• Erase

Var är alla äldre mammor med sladdisar ?

Känner mig väldigt ensam .... Är 40 år med 3 stora barn och nu även en sladdis på dryga året. Hatar att gå på tex öppna förskolan där det mest bara verkar finnas yngre mammor som nästan tittar snett ... Vill verkligen ha mammor och pappor i min egen ålder att prata småbarn OCH äldre syskon med.... Finns ni här på familjeliv skulle jag bli så glad ! (Jag menar inte att vi ska träffas IRL)

• Svar på tråden Var är alla äldre mammor med sladdisar ?
  • DexX

Måste bara skriva att vi borde bytt öppnaförska med varandra, jag slutade gå av samma anledning fast åt andra hållet :P

• AnnaGreta 378

Hej! Här är en till gammal mamma.

I år fyller jag 43 och för fyra veckor sedan fick jag en liten tjej.
    Det är mitt sjätte barn och nu känner jag mej rätt nöjd med barnafödande.

Våra andra barn är 22, 19, 10, 8 och 3,5 år. 

Jag känner att de föräldrar jag träffat på Öppna Förskolan kunde jag nästan varit mamma åt.
    Jag har absolut ingenting emot att umgås med folk i alla åldrar, men det är såklart roligt om man är i ungefär samma fas i livet. 

Jag vet att många tycker att jag är en SÅ gammal mamma, men det struntar jag! Till de äldsta barnen var jag för UNG tyckte många, så tänk vad FEL jag alltid är!   Flört

• Bu o Bä

AnnaGreta378: grattis till den lilla tänkte bara fråga om era barn är helsyskon allihopa? För när vi fick både det fjärde och femte barnet så fick vi höra på bb att det inte var så himla vanligt med så många helsyskon där åldersspannet var så stort som 18 år mellan det första och det femte barnet.

• AnnaGreta 378
    Bu o Bä skrev 2013-07-16 14:07:25 följande:
    AnnaGreta378: grattis till den lilla tänkte bara fråga om era barn är helsyskon allihopa? För när vi fick både det fjärde och femte barnet så fick vi höra på bb att det inte var så himla vanligt med så många helsyskon där åldersspannet var så stort som 18 år mellan det första och det femte barnet.

Hej! Helsyskon här. De flesta tror ju att de två vuxna har en annan pappa än de små. Jag hade nog egentligen tänkt mej två barn, därav det stora ålderspannet. Glad Men det blev ju ett par till...
  • isisisis

Hejsan.jag är 48 år.Jag har 2 vuxna barn på 28 och 25 år.
    Sen har jag 2 små tvillingkillar på 3,5 år.
    Jag har inte känt någon utanförskap alls,varken på dagis eller nån annanstans.
    Har blivit bemött med respekt och känner jag kunnat umgås med de andra på öppna förskolan.
    Men man får ju ta för sig,jag går inte och sätter mig vid ett bord för mig själv utan frågar hellre om jag får sitta med någon annan.
    Jag hade ett par kontakter från FL som var i min ålder och vi umgicks lite efter vi fick barnen,men det har runnit ut i sanden.
    Jag har mer gemensamt med andra föräldrar i närheten där jag bor ,i olika åldrar ,än de som bara är "äldre".
    Så  det får bli som det blir med de andra gamla kontakterna.

• Mamma 41

Mamma till 4 barn. 3 killar 21,18,17 samt en tös på snart 5 år.
    Kan relatera till detta med att känna sig som mamma till de andra föräldrarna på dagis och öppna förskolan.
    Flera är klasskompisar till min äldsta son=)
    Vart tog tiden vägen? Jag är ju 25 i huvudet ännu men det står nåt annat i almenackan=)
    Tycker det kan vara svårt att hitta folk i samma ålder med barn i min yngstas ålder. Känns som man liksom hamnat mittemellan ibland. Föräldrarna till de äldstas kompisar är färdiga med barn och de dom är föräldrar till de min dotters ålder är så mycket yngre.
    Nån mer som kan känna så?

• illim

Hej tjejer! här vill jag gärna vara med! jag är 41 0ch har fyra barn. den äldsta är 21, sen 17, 2  och den sista är 3 månader!

• Redan47

Jag vill verkligen ha sladdis - önskat det länge - nu satsar på ÄD. Tillsammans med ny pappa, mina äldsta är 20 Och 25. Jag tycker den mentala åldern är viktig och vi som har äldre barn har ju icå mycket erfarenhet att dela med oss med- mindre oroliga ich så...!

• Mini Pantern

Hej! Är en 47-årig mamma med tvillingsladdisar på 7 år. Mina stora barn är 26,24 o 17 år. De två äldsta är killar o sedan en dotter o så twinskillarna. Jag är ensamstående sedan 3,5 år. Känner mig inte som i den åldern jag är mer som 29 kanske. Alla mina barn har samma pappa.
    Jag går inte längre på öf men kände då när jag gick där att jag var lite utanför. Alla mina vänner försvann när jag skilde mig o blev ensam med de små. Känns väldigt ensamt.
    Någon fler med barn i sjuårsåldern som skulle vilja umgås även i IRL?

• isisisis
    Mini Pantern skrev 2014-04-01 09:17:46 följande:
    Hej! Är en 47-årig mamma med tvillingsladdisar på 7 år. Mina stora barn är 26,24 o 17 år. De två äldsta är killar o sedan en dotter o så twinskillarna. Jag är ensamstående sedan 3,5 år. Känner mig inte som i den åldern jag är mer som 29 kanske. Alla mina barn har samma pappa.
    Jag går inte längre på öf men kände då när jag gick där att jag var lite utanför. Alla mina vänner försvann när jag skilde mig o blev ensam med de små. Känns väldigt ensamt.
    Någon fler med barn i sjuårsåldern som skulle vilja umgås även i IRL?
    Var bor du då?
  • Mulliga Maj

hej hej jag jar nio barn och en liten på g. Äldsta är 22 och yngsta är 3 1/2 år. Samma pappa till dom och själv blir jag 43  i höst :)

• Östra Stockholm
    Erase skrev 2012-01-24 23:50:08 följande:

Känner mig väldigt ensam .... Är 40 år med 3 stora barn och nu även en sladdis på dryga året. Hatar att gå på tex öppna förskolan där det mest bara verkar finnas yngre mammor som nästan tittar snett ... Vill verkligen ha mammor och pappor i min egen ålder att prata småbarn OCH äldre syskon med.... Finns ni här på familjeliv skulle jag bli så glad ! (Jag menar inte att vi ska träffas IRL)

Vore skoj att höras och ses jag är över 40 var bor ni? kram
Svar på tråden Var är alla äldre mammor med sladdisar ?