars så äter han jätte bra, tycker om all mat.

    Jag fixa en ny tråd när jag sitter vid en dator, eller om nån annan vill så feel free :)

  • LittleMY

    Hej tjejer, tänkte titta in här och säga hej till er!

    Jag har knappt vare här inne sen januari, det var så mycket som hände då. Jag åkte ju in 2 ggr akut till sjukhuset och var inlagd 6 dagar pga ryggen. Och, precis då så hade vi köpt hus och skulle sälja våran lägenhet. Efter ca 6 visningar så fick vi den såld, jättejobbig period. Ni som haft visningsstädningar vet nog vad jag menar. Obestämd Och allt packande där hemma, med en bebis. Nu är vi inflyttade i nya huset och ojoj så tid det tar att komma i ordning. men nån månad till så är väl det mesta på plats, man får ta en sak i taget.

    Lilla Isabella mår toppen. 2 tänder är framme nu och hon halv-ålar sig framåt, Hon kan absolut inte sitta ännu och är inte i närheten av att krypa. Hon skrattar massor, helt underbart. Hon hade en riktigt busig period på en månad nyrligen då hon vägrade nappflaskan. Hon är ju uppvuxen på ersättning, så det blev riktigt svårt här. Hon fick helt plötsligt börja äta "vanlig" mat, rätt raskt (gröt + burkmat + frukt). Som konsekvens blev hon dessutom väldigt hård i magen. Hon vägrade både flaska, pipmugg, bebismugg med sugrör, och spelade ingen roll vad som fanns i flaskan (ersättning, Semper juice, vatten). Det enda som gällde var skeden. Vilket även innebar att hon fick en del vätska via skeden, gissa om det tog tid. Nu har hon börjat ta flaskan igen lite. Tydligen tycker vissa barn att det är mycket roligare med den "nya" maten, när dem börjar få smakprover, och det var väl det som hände oss. Hon sover ju hela nätterna sen flera månader tillbaka, och det är jag mer än tacksam för.

    Jag skulle jättegärna hänga med på träff nån gågn framöver, när det lugnat sig lite här. Är rätt påfrestande period fortfarande nu, pga ryggen går jag på sjukgymnastik 3 ggr i veckan och uppackning av huset, och 2 förkylningar på raken - är helt matt.

    Har förresten gått ner 35 kilo nu sen graviditeten, det i sig har varit ett stort projekt senaste månaderna. Puh! 2 kg kvar till inskrivningsvikten.

  • Jennny

    Har tänkt påstig littlemy, kul att du tittar in! Låter tufft med flytt med en sån liten och ryggproblem! Skönt att ni kommit på plastik huset nu och att lägenheten blev såld tillslut! Då får det väl ta den tid det tar nu!
    Va fin hon är, stor skillnad sen vi sågs och även på dig låter det som ;) bra jobbat!
    Theo gillade ju oxå vanlig mat när vi introducerade det och blev snabbt ointresserad av att amma. Fick lite panik över att han inte ville amma eller ta välling och inte gillade vatten men det löste sig och nu älskar han vatten.

    Gör så glimra!
    Jag trodde inte heller man kunde skynda på så mkt, visst kan man stimulera vissa saker tex pratet men man kan väl knappast hetsa fram första ordet...det kommer väl när de bestämmer.

  • Saftmedbulle
    Jennny skrev 2013-05-04 11:34:44 följande:
    Theo kryper inte och känns knappt nära. M räknas väl som att hon är 7 mån...inte 10? Alla kryper väl inte när de är 10 mån heller, va inte de lite konstigt av en BVC-sköterska att säga?
    Om jag sätter theo på alla fyra kan han stå så men e inte nöjd. Och han gör ingen ansats att själv ta sig upp i krypställning. Han sitter och leker och e väldigt nöjd med det.
    Hur skulle ni öva då??
    Jo, jag tyckte det var lite konstigt att hon sa så och, som du säger, utvecklingsmässigt så är hon ju bara drygt sju månader.
    Vi fick inga specifika tips mer än att hon skulle ligga mycket på mage.
  • Saftmedbulle
    Glimra2 skrev 2013-05-05 07:53:06 följande:
    Tigo kryper inte heller, hans bror kröp vid 13 månader så det är så olika. Tycker det lät väldigt konstigt att ni fick hemläxa saftis. Vad jag förstår så går det liksom inte att skynda på, de kryper när de är redo liksom. Jag tycker ni ska strunta i BVC läxa!

    Vi har i stort sett också slutat amma, ammar bara 1 gång per dygn tidigt vid 05. Annars så äter han jätte bra, tycker om all mat.

    Jag fixa en ny tråd när jag sitter vid en dator, eller om nån annan vill så feel free :)
    Nä...fixa du...men glöm inte att tala om länken dit...
  • Saftmedbulle

    LittleMY: Jättekul att se dig här igen! Skulle vara kul att träffa dig IRL oxå... Kram!

    Heds: Maken och jag har andra planer för oss imorgon så det blir ingen rytmik för oss, tyvärr. Hade det på känn...

  • Heds

    Här kryps det inte heller. Hon tar sig runt i en cirkel samt ofrivilligt ålande bakåt.

    Kul att se dig igen littlemy! Grattis till hus, lägenhetssälj och viktminskning! :)

    Vi ska på rytmiken imorgon iaf! Får se om någon av er dyker upp. :)

  • Sladdis12

    Hej på er i vårsolen Kul att läsa om alla duktiga bebisar både de som kryper o inte Håller med de andra, vilken skum kommentar om krypandet...Har ju tre barn o alla har varit helt olika o allt är ju normalt! Sonen kröp aldrig utan hasade fram på rumpan till han började gå vid 1 års ålder, mellantjejen kröp vid 7 månader och Alva kryper inte en cm en så länge Sitter däremot bra så kanske blir en rumphasare till eller oxå en 3:e variant!

    Här går det fint med maten men vi ammar när vi har lust som mellanmål bara för att det är mysigt!

    Saftis - hoppas ni får en härlig semester! Mysigt att vara tillsammans alla tre så länge!

    Jag kan inte fika el utflykta denna vecka men ses gärna snart o då gärna ute om det är fint väder Vad säger ni ska vi satsa på ett datum lite längre fram så kanske fler kan boka in det! Är ju inget som hindrar att man ses däremellan oxå om det passar!

    Vad sägs om Ons 29/5? Tid o plats kan vi ju boka in närmare!

Svar på tråden Stockholmare med BF i September