• Anonym (Bzz)

Bi eller gay

Det är ingen jättestor aktivitet i homo/bi/trans-forumet här på FL men jag tänkte göra ett försök ändå att hitta några att snacka med.

Jag har alltid varit medveten om att jag tycker kvinnor är attraktiva och att jag dras till dom, men jag har väl egentligen inte riktigt sett mig som bisexuell. Jag har väl inte riktigt vågat fundera igenom hela situationen.
    Nu på äldre dar, är 31, så har jag insett att jag flertalet gånger faktiskt även varit förälskad i andra kvinnor och att jag definitivt är bisexuell.

Jag är lyckligt gift med en man men jag känner ändå lite sorg över att jag inte fått uppleva ett riktigt förhållande med en annan kvinna. Finns det fler i min situation? Som kanske precis insett att de är bi/gay och vill prata av sig lite? Det jag verkligen känner saknas är just någon att prata med, någon som själv går igenom eller har gått igenom då man själv inser sin läggning.

• Svar på tråden Bi eller gay
  • Anonym (Bzz)
    Anonym (Anna) skrev 2012-04-09 08:16:59 följande:
    Oj så tokigt det blev. Skulle citera men lyckades inte skriva något sedan....
    Fattar inte hur du tänker alls här. För mig är kärlek detsamma oavsett vilket kön man blir förälskad eller attraherad av. Om jag var din man skulle jag inte se någon skillnad på om du uttryckte att du vill vara med kvinnor än om du sa att du vill ligga med andra män. Antingen har man ett monogamtförhållande eller ett öppet. Skulle du vilja ha ett sådant? Skulle du säga till din man att om jag får ligga med andra så får du det också?. Är det mer ok med otrohet också om den är med samma kön? Jag skulle nog fundera igenom det här lite till om jag var du. Om du vill vara med din man för att du älskar honom så får du vara det om du blir kär i någon annan, kvinna eller man, så får du kanske välja. Varför göra skillnad på vad sex och kärlek är utifrån vilket kön en person har liksom.
    Okej, men nu har vi ett helt annat synsätt än vad du har och vi mår bra så här.
  • Anonym (Bzz)
    toccata skrev 2012-04-09 07:54:25 följande:
    Är är bisexuell och man, lever i samboförhållande med kvinna, har barn tillsammans.

Vi lever i ett mer öppet förhållande då vi båda träffar andra vid tillfällen och om jag råkar träffa en man eller kvinna är av underordnad betydelse.  

Ser attraktion och förälskelse till andra som mer eller mindre naturligt och för mig är det alltså ingen stor sak om det råkar vara en man.

Tror egentligen att de flesta par någonstans brottas med liknande, attraktion till andra och jag är övertygad om att de allra flesta relationer skulle må bättre av att man bejakade dessa attraktioner i högre grad än vad man kanske gör idag. 
    Du kanske skulle börja med att öppna upp dig lite för din man, släng ut en krok, se reaktionen, förklara dina känslor, även de du har för honom. Den här situationen är kanske ändå "lättare" att förklara än om det hade handlat om dina känslor inför en annan man. Tycker absolut att du ska komma ut för din man.
    Var ditt inlägg till mig?
    Min man vet hur jag känner. Vi är extremt öppna och ärliga mot varandra. Han förstår mina behov och har ingenting emot att jag träffar en kvinna om det är det jag skulle vilja.
  • Spaniér

Här har ni en homosexuell tjej med erfarenhet av gifta kvinnor.
    Alltså det har börjat med att hon skriver, jag blev helt förälskad i en kvinna som jag visste var gift, Jag ville i respekt mot honom inte inleda något. När vi väl bestämde oss att ta en fika så var han med. Jag visste inte hur jag skulle reagera utan gick tårögd därifrån... 

• Spaniér

Så jag tror att vi "flator" är lite rädda för att blanda oss i gifta kvinnor, vilket jag förstår kan svida för er som redan är gifta.

• Anonym (Bzz)
    Spaniér skrev 2012-04-09 17:06:27 följande:
    Så jag tror att vi "flator" är lite rädda för att blanda oss i gifta kvinnor, vilket jag förstår kan svida för er som redan är gifta.
    Det förstår jag absolut. Det är väl sällan man vill ge sig in i en relation med någon som redan är upptagen liksom.
  • Anonym (Bi/Gay?)

För mig är det här med att vara bi-/homosexuell en stor grej, jag har ju tidigare inte ens vågat tänka i de banorna även om jag alltid varit väldigt nyfiken på det. Jag vet ju fortfarande inte till 100% om mina känslor för andra kvinnor är äkta förälskelser eller om jag bara inbillar mig allt pga mitt dåliga äktenskap. Jag har inte haft andra relationer tidigare så jag har inget att jämföra med.

Jag är också rädd för vad det innebär att leva som bi/gay, kan jag stå ut med att inte vara som "alla" andra, orkar jag med andras åsikter och fördomar. Hela mitt liv har jag försökt smälta in i mängden och nu ska jag ställa mig utanför, vet inte om jag klarar av det.

Hur kom ni andra på att ni är bi-/homosexuella? Är ni helt säkra på er läggning?

• Anonym (mellanstadiet)

Jag började inte intressera mig för killar förens jag gick på gymnasiet. Innan dess var det bara tjejer jag var intresserad av. Började intressera mig för tjejer på mellanstadiet när tjejkompisarna diskuterade killar som bäst. Det var inget jag pratade om. Det kändes pinsamt och jag kände mig utanför när tjejkompisarna satt och diskuterade vem som var skolans sötaste kille. Så fram till gymnasiet trodde jag att jag bara kunde falla för tjejer.. men sen föll jag för en kille som jag var tillsammans med i ett år. Efter det var det mest kk-förhållanden i en 2-3 år innan jag träffade min nuvarande make på internet. Vi satt o diskuterade och jag berättade att jag var bisexuell men aldrig mer än flirtat med tjejer och en o annan kyss. (mest av rädsla för vad min familj skulle tycka, min far är väldigt konservativ) Skulle aldrig vågat ta hem och presentera en flickvän för min pappa.

min nuvarande make skulle iväg på något spelkonvent och åkte förbi min stad för en fika vi hade då pratat ett bra tag på nätet och hade trevlig när vi gjorde så, han var fullt inne på att han skulle para ihop mig med en av sina tjejkompisar som var homosexuell men han ville kolla upp mig först. Blev inte riktigt så eftersom jag fick starkare känslor för honom vid typ första ögonkastet än jag fått för någon annan tidigare.

Vi har nu varit tillsammans över 10 år och väntar vårt andra barn..

Det känns skönt att han vet om hela mig vilket är väldigt få som vet. Jag har bara berättat för 3 tjejkompisar att jag är bisexuell.

Han har även sagt som jag sett att någon/några andra här i tråden att skulle jag vilja vara med en tjej så är det ok. Så länge det inte är en annan kille *S* han ser det som att en annan tjej inte är någon konkurent då han inte kan erbjuda det en tjej kan erbjuda och tjejen inte kan erbjuda det han kan erbjuda. (tror även han tänder lite på tanken) Nu vill jag inte vara med någon annan än honom eftersom jag själv inte skulle vara bekväm med att han var med en kille om han hade det intresset.

• toccata
    Anonym (Bi/Gay?) skrev 2012-04-11 13:14:55 följande:
    För mig är det här med att vara bi-/homosexuell en stor grej, jag har ju tidigare inte ens vågat tänka i de banorna även om jag alltid varit väldigt nyfiken på det. Jag vet ju fortfarande inte till 100% om mina känslor för andra kvinnor är äkta förälskelser eller om jag bara inbillar mig allt pga mitt dåliga äktenskap. Jag har inte haft andra relationer tidigare så jag har inget att jämföra med.

Jag är också rädd för vad det innebär att leva som bi/gay, kan jag stå ut med att inte vara som "alla" andra, orkar jag med andras åsikter och fördomar. Hela mitt liv har jag försökt smälta in i mängden och nu ska jag ställa mig utanför, vet inte om jag klarar av det.

Hur kom ni andra på att ni är bi-/homosexuella? Är ni helt säkra på er läggning?

Känns lite sorgligt att du lever i ett äktenskap du inte är nöjd med samtidigt som du undrar och känner osäkerhet inför andra förälskelser.
    Att stå utanför normen är enklare i en större stad, där behöver man inte alltid ställas inför andras åsikter och fördomar.
    För mig skulle det kännas fel att försöka smälta in i ett sammanhang där jag inte trivs, ett väldigt högt pris för att vara som alla andra. 
    Hur är man säker på sin läggning? En bra fråga. Kan man någonsin vara det? Men varför inte koncentrera sig på person? Nu är jag förälskad, är det så viktigt egentligen om det står man/kvinna i passet? 
  • torq

Som sagt, det är flera här som är som ni, min fru är också bi och hon har mitt tillstånd att vara med andra tjejer om tillfälle skulle yppas.
    Andra män blir en mycket tydligare konkurrenssituation och då uppstår svartjuka och det kan lätt förstöra ett förhållande, men om ens partner inte blir svartsjuk, varför skulle man då neka sin partner njutning och glädje?
    Om det är en person som hon inte blir svartsjuk över så skulle ju hon låta mig ligga med den personen, det handlar bara om vad man mår bra av och vad man inte mår bra av, alla måste hitta vad som funkar för dem.

• Anonym

min första kärlek var en tjej... då var jag 14-16 jag gick och drömde om henne och tänkte på henne hela tiden  märkligt nog som e kille. hon var lite manlig av sig och definitivt homosexuell.

nu e jag 100% hetero och kan inte ens fantisera om tjejer,, undrar fortf va mina känslor för henne betydde..     konstigt 

• Anonym (Bzz)
    torq skrev 2012-04-12 23:16:15 följande:
    Som sagt, det är flera här som är som ni, min fru är också bi och hon har mitt tillstånd att vara med andra tjejer om tillfälle skulle yppas.
    Andra män blir en mycket tydligare konkurrenssituation och då uppstår svartjuka och det kan lätt förstöra ett förhållande, men om ens partner inte blir svartsjuk, varför skulle man då neka sin partner njutning och glädje?
    Om det är en person som hon inte blir svartsjuk över så skulle ju hon låta mig ligga med den personen, det handlar bara om vad man mår bra av och vad man inte mår bra av, alla måste hitta vad som funkar för dem.
  • babygirlie08

Jag visste länge inte om jag kunde kalla mig bisexuell. Numera klassar jag mig själv som det för jag älskar verkligen det sexuella med kvinnor. Tyvärr delar inte min man mitt intresse av att träffa tjejer så det är något jag får göra i smyg. Nu var det tyvärr alldes för länge sedan men man vet ju aldrig :)

• Noxigen

En sak som slog mig för massa år sedan är att jag inte är straight, bi eller homo. Jag är bara sexuell, måste man tvunget lägga mig i ett fack så är jag try-sex. Försöker minst en gång innan jag tackar nej.

Lite sex, lite naket @- ladymyzteria.blogspot.se/
  • Noxigen
    Noxigen skrev 2012-04-13 12:04:36 följande:
    En sak som slog mig för massa år sedan är att jag inte är straight, bi eller homo. Jag är bara sexuell, måste man tvunget lägga mig i ett fack så är jag try-sex. Försöker minst en gång innan jag tackar nej.
    Min fru är likadan btw
  • babygirlie08
    Noxigen skrev 2012-04-13 12:04:59 följande:
    Min fru är likadan btw

Låter som att ni är underbara människor då :)
  • Noxigen
    babygirlie08 skrev 2012-04-13 12:06:14 följande:
    Låter som att ni är underbara människor då :)
    Vete faen de haha men vi trivs o har skoj tillsammans. Har ett underbart förhållande sedan 8 år tillbaka .

Väldigt öppna o pratar mycket oavsett om vad. 
  • bellzan

Hej tjejen!

Jag har vetat att jag är bisexuell i många år, men hade såklart också önskat jag fått uppleva mer av en tjej än jag haft erfarenhet av, innan jag blev så seriös som jag är idag.

Du får gärna skicka privat meddelande till mig och prata ut om detta.
    Jag förstår PRECIS hur du känner och finns gärna där!

Kram Bella!

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Bi eller gay