• Cecilia22

    Studera + gravid?

    Hej!

    Jag studerar på distans - helfart med campusträffar 1vecka, 5 ggr/termin.
    Jag och sambon pratar om att börja försöka mot sommaren.
    Jag är helt säker på vad jag vill! Men jag vill bara fråga om det är någon här som studerat på distans eller överhuvudtaget, blivit gravid och ändå fortsatt studerat? Positivt/negativt? Jag har sån otrolig självdisciplin och är envis så jag vet att jag klarar det ( om det inte blir en svår graviditet) Men hur blir det efter födseln? Svårt eller lätt att komma igång med studierna igen?
    Jag är otroligt motiverad till att studera, det bästa jag gjort. Men min mamma sida börjar trycka på och jag vill verkligen skapa det finaste jag kan tillsammans med min fästman!

    så om någon har erfarenheter osv så vore det roligt att höra och få ta del utav dessa :)

    Mvh Cecilia

  • Svar på tråden Studera + gravid?
  • caroline88

    Allt funkar bara man vill. Jag var gravid och plugga heltid och då inte på distans. För mig funkade det toppen. Var sedan åter vis skolbänken på 100% när dottern var 7mån. Alt funkar om man vill. Måste säga att studier och småbarn går väldigt bra ihop.

  • Cecilia22

    Tack för svaret!
    Känns bra att höra från någon som har erfarenhet Glad
    Jag tror också att det går bara man vill men har varit lite osäker på om tid och dylikt ska räcka till.
    Tog du studieuppehåll? Hur funkade det isåfall?

  • lovas

    Pluggade på heltid på distans och jobbade extra under hela min graviditet. Blev klar med skolan 23 december, sonen var beräknad 28onde (föddes 12 januari). Det gick jättebra. Jobbigt första tre månaderna då man är jättetrött och mår illa, men sen gick det fint.

  • caroline88

    Tog studieuppehåll ja.. Sedan fortsatte jag sär jag var efter 7mån. Inget konstigt :) perfekt måste jag säga! Har hur många föräldrardagar som helst kvar för att jag ändå har inläsningstid fler dagar i veckanZ

  • Cecilia22