• Lolee

    Lock for orat som inte forsvinner!

    Behover lite hjalp med vad jag kan gora med lock for orat? Har varit jatteforkyld i tre dagar, och nu sa har ena orat helt tatt i ca8 timmar och tillochfran gjort riktigt ont.. Har provat halla for nasan och blast utan resultat. Jag haller pa att bli tokig, snalla hjalp!


    Medecin, tips
  • Svar på tråden Lock for orat som inte forsvinner!
  • SoStylish

    Skulle tippa på att du har fått vatten bakom trumhinnan. Har fått det några gånger när jag varit sjuk och det är bara att vara halvdöv ett par dagar tills det försvinner!

  • pluvdo

    Efter en förkylning för något år sedan eller så så hade jag lock för öronen i två veckor. Bara att ge sig till tåls.

  • Lolee

    Tack sa mycket for era svar! Nu had jag vaknat pa tok for tidigt utan att kunna somna om for att andra orat varker sa in I tusan.. Vet inte hur jag ska kunna somna igen. Lock for orat kan jag leva med, men nar det gor ont.. Jag ar raddled for att jag har oroninflammation, kan det vara mojligt tror ni? Tack igen

  • Presario

    Jag hade en vaxpropp då det var likadant som du beskriver. Köpte revaxör på Apoteket för att försöka lösa det själv, men jag fick gå oc spola på VC tillslut i alla fall! Lycka till

  • Lolee

    Tack igen for svaren! Nu sitter jag faktiskt, med en skal kokande vatten och en handuk over huvudet, det har inte hjalpt mot blockninngen, men mitt ora varker inte alls sa lange jag haller huvudet over angan. En san befrielse! Nu maste jag bara vanta sahar tills affarerna oppnar. :/ Uppskattar verkligen era svar, tack igen!

  • Jennicken

    Sådär är det för mig när jag får öroninflammation (haft 6st på 4år). Börjar med förkylning, sen lock för örat och sen gör det skitont. Ungefär som att någon hugger en kniv in i huvudet. 

      

  • Lolee

    Na fy sjutton, stackare som haft det sa mycket. Har bara haft det en gang nar jag var barn, och kommer ihag hur sjukt ont det gjorde. Hoppas apoteket kan hjalpa.. Kanner hur det lattar lite da och da (sitter fortfarande med handuken over huvudet) hur det lattar I orat, och sa gor det ont, och sa stangs det igen.. Sa sjukt irriterande! Ar det antibaotika man tar mot oroninflmmation?

  • Jennicken

    Om det går hål på trumhinnan och det rinner ut vätska så ja. Annars brukar det få läka av sig själv.

  • Lolee

    Ok, sa det ar bara att sta ut alltsa.. Fy fasen. Uppskattar tipsen dock!

Svar på tråden Lock for orat som inte forsvinner!