• Gaytjej

    FL - förlossningsberättelserna. Svårnavigerat!

    Tycker att grundidén med förlossningsberättelserna är kanon, men det är tråkigt att ni inte har lyckats få sidan mer användarvänlig...

    Tycker t ex att man ska kunna se datum för när berättelserna har lagts upp och att de läggs i omvänd kronologisk ordning. Det är segt att bläddra fram om man vill läsa ngn av de nya som ligger på slutet. Om man inte ser året när man väl tagit sig till slutet - innebär det att det är året i år som avses? 

    Rubriceringen på berättelserna är rätt bra, men det går ju bara att söka på en rubrik i taget? Och i listan så ser man då bara 'snabb' t ex (om det är det man har valt). Men öppnar man berättelsen så kan rubriceringen vara snabb - komplicerad - kejsarsnitt, vilket kanske inte var vad man hade tänkt sig (alternativt precis vad man hade tänkt sig). Varför syns inte det i listan med en gång?

    Och vad betyder den lilla mörka byrån (?!)  till vänster om pratbubblan?


    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Svar på tråden FL - förlossningsberättelserna. Svårnavigerat!
  • Forumvärd

    Tack för dina synpunkter!
    Vi får kika igenom det och se över funktionen.
    Vad är det som du skulle uppleva som mest "störande" och mest akut?

  • Gaytjej

    Mest akut: Jag tycker att nyast ska komma först! Omvänd kronologisk ordning alltså. Tror inte allt för många orkar bläddra sig framåt manuellt genom nära 500 berättelser för att hitta den senast skrivna? Synd för skribenten om hennes story aldrig blir läst av den anledningen... Och lite tjatigt att alltid se samma gamla historier liggande först.

    Sedan är berättelserna av väldigt skiftande berättarkvalitét. Har jag 10 minuter över och vill läsa ett par förlossningsberättelser och har flera hundra att välja mellan så skulle jag gärna gå efter ngn form av ranking än att välja på slump! Alltså: Utveckla sökmotorn!

    Och när man skickar sin förlossningsberättelse kanske man kan skriva ngn form av brödtext med få ord, så man får ett hum om vilken typ av berättelse det handlar om. Istället för att man som nu ner de första raderna.


    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Forumvärd
    Gaytjej skrev 2012-03-07 10:01:46 följande:

    Mest akut: Jag tycker att nyast ska komma först! Omvänd kronologisk ordning alltså. Tror inte allt för många orkar bläddra sig framåt manuellt genom nära 500 berättelser för att hitta den senast skrivna? Synd för skribenten om hennes story aldrig blir läst av den anledningen... Och lite tjatigt att alltid se samma gamla historier liggande först.

    Sedan är berättelserna av väldigt skiftande berättarkvalitét. Har jag 10 minuter över och vill läsa ett par förlossningsberättelser och har flera hundra att välja mellan så skulle jag gärna gå efter ngn form av ranking än att välja på slump! Alltså: Utveckla sökmotorn!

    Och när man skickar sin förlossningsberättelse kanske man kan skriva ngn form av brödtext med få ord, så man får ett hum om vilken typ av berättelse det handlar om. Istället för att man som nu ner de första raderna.


    Det är bra synpunkter!
    Jag gör så att jag tar upp detta och ser vad som går att göra.
  • Forumvärd
    Gaytjej skrev 2012-03-07 10:58:26 följande:
    Tack för respons!
    Så lite så. Tack själv för att du kommer med synpunkter. Solig
Svar på tråden FL - förlossningsberättelserna. Svårnavigerat!