• Anonym (miina)

    Är det möjligt?

    Är det möjligt för mig att adoptera ett bonusbarn?
    Jag är sambo, som har en underbar son på 3 år..och jag undrar om det finns möjlighet för mig att
    "adoptera" honom på nåt sätt?

    Han är hos sin mamma i veckorna och hos oss på helgerna..

    Är det fel att ställa frågan till min sambo?
    Kan man verkligen adoptera ett bonusbarn?

  • Svar på tråden Är det möjligt?
  • mammatill6

    Har läst flare gånger om jag missat något men förstår inte riktigt. Du vill att mamman som bor med sitt barn på veckorna och du skriver inte att det är några problem där, hon ska ge upp sitt barn för att du vill adoptera barnet? Nej, du ska inte lägga fram det till pappan för han lär tro du är knäpp.

  • fabbemam

    Nej det är  inte möjligt så länge den biologiska mamman fortfarande vill vara barnets mamma vilket det ju låter som om barnet bor mesta tiden hos sin bio mamma. Man kan bara ha 2 föräldrar juridiskt så för att du ska ha en möjlighet att adoptera barnet måste alltså bio mamman adoptera bort sitt barn till dig och där med inte vara barnets mamma längre.

  • Anonym (Men TÄNK!)

    Snälla du, TÄNK innan du ens funderar på en sådan sak. Varför ska du adoptera ett barn som redan har två vårdnadshavare. Det går liksom inte till på det viset!!!

  • Dimitra
    Anonym (miina) skrev 2012-02-05 11:21:31 följande:
    Kan man verkligen adoptera ett bonusbarn?
    Om du och din partner är gifta och den andra vårdnadshavaren går med på det. Verkar läget vara så för er?
    The Dimitra universe.
Svar på tråden Är det möjligt?