• Brummiie

    Förlovningsring!!! tips!! :)

    Tänkte höra hur mycket ni lagt ner på era förlovningsringar och om ni skulle vilja visa en bild kanske?

    Vi har hittat en del ringar men så är det ju det att man vill lägga ner lite extra på själva vigselringen och matcha den med förlovningsringen sen. Men det är så svårt o välja :)

  • Svar på tråden Förlovningsring!!! tips!! :)
  • Jackson

    Har vanliga enkla guldringar från Schalins tror att de kostade 2000 allt om allt, det var halva priset på min ring också.
    Nu när vi gifter oss i höst så kommer vi att smälta ner våra förlovningsringar plus lite guld från släkten till nya ringar, då blir det släktringar. ^^

  • Sale

    Jag valde min vigselring först och anpassade förlovningsringen. Vi har tillverkat båda mina ringar (lämnat in eget guld) och använt samma skena som grund i ringarna då jag ville ha en helhet som ser bra ut.

    Grattis och lycka till!

  • Brummiie

     


    Jackson skrev 2012-03-08 19:08:22 följande:
    Har vanliga enkla guldringar från Schalins tror att de kostade 2000 allt om allt, det var halva priset på min ring också.
    Nu när vi gifter oss i höst så kommer vi att smälta ner våra förlovningsringar plus lite guld från släkten till nya ringar, då blir det släktringar. ^^
    Jag har kollat på Hallbergs guld och har hittat 6st från Schalins som är tänkbara där det blir halva priset på min ring också. Okej vilken bra idé något man kan tänka på ju :)

  • Brummiie
    Sale skrev 2012-03-08 19:12:52 följande:
    Jag valde min vigselring först och anpassade förlovningsringen. Vi har tillverkat båda mina ringar (lämnat in eget guld) och använt samma skena som grund i ringarna då jag ville ha en helhet som ser bra ut.

    Grattis och lycka till!
    Jag vet på ett ungefär hur jag vill att min vigselring ska se ut så vill inte ha något "utmärkande" förlovningsring. Tack så mycket :)
  • Musen

    Jag älskar silver och tycker det är den finaste metallen så vi ( läs jag ) valde vanliga släta ringar i silver till förlovning. Min man fick ett tjockt silverhalsband att hänga ringen i runt halsen. När vi gifte oss några månader senare så valde jag en likadan ring som min förlovningsring men valde att sätta i en större diamant överst och 4 mindre diamanter som är insvetsade i metallen. Vi ville ha en vigselring som ingen annan hade, enkel och stilren :) När vi gifter oss igen när vi firar 10 år då kommer jag få en likadan ring dom min förlovningsring. Min mans ring : 500:- halsband 4800:- min förlovningsring 400:- min vigselring 2700:-

  • Jackson
    Brummiie skrev 2012-03-08 19:19:21 följande:
    Jag har kollat på Hallbergs guld och har hittat 6st från Schalins som är tänkbara där det blir halva priset på min ring också. Okej vilken bra idé något man kan tänka på ju :)
    Det är den längst upp till vänster som jag och sambon har. En av anledningarna till att vi har valt att göra som vi ska är att de ringarna är rätt smala, så sambons ring ser lite dum ut på hans hand (har rätt stora och grova händer). Så han ska få en bredare och tjockare ring och jag vill bara ha en ring som då blir mer speciell än att bara köpa den i affären. Två flugor i en smäll.
  • Mammasan

    Varken jag elller min sambo använder guld så mycket. Så vi valde stålringar som är ganska kraftiga så när det är dags för  vigselring vill jag ha en väldigt smal enstensring.
    Vi tyckte stål passade oss då det är ganska tåligt. O sen tyckte vi ringarna var jättefina och som bonus en väldigt trevlig prislapp 1500kr för båda inkl gravyr. :) Nu verkar ju du gilla guld, men jag tänkte bara det var kul att visa :)

    Lycka till!   

      

  • Jackson
    Mammasan skrev 2012-03-08 19:41:44 följande:
    Varken jag elller min sambo använder guld så mycket. Så vi valde stålringar som är ganska kraftiga så när det är dags för  vigselring vill jag ha en väldigt smal enstensring.
    Vi tyckte stål passade oss då det är ganska tåligt. O sen tyckte vi ringarna var jättefina och som bonus en väldigt trevlig prislapp 1500kr för båda inkl gravyr. :) Nu verkar ju du gilla guld, men jag tänkte bara det var kul att visa :)

    Lycka till!   

      
    Väldigt trevlig prislapp måste jag säga. Grattis!
  • Mammasan

    Tackar! Glad
    Ja, och eftersom vi också som TS vill lägga lite extra krut på vigselringen så var det ju bra. Just stålringar måste specialgöras som enstensring så då betalar jag hellre pengar där.  

  • Sale

    Kan tillägga att jag har en slät förlovningsring och en vigselring med diamanter menn som sagt, i grund och botten är det samma skena jag har använt =)

  • memschi

    Vi betalade 3800 kr per ring (splittade på mitten) och då är 800 kr för att vi gjorde om dem till vitguld. Våra är köpta på Hallbergs guld :) Hans ser exakt likadan ut. Mindre repig än vad min är kanske


  • Novaliesmamma

    Vi förlovade oss utan ringar. Vi ska tatuera D (hjärta) L på ringfingret. Vi förlovade oss i april och vi gifter oss i september.

  • Edalia

    Vi har titanringar från titanringar.com


    Våra är väldigt enkla och gick på 3000 sammanlagt , såhär ser dom om fast inte lika blank slipning:



    Och denna ring blir vigselringen:
  • Edalia

    Oj det blev visst i två inlägg. Vi valde min ring som 5 mm bred och sambons fick bli 6 mm bred. Han händer är grövre och han kommer bara ha den ringen.

  • Friskis

    Classic på Smycka har också många bra och trevliga modeller. Men om plånboken är större så är min favorit Hand of Sweden, döläckert mer dyrt.

Svar på tråden Förlovningsring!!! tips!! :)