• Anonym (50 procent)

Vilket kön fick du som hade sex en dag före utslag på älstickan?

Som frågan lyder, vilket kön fick du som hade sex en dag innan positivt utslag på älstickan?

Det verkar som att det blir killar vid sex på ägglossningsdagen och har man sex 2-4 dagar innan äl så blir det flickor. 

• Svar på tråden Vilket kön fick du som hade sex en dag före utslag på älstickan?
  • Anonym (Sällan)
    Anonym (Sanna) skrev 2021-06-01 14:11:09 följande:
    Nej, men de som resulterat i graviditeter Och några till
    Det är fint. Och så kanske man minns de bästa och de sämsta. Och de som har varit på ovanliga platser :) 
  • Anonym (Sällan)
    Anonym (Nadja) skrev 2021-06-01 14:12:14 följande:
    Regelbundet, varannan eller var tredje dag har jag också fått höra av läkare. För att maximera chanserna att bli gravid.
    Men nu körde ni tre dagar i rad, och det verkar ha varit lyckat :) 
  • Anonym (Sällan)
    Anonym (Nadja) skrev 2021-06-01 13:31:42 följande:
    Undra om det bara är slumpen vilken spermie som hinner först eller om det kan bero på att vissa män har fler av flick-eller pojkspermier?
    Jag tror nog att slumpen har stor betydelse hur mycket vi än håller på med olika intervall, dagar och ställningar :) 
  • Anonym (Nadja)
    Anonym (Sällan) skrev 2021-06-01 14:16:05 följande:

Men nu körde ni tre dagar i rad, och det verkar ha varit lyckat :) 

Ja den här gången lyckades vi på det sättet. Tidigare månader endast på ägglossningsdagen och dagen efter men det blev inget då. Vet inte om vi sexade för sent, att ägglossningen redan hade inträffat.
  • Anonym (Nadja)
    Anonym (Sällan) skrev 2021-06-01 14:26:01 följande:

Jag tror nog att slumpen har stor betydelse hur mycket vi än håller på med olika intervall, dagar och ställningar :) 

Ja, men tror du inte att vissa har fler flick eller pojkspermier? Är det slumpen att vissa får 4 flickor? Men mest troligt är det slumpen :)
  • Anonym (Sällan)
    Anonym (Nadja) skrev 2021-06-01 15:15:27 följande:
    Ja den här gången lyckades vi på det sättet. Tidigare månader endast på ägglossningsdagen och dagen efter men det blev inget då. Vet inte om vi sexade för sent, att ägglossningen redan hade inträffat.
    Ja ägget lever väl bara ett dygn, så man har inte mycket tid efter ägglossningen. Däremot så lever väl spermierna omkring 5 dygn så man kan blir gravid av ett samlag ganska långt före. Men sen blir man ju inte gravid varje gång man lyckas pricka in tiden exakt heller har jag förstått., troligen inte de flesta gånger ens.
  • Anonym (Sällan)
    Anonym (Nadja) skrev 2021-06-01 15:17:45 följande:
    Ja, men tror du inte att vissa har fler flick eller pojkspermier? Är det slumpen att vissa får 4 flickor? Men mest troligt är det slumpen :)
    Jag vet inte. Har inte hört om det. Man kan ju undra om vissa män eller kvinnor har någon "egenskap" att det lättare blir det ena könet.
  • Anonym (Kille)

Jag fick en liten pojke med sex 2 dagar innan ägglossning 😃  Hade fertilitetshjälp och spruta så det var stenkoll på när ägglossningen blev.

• Anonym (JJ)

Jag har inte testat med ÄL-test men nu senast jag blev gravid (fick barn för 4 veckor sen nu) hade vi bara sex en gång på dag 11 i cykeln och det blev en flicka. Hade iförsej inte helt regelbunden cykel pga att jag ammade lite fortfarande men tror jag hade ägglossning på dag 12-13 den gången, kände av lite ont i sidan då. 

Jag har två döttrar från ett tidigare förhållande också och en son med samma pappa som yngsta dottern. 

• Anonym (JJ)
    Anonym (JJ) skrev 2025-03-01 11:03:02 följande:

Jag har inte testat med ÄL-test men nu senast jag blev gravid (fick barn för 4 veckor sen nu) hade vi bara sex en gång på dag 11 i cykeln och det blev en flicka. Hade iförsej inte helt regelbunden cykel pga att jag ammade lite fortfarande men tror jag hade ägglossning på dag 12-13 den gången, kände av lite ont i sidan då. 

Jag har två döttrar från ett tidigare förhållande också och en son med samma pappa som yngsta dottern. 

Missade att det var en jättegammal tråd haha :)
  • Anonym (Kille)
    Anonym (JJ) skrev 2025-03-01 11:03:50 följande:
    Missade att det var en jättegammal tråd haha :)
    Haha ja. Jah såg det jag med men svarade ändå med tanken att ändra kanske hittar på den och undrar 😊
Svar på tråden Vilket kön fick du som hade sex en dag före utslag på älstickan?