• Anonym (34)

    Hur gå ned 10 kg?

    Hej!

    Jag är 34 år, tvåbarnsmor som efter barnen har försökt gå ned i vikt på många sätt utan att direkt lyckas. Ett par kg hit eller dit, men sen tillbaka igen. är 160 cm, väger 67 kg och vill gå ned minst 10 kg.

    Jag har länge känt mig motiverad men känner att jag snart ger upp om inget händer. Enligt viktklubb.se ska jag äta ungefär 1300 kcal/dag, vilket jag tycker är svårt att bli mätt på så det brukar bli ungefär 1600kcal. Jag är en godisgris så en gång/vecka unnar jag mig sånt jag vill äta. Känns som ett måste för att palla hålla diet, men jag borde kanske skippa det också. Alternativt köra någon kur.

    Jag tränar varannan dag, på en vecka brukar det bli ett medeljympapass+ 2 km på löpbandet, ett spinningpass och ett annat pass typ box, core eller vanlig medel/intensivjympa. jobbar på kontor och utövar ingen direkt vardagsmotion.

    Någonstans här blir det fel eftersom jag inte går ned! Vore tacksam om du kan hjälpa mig att se var

  • Svar på tråden Hur gå ned 10 kg?
  • Träningsexpert Elmina

    Jag tycker att 1300 kcal låter väldigt lite och tror det är smart att gå upp till 1600 kcal. Orkar du ta ut dig då du tränar? Väger du allt du äter eller äter du enligt en meny? Visst ska det finnas utrymme för godis en gång i veckan, har du kontroll över mängderna? Det är svårt att säga vad som gör att du inte går ner, antingen går din kropp på sparlåga för att du äter för lite eller så får du i dig för mycket energi på din ätardag? Tycker att du verkar ha ett bra träningsupplägg. Hör av dig med svar så kan jag svara dig bättre än såhär

Svar på tråden Hur gå ned 10 kg?