• Kakandi

Hur länge var ni utan mens vid amning?

Är nyfiken då jag ännu delammar min son, nyss ett år fyllda och ingen mens i sikte än.
    Så jag undrar hur länge man kan gå utan mens egentligen? Eller när den kommit tillbaka för er trots amning? Ja skriv helt enkelt hur det varit för er.

Vet ju att det är så himla olika från person till person, men kul att veta om det är vanligt att vara utan mens i över ett år efter förlossning.

• Svar på tråden Hur länge var ni utan mens vid amning?
  • jojo00

Jag fick min mens 2 månader efter jag slutat amma, och då var dottern 16 månader...

• spökplumpen

Med storebror, som kom med vaginalförlossning, kom mensen efter 9 veckor. Jag helammade honom men han ville äta med 4-5 timmars intervall, tvärvägrade tätare mål. Med lillebror, som kom med akutsnitt, tog det 7 månader. Då helammade jag nästan, eftersom han var prematur sköt jag på gränserna för när vi började med puréer, men lite hade han nog börjat få. Han har dock hela tiden varit matglad och ammades varannan timme undantaget nätterna då han istället sov.

• MammaTillFelicia

jag har helammat båda mina bus och har ändå fått tillbaka mensen direkt efter avslaget slutat! så  efter 2 mån ca..

• SailorGirl

Två veckor efter att jag första gången haft mer än 12h mellan amningarna kom mensen. Då var dottern 9 månader.

• Mumin80

Dottern 3,5 månader, fortfarande ingen mens trots att jag bara delammar. 

• Louise1987

Min son är 21 månader, ingen mens ännu. :( ammar honom fortfarande 2 ggr om dagen ca, kan det vara därför?

• Cyberfru

Hade avslag i 8 veckor och fick tillbaks mensen efter ytterligare en vecka, alltså totalt 9 veckor efter förlossningen, detta trots helamning. Hade hoppats på att klara mig ett tag men icke...

• Nea86

Min dotter är 5 månader och jag helammar. Fick tillbaka mensen för en månad sen

• Trebarnsmamman13

Barn 1: en månad efter jag slutat amma, han var då 17 mån.
    Barn 2: en månad efter jag slutat amma, han var då 23 mån.
    Barn 3: mitt i helammingen när han var 2 månader...

• TaSe

När barnen har varit mellan 2-3 månader har mensen kommit. Trots amning.

Svar på tråden Hur länge var ni utan mens vid amning?