• rebecku

    Söker vänner i Södertälje! :)

    Hejsan!
    Skulle vilja lära känna mammor i Södertälje. Jag känner knappt nån och känner att det börjar bli lite tråkigt..
    Jag är själv 26 år och har två barn på 4 år och en på 21 månader.

    Vore jättekul att lära känna nån! Helst med barn i samma ålder :))

  • Svar på tråden Söker vänner i Södertälje! :)
  • rebecku
    Spiran86: Oj hade du en blödning. Sån tur att allt ser bra ut endå. Då är vi alltså beräknade på samma dag då :)
  • spiran86

    Rebecku: ja blödde 3 gånger, men än är allt som det ska med lillfis. På vul på måndag på återkoll. Vad kul med samma bf :)

  • rebecku
    spiran86 skrev 2012-04-13 20:25:46 följande:
    Rebecku: ja blödde 3 gånger, men än är allt som det ska med lillfis. På vul på måndag på återkoll. Vad kul med samma bf :)
    Skönt att allt var bra :) Kan de ha varit en tvilling som försvann?
    Ja då kan vi ju verkligen följas åt :)
  • spiran86

    Rebecku: jag har varit sjukskriven. Innan dess jobbat som kassörska. Tänkte utbilda mig inom vården efter denna graviditet.
    Tror inte på tvilling, man såg aldrig blod i livmodern. Däremot sköra slemhinnor. Ja det är jätte kul att man kan följas åt. :) dock kommer jag sedan föda i Huddinge, där jag tidigare fått via kejsarsnitt. :) så tjuvstartar lite sedan ;)

  • rebecku

    okej. Är det sjuksköterska du vill bli?
    Jag jobbar som undersköterska på ett äldreboende. Vill också utbilda mig efter denna graviditet. Har varit inne på förskollärare fast får se hur det känns med de då man har tre egna barn sen :)

    Blir det kejsarsnitt även denna gång?

    Hur är det att bo i Järna, är det bra? :) Skulle vilja flytta sen till något lugnare ställa. Tänkt Nykvarn, Järna eller nått sånt.. Aldrig varit där men har fått för mig att det ska vara fint och bra. :)

  • spiran86

    Till att börja med blir det nog att plugga omvårdnad, så jag blir undersköterska. Därefter se vad som lockar. Jo efter 2 snitt blir det dessvärre alltid snitt. Stor risk för att gamla ärret spricker upp vid värkarna. Järna är jätte lugnt och mysigt. Människorna är helt underbara här!! :) Så rekommenderar verkligen att flytta hitåt! :)


  • rebecku

    Brukar kolla på Hemnet.se på hus i Järna och drömma mig bort. Hah, nån gång ska man väl köpa hus. Längtar till den dagen :)

    Åh, på tisdag ska jag på VUL. Blir så spännande! Är orolig att man inte ska se hjärtat slå eller nått..
    Tycker att graviditeten känns mkt mer verklig då man varit på sitt första Ul :)

  • spiran86

    Rebecku: jag var på vul nr 4 idag, än känns inte graviditeten helt självklar. För inte sett hjärtslag eller själva fostret. Så ska tillbaka på onsdag. Är nu igen oklart vilken vecka jag är i. Suck. Nåväl, symtomen ökar, och inga blödningar. Så kanske går det bra än. Håller tummar att du får se en böna med hjärtslag!!


  • Le petite moi

    Hej igen!

    Nu är vi precis inflyttade i Enhörna Ekeby. Vi kommer att gå på BVC i nykvarn i framtiden.

    Spiran86: Hittade ni något hus i nykvarn?   

    Sofiato: Nära till BF för dig, spännande Min första (Victoria) kom 16 dagar för tidigt, så det finns en chans att vi kan föda tätt inpå  

Svar på tråden Söker vänner i Södertälje! :)