• hallonsylten

    Hämtade ut Pergotime idag...

    Hämtade ut min dubbla dos med Pergotime idag och nu helt plötsligt är jag nervös och lite orolig. Tankarna snurrar i huvudet. Tänk om jag blir gravid inom en månad... Herreguud Solig

    Var hos läkaren för en månad sedan och fick där konstaterat PCOS, vilket jag har misstänkt länge men ingen läkare har trott mig. Så nu har jag som sagt fått Pergotime och ska börja ta dubbel dos f.r.o.m. ja vilken dag jag vill för jag har ingen mens ändå...

    Är det någon annan som ska börja på Pergo? Kanske rentav någon som ska börja ta nu i dagarna så vi kan följa varandra... Är liiite rädd Skämsmen samtidigt spänd av förväntan.

  • Svar på tråden Hämtade ut Pergotime idag...
  • Äppelblad

    Stort lycka till åt dig! Bra att du har fått rätt sorts medicin.

    Men borde du inte börja med att vänta på mens, så du vet att hormonerna från Pergotime kommer på rätt ställe i cykeln? Mediciner som Provera eller Primolut framkallar mens så man sedan kan ta Pergotime.

  • hallonsylten

    Tack!!!
    Jag ska ringa och höra med dom idag, tycker också det är konstigt :S jag har ju inte haft mens på fyra år :(

  • hallonsylten

    Har fått primolut nu, de hade "glömt" skriva ut det, så 2a dagen med dom pillerna nu sen dubbeldos pergotime..

Svar på tråden Hämtade ut Pergotime idag...