• smurfelina76

    Ointresserade föräldrar..

    Jag och min sambo planerar att skaffa ett gemensamt barn, troligt är att spiralen åker i Maj eller juni.. Jag är superlycklig över detta och även min sambo som jag sagt länge till att jag inte skulle ha flera barn.

    Till saken hör att jag har 2 barn sen innan 12 och 16 år med en annan man.. Åh min sambo har inga barn men var beredd att strunta i barn för att vi skulle kunna leva tillsammans.. Men sen så har jag känt att jag vill nog se om vi kan få en till liten bebis ;)

    Nu är det ju så att man skulle tycka att ett sådant beslut skulle väcka ngn glädje hos familjen runt omrking, eller ja mina föräldrar då..

    Men min mamma som jag bara har kontakt med periodsvis pga hennes förmåga att skapa drama, har poängterat för mig 100 gånger utan att hon ens vet att jag planerar barn att hon tänker minsann inte vara mormor för fler otacksamma barnbarn.. Hon har 6 stycken och eftersom dom inte bugar när hon kommer så är dom otacksamma.. 

    Min pappa som lyckats med konstycket att få 13 barnbarn  han visar missnöje bara genom att sucka och ännu inte träffat syrrans yngsta som är 1 månad..

    Självklart vet jag att barn är mitt ansvar och jag menar inte att dom ska vara barnvakt eller liknande men det hade varit roligt om jag hade vetat att dom skulle bli glada och tycka att det skulle bli roligt..

    Min sambos familj är oxå inte med.. Hans mamma har jag bara träffat på håll 1 gång, dom har ingen kontakt men hon bor 5 min med bil från oss.. Hans pappa träffar vi ibland men han har inget större intresse att finnas med känns det som.. Tror inte han skulle bli glad vid en eventuell graviditet..

    Jag har fantastiska vänner och flera syskon som skulle bli själaglada.. Men någonstans är det en sorg att inte ha hela familjen som kan dela glädje

  • Svar på tråden Ointresserade föräldrar..
  • viseversa

    Du är inte ens gravid ännu och börjar redan måla upp kommande problem? Nej dom kanske inte är så intresserade av sina barnbarn. Synd ja men man kan inte tvinga folk att engagera sig. Var du glad att du har vänner som skulle uppskatta din ev bebis. Alla har inte ens det.

  • smurfelina76

    Självklart så kan jag inte tvinga ngn att engagera sig i mina barn, det vet jag redan.. Jag ville bara skriva av mig av ngt som känns rätt tungt,.. Eftersom jag ser ointresset idag på mina stora barn och mina syskonbarn så vet jag ju redan hur det kommer att bli..

    Åh i mitt hjärta är det ytterst tråkigt, sen så står jag inte faller med det..

    Ja jag vet att jag är extremt lyckligt lottad som har dom fina vänner jag har!

  • Norrlandstjej92

    Hej!

    Är inte i samma situation som du men jag förstår hur du känner.
    Fick igår reda på att jag var gravid och blev ju såklart super glad!!!
    Tänkte då som du att det skulle väcka glädje hos familjen eller
    ja mina föräldrar... men istället för glädje så fick jag närmare en ut skällning
    av min mamma hur ansvarslös och omogen jag var som hade blivit gravid.
    Hon tycker nämligen att jag inte är mogen för det, bara för att jag och min kille bara varit tillsammans 
    i snart 1.5 år, jag fyller snart 20 (det är för ungt),  jag har inte haft nå jobb på snart 1.5 år alltså så har jag ingen ekonomi och kille måste betala allt, jag måste leka av mig osv.
    Som du också skrev
    " Självklart vet jag att barn är mitt ansvar och jag menar inte att dom ska vara barnvakt eller liknande men det hade varit roligt om jag hade vetat att dom skulle bli glada och tycka att det skulle bli roligt.. "
    Jag känner precis likadant, jag vet att barnet är mitt ansvar men det hade varit kul om dom / hon kunde visa lite glädje istället för att bli "sur"! Dom få vänner jag berättat det för är hur glada som helst och jag vet att dom stöttar mig o min kille till 100 % men samtidigt blir jag ledsen att min egna mamma inte kan vara glad åt beskedet...

    Hoppas det löser sig för dig och din sambo när ni plussar :) 
    Kram

Svar på tråden Ointresserade föräldrar..