• Anonym (Mens)

Hur långt innan mens mår du illa?

Min kropp har lagt till med ett nytt och måttligt roande symptom för mens, illamående.
    Mår illa innan jag äter, efter jag har ätit, ibland medan jag äter. Sanslöst irriterande
    Vill ha min mens NU!
    Så, hur långt innan din mens mår du illa? 

• Svar på tråden Hur långt innan mens mår du illa?
  • Kaosmamma

Ja det är inte kul, jag mår dock illa hela tiden inte bara vid mat. Men vissa månader är det lättare och vissa ganska illa. Men är en person som lätt mår illa och kräks,.. Blä och fy. Inte kul för man blir väldigt dämpad just då med illamåendet.

• Anonym (Muminmamma)

Jag hade illamående när jag fick mens när jag var tonåring. Det var som 6-8 timmar maginfluensa- kräktes magen tom, diarré, illamående, värk och svettningar.

Var jag hemma kunde jag inte gå till skolan och var jag i skolan fick jag ligga i systers vilrum med en hink bredvid tills jag kunde stappla hem. Obestämd

Som tur var försvann de symptomen efter jag fyllde 20-21 nånting.

Men TS, du är ju inte gravid och behöver ta sådana hänsyn, så du borde kunna få nåt läkemedel mot ditt illamående. Man ska ju inte behöva gå runt och lida-sök hjälp!

• Anonym (Mens)
    Anonym (Muminmamma) skrev 2012-02-04 22:03:33 följande:
    Men TS, du är ju inte gravid och behöver ta sådana hänsyn, så du borde kunna få nåt läkemedel mot ditt illamående. Man ska ju inte behöva gå runt och lida-sök hjälp!
    Detta är nytt för denna månaden, min kropp hittar ofta på massa skit nämligen.
    Jag och min man försöker bli med barn och har försökt i snart 5 år utan större framgång,,,så....
    Tog ett grav.test som var negativt.  Så detta lär ju vara en ny rolig idé min kropp har fått för sig 
  • sandra1978
    Kaosmamma skrev 2012-02-04 21:53:37 följande:
    Jag mår illa!!! Ca en vecka innan mens, ganska rejält. Gjort det i flera år.
    samma här
  • Pimpinellan
    Anonym (Mens) skrev 2012-02-04 22:07:14 följande:
    Detta är nytt för denna månaden, min kropp hittar ofta på massa skit nämligen.
    Jag och min man försöker bli med barn och har försökt i snart 5 år utan större framgång,,,så....
    Tog ett grav.test som var negativt.  Så detta lär ju vara en ny rolig idé min kropp har fått för sig 
    Men du skulle kunna vara gravid om ni haft sex och inte har nåt som totalt förhindrar spontan graviditet. Märkligare saker har ju hänt förr! FlörtGlad
  • Anonym (Mens)
    Pimpinellan skrev 2012-02-05 14:21:50 följande:
    Men du skulle kunna vara gravid om ni haft sex och inte har nåt som totalt förhindrar spontan graviditet. Märkligare saker har ju hänt förr! FlörtGlad
    Jag är så arg och så less på min kropp just nu bara.
    Jag tog som sagt ett grav.test i torsdags eftermiddag som var negativt. Känns som att allt vill jävlas med mig just nu
    Har skrivit om detta i en annan tråd. När jag tog testet och testrutan fylldes upp så fylldes det horisontella strecket upp som vanligt och sedan började kanterna på det vertikala strecken att fyllas,,,för att sedan försvinna och kvar fanns ett minus.
    På fredag morgon (17 h senare) när jag skulle slänga testet fanns där ett svagt plus.
    Det känns förjävligt när allt man vill få är ett plus,,,,
  • Pimpinellan
    Anonym (Mens) skrev 2012-02-05 14:26:13 följande:
    Jag är så arg och så less på min kropp just nu bara.
    Jag tog som sagt ett grav.test i torsdags eftermiddag som var negativt. Känns som att allt vill jävlas med mig just nu
    Har skrivit om detta i en annan tråd. När jag tog testet och testrutan fylldes upp så fylldes det horisontella strecket upp som vanligt och sedan började kanterna på det vertikala strecken att fyllas,,,för att sedan försvinna och kvar fanns ett minus.
    På fredag morgon (17 h senare) när jag skulle slänga testet fanns där ett svagt plus.
    Det känns förjävligt när allt man vill få är ett plus,,,,
    Men du... Jag förstår dig mycket väl eftersom vi själva är inne på 6:e året. Det känns för knäppt att man själv skulle kunna vara gravid och få barn en dag. Fast det är ju så att man faktiskt kan bli det när som helst egentligen. Glad Efter 12 försök,38 försök eller varför inte 89 försök? Det är ju därför man fortsätter försöka och hoppas även om hoppet förstås är litet efter flera år,men man vet ju aldrig! Så länge inte mensen kommit ska du inte ge upp. Gravtest kan visa minus långt efter BIM fast man är gravid så det ska du skita i bara. Du har min tumme! Glad
  • Anonym (Mens)
    Pimpinellan skrev 2012-02-05 14:34:03 följande:
    Men du... Jag förstår dig mycket väl eftersom vi själva är inne på 6:e året. Det känns för knäppt att man själv skulle kunna vara gravid och få barn en dag. Fast det är ju så att man faktiskt kan bli det när som helst egentligen. Glad Efter 12 försök,38 försök eller varför inte 89 försök? Det är ju därför man fortsätter försöka och hoppas även om hoppet förstås är litet efter flera år,men man vet ju aldrig! Så länge inte mensen kommit ska du inte ge upp. Gravtest kan visa minus långt efter BIM fast man är gravid så det ska du skita i bara. Du har min tumme! Glad
    Visst är det för otroligt jobbigt?
    Jag hoppas ni får ert plus snart. Vi fick ju vårat och sedan mf i vecka 8. Känns som att det kanske var vår chans, eftersom det aldrig sker igen.
    Skulle det någonsin hända igen kommer jag inte kunna säga det till någon, vill aldrig mer behöva berätta för folk att jag förlorade barnet  
  • Cotterpin

Inte så långt innan som en vecka.. mer 2-3 dagar innan mens för mig. Så där lagom så att man blev skengravid bara för att

Och som för några ovan så kom det också efter första barnet.
    Inte kul alls när man vill bli gravid.. och vet att det mer eller mindre är omöjlig utan hormoner.

• Anonym (Mens)
    Cotterpin skrev 2012-02-05 14:45:18 följande:
    Inte så långt innan som en vecka.. mer 2-3 dagar innan mens för mig. Så där lagom så att man blev skengravid bara för att

Och som för några ovan så kom det också efter första barnet.
    Inte kul alls när man vill bli gravid.. och vet att det mer eller mindre är omöjlig utan hormoner.
    Gråter
  • Pimpinellan
    Anonym (Mens) skrev 2012-02-05 14:38:44 följande:
    Visst är det för otroligt jobbigt?
    Jag hoppas ni får ert plus snart. Vi fick ju vårat och sedan mf i vecka 8. Känns som att det kanske var vår chans, eftersom det aldrig sker igen.
    Skulle det någonsin hända igen kommer jag inte kunna säga det till någon, vill aldrig mer behöva berätta för folk att jag förlorade barnet  
    Ja,gravid blir jag ju mellan varven,men jag får alltid missfall. Så jag säger inte längre att jag är gravid,bara "blivit gravid,får se hur länge det varar denna gång". Normalt är det dock positivt att ha varit gravid så länge det inte överskrider tre missfall för man har ju passerat flera steg egentligen. Bra ägg fanns,bra passage,bra spermier,bra slemhinna och fanns det 1-2 ggr kan det bli så igen,du får inte tappa tron på det! Glad
    Vi ska gå vidare med EA dock,får räcka med egna m.f.
  • Anonym (Mens)

Är det sanning eller en myt att man får enklare att bli gravid efter ett mf? Vissa säger att kroppen har "förstått" hur den ska bli gravid då den har lyckats en gång redan.
    Sedan är jag livrädd för att få som dig Pimpinellan, är livrädd att jag ska bli med barn och få missfall igen och igen och igen  

• Pimpinellan
    Anonym (Mens) skrev 2012-02-05 15:17:26 följande:
    Är det sanning eller en myt att man får enklare att bli gravid efter ett mf? Vissa säger att kroppen har "förstått" hur den ska bli gravid då den har lyckats en gång redan.
    Sedan är jag livrädd för att få som dig Pimpinellan, är livrädd att jag ska bli med barn och få missfall igen och igen och igen  
    Jag vet egenltigen inte,men jag har blivit gravid med så olika mellanrum så för mig finns ingen sån sanning. Kommer ju så kort varje gång också,man måste kanske gå längre? Fast det är mitt längsta hopp när jag kom till v11 och fram tills nästa graviditet så inte stämmer det på mig heller.

Att få upprepade missfall är väldigt ovanligt så inte ska du gå och tro det inte! Många gånger hjälper medicin också så det finns ju hjälp att få. Ta nu ett steg i taget,en cykel i taget. Tänker man för långt fram blir man tokig,jag intygar! Då inbillar man sig snart både det ena och det andra och allt blir nattsvart.
  • Anonym (Mens)

Det som gör att jag verkligen inte tror att jag är gravid nu är det faktum att jag är inne på vecka 11 i min cykel. KAN man ens bli gravid när cykeln är SÅ lång?
    När jag blev gravid hade jag en, för mig, ovanligt kort cykel. Hade mens den 24/12, fick ett minus på test den 24/1 och sedan plus den 2/2. Jag plussade alltså på dag 40.

• Pimpinellan
    Anonym (Mens) skrev 2012-02-05 15:34:09 följande:
    Det som gör att jag verkligen inte tror att jag är gravid nu är det faktum att jag är inne på vecka 11 i min cykel. KAN man ens bli gravid när cykeln är SÅ lång?
    När jag blev gravid hade jag en, för mig, ovanligt kort cykel. Hade mens den 24/12, fick ett minus på test den 24/1 och sedan plus den 2/2. Jag plussade alltså på dag 40.
    Du kanske redan är gravid och det är därför det gått så länge sen senaste mens? Annars är det ju så att har man bara äl oavsett hur sent den än kommer i en cykel kan man ju bli gravid. Jag vet en som hade mens typ 2 ggr per år och blev gravid direkt när hon försökte så just den gången hade hon en av sina sällsynta äl! Lyckträff m.a.o,andra barnet krävde flera IVF:er,men slutade med två barn. Hur som... Allt är möjlligt! Glad
  • Anonym (Mens)
    Pimpinellan skrev 2012-02-05 15:38:42 följande:
    Du kanske redan är gravid och det är därför det gått så länge sen senaste mens? Annars är det ju så att har man bara äl oavsett hur sent den än kommer i en cykel kan man ju bli gravid. Jag vet en som hade mens typ 2 ggr per år och blev gravid direkt när hon försökte så just den gången hade hon en av sina sällsynta äl! Lyckträff m.a.o,andra barnet krävde flera IVF:er,men slutade med två barn. Hur som... Allt är möjlligt! Glad
    Min längsta cykel sedan mf var 13 veckor, denna är ju "bara" uppe i lite över 11. Och jag fick ju - på grav.test. Känns som att allt talar mot mig. 
    Men det är skönt att höra om andra som har lyckats trots mina problem.  
  • cream

Bump

Det är någon dag innan mens och jag är nu illamående :( har även varit yr och haft huvudvärk

• Anonym (EL)

Hej.
    Kommer några år senare o svarar på frågan menmen.
    Jag mår också sjukt illa innan mens och ibland under mensen också ibland spyr jag någon dag innan mensen eller under mensen inte på grund av smärtor osv. Utan bara för jag är så extremt illamående hemskt är det.
    Mådde aldrig så förr har hänt efter jag varit gravid två gånger tätt inpå varandra, hela mensen ändrade sig o där tillkom illamående.

• Anonym (Ibland)

Ibland har jag haft smärta ,ont i brösten och känt mig nere en vecka innan mens.Vad är det för liv egentligen.

Svar på tråden Hur långt innan mens mår du illa?