• minhalva

ÄR Bh 70B samma sak som 75b, i kupa?

hjälp mig tack, är det samma kupstorlek på 70b och 75b?

• Svar på tråden ÄR Bh 70B samma sak som 75b, i kupa?
  • gullehjärtat

Jag trodde att bokstaven stod för kupan och att den var lika stor oavsett det andra?
    Alltså att 70b och 75b hade samma kupa men olika omkrets..
    Har jag lärt mig så fel? :P

• Agapi
    gullehjärtat skrev 2012-02-20 22:31:28 följande:
    Jag trodde att bokstaven stod för kupan och att den var lika stor oavsett det andra?
    Ja de stämmer inte. Titta på bilden jag la upp. Den är från hm´s "så här vet du dina mått" sida. Egentligen är de ju helt ologiskt. Men de är så de är
  • Betingjärp

Så om jag har 80A så kan jag ha 65C? Alltså... Vafan... Ska man inte som kvinna kunna detta?:O

• gullehjärtat

Sökte på Google och då verkar "mitt" sätt stämma ändå? Mysko :)
    Haft samma stl länge nu, får hoppas det fortsätter så jag slipper ge mej ut i djungeln :P

• Apocalypso

Det är ingen djungel, bara att fråga på en riktig underklädesaffär så ser du ljuset sen, själv har jag F. Cool

Only weak men fear strong women!
  • gullehjärtat

Kanske skulle testa och be hjälp...har säkert fel nu även om de känns rätt :)

• JA77

Kvinnor te

Ja, det är fel.  Kvinnor tenderar att ha för stor omkrets och för liten kupa! Gå ner i omkrets, men upp i kupa. Handla heller inte på HM som inte har storlekar som 65 D, varför folk envisas med att köpa 75 B = kupstorleken är ju densamma!
  • riboflavin
    Nej, man kan förenklat säga att bokstaven står för skillnaden mellan omkretsen under bysten och omkretsen mitt på bysten, har du stora bröst så är den skillnaden större än om du har små bröst=en större kupstorlek.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Agapi
    Betingjärp skrev 2012-02-20 23:08:23 följande:
    Så om jag har 80A så kan jag ha 65C? Alltså... Vafan... Ska man inte som kvinna kunna detta?:O
    Ja själva kupan ja, men du lär inte kunna knäppa bandet om.

De är ju bara att gå in och kolla var som dom säljer underkläder. Ta upp en 70D och jämför med en 100D så ser ni att kupan på den senare är mycket större. 
  • LaFontaine
    Hallon4 skrev 2012-05-31 10:33:26 följande:
    På Twilfit sa försäljaren att 80B är större än 75C.
    Jag jobbade med underkläder i många år och kan bekräfta det. Kupan blir ungefär lika stor men inte exakt. Ofta skiljer det på "höjden".
Svar på tråden ÄR Bh 70B samma sak som 75b, i kupa?