• Eeerika

Hyrbil USA

Vad har ni för rekommendationer, erfarenheter ang att hyra bil i USA, detta kommer gälla 3 dygn gärna att man kan lämna på annan plats, men inom staten.

• Svar på tråden Hyrbil USA
  • Ulf Harrys Farsa
    Fidelis ad urnam skrev 2012-01-27 08:54:31 följande:
    Finner det fascinerande att det kan bli tjafs och hårda ord över en så simpel fråga som vad man bör tänka på när man hyr bil i USA Oskyldig
    Ja, men här på FL får man ju inte säga vad man tycker eller vet utan att någon tror sig veta bättre, men visst jag kan ändra mig:

TS hyr på - ta det blligaste!!!, skit i försäkringar & självriskreduceringar, det kostar bara pengar, inget lär ju hända eller hur?
  • Hackad på FL
    Fidelis ad urnam skrev 2012-01-27 08:54:31 följande:
    Finner det fascinerande att det kan bli tjafs och hårda ord över en så simpel fråga som vad man bör tänka på när man hyr bil i USA Oskyldig
    Ja det är verkligen otroligt att man kan ta så illa vid sig för att någon ifrågasätter när man kastar ur sig dåliga råd, man tror knappt det är sant att folk beter sig så. Gör man det även i verkliga livet kan man undra!
  • Eeerika

Oj vilken fart det var här =)

Jag har bokat hyrbil nu via  Holiday Autos, fick bra pris 1500kr för 3 dygn inkl väsentliga försäkringar, vilket är viktigt då om man hamnar i krock och någon skadas i mötande bil vill jag inte vara ansvarig för deras sjukhusvård... =O 

Det som ingår i det priset förutom försäkringar är en fullsize bil med GPS, är även fria mil, extra förare och fulltank =)

Då vi är 3 som delar blev det 500kr per person för tre dygn, mycket bra pris! 

• Hackad på FL
    Eeerika skrev 2012-01-27 10:13:45 följande:

Jag har bokat hyrbil nu via  Holiday Autos, fick bra pris 1500kr för 3 dygn inkl väsentliga försäkringar, vilket är viktigt då om man hamnar i krock och någon skadas i mötande bil vill jag inte vara ansvarig för deras sjukhusvård... =O 

Det som ingår i det priset förutom försäkringar är en fullsize bil med GPS, är även fria mil, extra förare och fulltank =)

Ja det kan man säga

Låter ju bra! De försäkringar man behöver ingår när man hyr hos H A eller liknande.

Den gång man behöver titta på något mer är om man inte har någon hemförsäkring eller om man tänker ge lift åt personer som inte är försäkrade.
    Rekommenderar att inte låta någon åka med i bilen som man inte är helt säker på har egen försäkring eftersom man annars blir skadeståndsskyldig om den oförsäkrade passageraren skadas. Tänker man göra det så bör man teckna en PAI försäkring. 

Trevlig resa!
  • Fidelis ad urnam
    Eeerika skrev 2012-01-27 10:13:45 följande:

Får man fråga varifrån ni hyr och vart ni ska lämna den och när? Är lite nyfiken på priserna bara.
    Vi betalar nämligen 2563 kr för två veckor, full size bil, iof bara en förare och vi lämnar på samma plats som vi hämtar den, men med alla väsentliga försäkringar. 
    Jag vet ju att extraförare ofta drar upp priset, att lämna på annan plats likaså, så det kan ju vara förklaringen till ditt pris.
  • Eeerika
    Fidelis ad urnam skrev 2012-01-27 10:27:50 följande:
    Får man fråga varifrån ni hyr och vart ni ska lämna den och när? Är lite nyfiken på priserna bara.
    Vi betalar nämligen 2563 kr för två veckor, full size bil, iof bara en förare och vi lämnar på samma plats som vi hämtar den, men med alla väsentliga försäkringar. 
    Jag vet ju att extraförare ofta drar upp priset, att lämna på annan plats likaså, så det kan ju vara förklaringen till ditt pris.
    Vi hämtar den på LAX men lämnar den på Burbanks flygplats, det är alltid billigare att hyra bil veckovis, brukar vara högre dygns pris när man endast hyr i ett par dagar.

Men vi räknade ut att det skulle bli mycket dyrare att lämna på LAX och sedan ta en taxi till Burbank =) 
  • Fidelis ad urnam
    Eeerika skrev 2012-01-27 10:33:19 följande:
    Vi hämtar den på LAX men lämnar den på Burbanks flygplats, det är alltid billigare att hyra bil veckovis, brukar vara högre dygns pris när man endast hyr i ett par dagar.

Men vi räknade ut att det skulle bli mycket dyrare att lämna på LAX och sedan ta en taxi till Burbank =) 
    Ja jo, jag såg det nu jag med när jag kollade priser. Alltså att korttidshyrorna var högre.
  • evaoregon
    Eeerika skrev 2012-01-27 10:33:19 följande:

Dessutom brukar det bli lite dyrare om man inte hämtar och lämnar på samma flygplats.
  • valeria
    Hej, jag ville fråga gör någon har en erfarenhet med hyrbilar och husdjur? Vi har en liten hund som är med oss ??under en lång tid, och vi tar honom överallt med oss??, semestrar, resor, etc. Så jag undrar hur är den politik med husdjur och hyrbil? Vi har varit i Kroatien förra året och har inte haft några problem med den nuvarande biluthyrning då, och var ganska förvånad med tjänsten! - Hyr en bil kroatien
  • valeria
    Hej, jag ville fråga gör någon har en erfarenhet med hyrbilar och husdjur? Vi har en liten hund som är med oss ??under en lång tid, och vi tar honom överallt med oss??, semestrar, resor, etc. Så jag undrar hur är den politik med husdjur och hyrbil? Vi har varit i Kroatien förra året och har inte haft några problem med den nuvarande biluthyrning då, och var ganska förvånad med tjänsten! - Hyr en bil kroatien
  • Dixie
    valeria skrev 2014-09-23 09:25:58 följande:
    jag förstår inte vad frågan är? 
Svar på tråden Hyrbil USA