Misslyckad medicinsk abort....
Hade efter mångt och mycket bestämt mig för att göra abort (pga en massa olika omständigheter), är i v 10+6 när jag ska genomgå aborten. Allt verkar gå bra, blöder mycket (kände två ggr hur det verkligen kom ut något, dock vågade jag aldrig kolla efter), får ligga för observaion på gyn under förmiddagen, med bra smärtlindring och täta besök på rummet....
Jag får gå hem strax efter lunch, alldeles omtöcknad av smärtlindringen, men ändå okej... och jag tror ju självklart att allt har gått som det ska.
Igår var det dags för återbesöket på gyn, hcg testet visar positivt och jag blir inbokad till jourläkaren på gynmott. Där det genom ul visar sig att jag har ett levande foster, nu i v 15....
I ärlighetens namn, jag trodde jag skulle dö....
Hur kan detta få hända?!
Nu är jag erbjuden ett möte med chefsläkare, läkare och kurator under nästa vecka, som jag tackat ja till.
Mitt "fall" skall anmälas till Socialstyrelsen.
Det har verkligen satt mitt liv på sin spets, jag önskar INGEN annan att behöva gå igenom detta.
Och jag vet fortfarande inte själv, om jag klarar av att göra en såpass sen abort, som det isåfall kommer att bli.
Någon som varit med om något liknande?
Chockad och förvirrad, är det minsta man kan säga att jag är.....