• Johansson02

    Temperamentet som knäcker mig

    Jag skulle gärna vilja ha tips på hur man kan hantera sin sambos temperament!!

    Det är så när jag och min sambo bråkar så börjar han bete sig som om han vore en polis och jag boven som ska förklara vad jag menar med saker och ting.. Jag mår jätte dåligt och blir bara mer ledsen när han hänger över mig med sina 1000 frågor som han vill ha korekt svar på!! spelar ingen roll hur jag svarar för det nöjer han sig aldrig med! Han "triggar" bara upp sig mer av att jag blir mer ledsen...

    Svarar jag på mitt sätt som jag känner det så ska han alltid ställa motfrågor varför jag tycker och känner så..
    Han vet om att jag tycker det är jobbigt och jag verkligen hatar honom när han är uppe i varv av en "skit" sak!!
    Vi kan prata om det dagen efter och då säger jag till honom att jag tycker det är jobbigt när han beter sig så men ändå gör han likadant nästa gång vi bråkar!! Och han ber alltid om ursäkt... men ändå fortsätter han!
    Det knäcker mig totalt och jag bara vill försvinna från allt samtidigt som jag vill fortsätta mitt förhållande med honom!
    Jag är en person med mycket känslor inombords vilket han vet om!!

    Så har ni några tips på hur vi kan lösa detta problem så är jag tacksam för allt ni har att komma med..
    I övrigt är vårt förhållande bra, kan alltid bli bättre....

    Hatar verkligen att bråka med honom och jag ser ingen framtid med honom när vi bråkar utan då vill jag bara be han dra åt skogen och när vi väl är vänner så älskar jag honom jätte mycket.. Vi firar 4 år i sommar och har stora planer på barn och hus inom snar framtid...

    Jag hoppas det inte blev för flummigt inlägg utan att ni hänger med på vart jag vill komma!?   

    //J  

          

  • Svar på tråden Temperamentet som knäcker mig
  • Electrocutionist

    Har tyvärr ingen hjälp att ge dig, men kan berätta att mitt ex sen 2 veckor tillbaka var exakt likadan. Kändes som ett polisförhör med tusen frågor när han satte igång, en av de stora anledningarna till varför det tog slut. Hoppas verkligen att ni kan lösa det så det inte blir som för mig, kram! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Temperamentet som knäcker mig