• Anonym (orolig!)

vårdnad

jag och barnens pappa har två söner 1 på 16 m och 1 på 1 månad .
    undrar hur man delar upp vårdnaden särskilt på vår 1 månaders bebis ?

och va krävs för att man ska förlora vårdnaden på sina barn ?
    jag råkade tappa min lilla bebis när jag somnade i soffan och vi åkte till sjukhuset och båda berättade som de va kan de göra så jag förlorar vårdnaden ? skulle aldrig kunna leva utan mina 2söner
    för han hotar så fort vi bråkar att han ska slänga ut mig och ta mina barn sen ta mobilen i från mig (då de är han tele ) någon som vet någon familjejurist som man kan mejla till ? tacksam för svar

• Svar på tråden vårdnad
  • Lena

Det krävs grov olämplighet för att förlora vårdnaden.

• Anonym (orolig!)

okej är luvrädd för att förlora vårdnaden då jag bara varit bort 1 natt sen den älsta sonen kom och klarar knappt va utan dom :/

• Anonym (orolig!)

nej jag menade alltså att jag är rädd att jag ska förlora vårdnaden pga att jag tappade honom de står i journalen att de ej va meningen de är sambon som hotar att han ska ta barnen i från mig och då undrade jag om de är chans att jag förlorar vårdnaden pga de !

• Anonym
    Anonym (orolig!) skrev 2012-02-18 10:53:39 följande:
    okej är luvrädd för att förlora vårdnaden då jag bara varit bort 1 natt sen den älsta sonen kom och klarar knappt va utan dom :/
    Fast vårdnaden handlar inte om vad du klarar av utan om dina barns bästa. Hur har du tänkt lösa umgänget när/om ni serarerar?
  • SupersurasunkSara
    Anonym (orolig!) skrev 2012-02-18 10:52:26 följande:
    men va gör jag om han hotar att slänga ut miig och han tar barnen `? för låser han dörren efter han slängt ut m ig kommer jag inte in igen och känner ingen där min familj bor 1 timme bort
    Då ringer du polisen eftersom han inte har rätt att låsa dig ute från ditt eget hem. Det som kan hända (om du har tur) är att de i sin tur tvingar mannen att tillbringa iaf natten någon annanstans.

TS, jag råder dig till att ringa soc i din hemkommun eller en kvinnofridslinje så kan de hjälpa dig mer. Ställ dig i bostadskö också och ta dig ifrån detta förhållandet snarast.
  • Anonym (orolig!)

jo men själv tror jag att barnens bästa är att vara hos mig ! sen är de väl endå inte meningar att någon måste förlora vårdnaden ?!

okeej jo jag är bara så rädd att förlora barnen ,
    då när han även blir arg kallar mig passa fula saker tex hora kallar min mamma massa saker då hon för 1 år sen mådde dåligt och drack endel , sen kan han slå till mig om han blir arg så är även ganska rädd för att lämna honom

• Anonym (orolig!)

vet någon någon man kan maila om detta och fråga ?

• Anonym
    Anonym (orolig!) skrev 2012-02-18 11:04:50 följande:
    jo men själv tror jag att barnens bästa är att vara hos mig ! sen är de väl endå inte meningar att någon måste förlora vårdnaden ?!

okeej jo jag är bara så rädd att förlora barnen ,
    då när han även blir arg kallar mig passa fula saker tex hora kallar min mamma massa saker då hon för 1 år sen mådde dåligt och drack endel , sen kan han slå till mig om han blir arg så är även ganska rädd för att lämna honom
    Undrar varför du valde att skaffa ännu ett barn med charmknutten.... Slår han dig ska du anmäla honom och det hoppas jag du förstår.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (orolig!) skrev 2012-02-18 11:06:00 följande:
    vet någon någon man kan maila om detta och fråga ?
    www.kvinnofridslinjen.se/

Du kommer inte att förlora vårdnaden om du inte är knarkare med grava problem att ta hand om dig själv. Men däremot behöver du bort från förhållandet.
    Du kan bli fråntagen barnen om du låter dem bo i ett hem där de upplever våld. Din främsta uppgift är att skydda barnen, även från att se dig bli slagen.
  • Anonym (orolig!)

asså de med att han slår mig får lixom aldrig några märken och då står de bara ord mot ord , ( då jag redan vet de pga att jag blev misshandlad av min far när jag va 12 år då han vann fallen )
    okej tack MoAl för alla svar

• SupersurasunkSara
    Anonym (orolig!) skrev 2012-02-18 11:13:46 följande:
    asså de med att han slår mig får lixom aldrig några märken och då står de bara ord mot ord , ( då jag redan vet de pga att jag blev misshandlad av min far när jag va 12 år då han vann fallen )
    okej tack MoAl för alla svar
    Men du ska inte bli slagen oavsett om det blir märken eller inte. Svårt att anmäla dock, men ta dig därifrån så snart du kan, helst redan idag. Varsågod. Jag hoppas det hjälpte.
  • Anonym

Ts du sitter inte ihop med ungarna låt dem leva utan att va klistrad vid dig. Separerar ni och han stämmer dig på vårdnad så lär han få delad vårdnad och vänder han mot dig att du tappat ungen i golv så lär du blir uf. Det sa jag redan i din förra tråd

• SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2012-02-18 17:54:12 följande:
    Ts du sitter inte ihop med ungarna låt dem leva utan att va klistrad vid dig. Separerar ni och han stämmer dig på vårdnad så lär han få delad vårdnad och vänder han mot dig att du tappat ungen i golv så lär du blir uf. Det sa jag redan i din förra tråd
    Och varför ville du visa din ointelligens två ggr?!
  • Anonym

Tämligen sanningen att han kan vända det mot ts och då kan hon förlora vårdnaden då ts inte sett barnets bästa när hon tappar ungen.

• SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2012-02-18 19:11:19 följande:
    Tämligen sanningen att han kan vända det mot ts och då kan hon förlora vårdnaden då ts inte sett barnets bästa när hon tappar ungen.
    GIVETVIS gjorde hon det inte med flit och hon fick också råd hur hon skulle göra för att det inte skulle hända igen. Lyckligtvis är det inget som ligger TS i fatet vid en ev vårdnadstvist försåvida det inte uppdagas att hon har för vana att vara vårdslös.
    Med tanke på hur pappan beter sig är det YTTERST tveksamt om de anser att han ska ha boendet. Det är väldigt svårt att få för en pappa som inte varit barnets trygga punkt i livet.
  • Anonym

Gud så dåliga råd du får av alla ts. Ta dig bort därifrån men ni kan inte utgå att barnen blir hos dig du är inte bättre en mannen och det är väldigt allvarligt att "tappa" små i golv

Svar på tråden vårdnad