• Tramsan01

    Hur förändrades eran relation då ni fick ett barn tillsammans?

    Ja som rubriken lyder så undrar jag hur er relation (din och din partners) förändrades när ett barn kom till.

    Jag är sugen på att skaffa barn, men är orolig eftersom jag hört så många som säger att relationen mellan mor och far i detta fall förändras så då en liten plutt kommer till.

    Jag är orolig att vi ska glida ifrån varandra och inte bry oss om varandra lika mycket när vi får en liten.

    Jag älskar min sambo och vi har det sååååå bra, är det sant att man aldrig kommer få tillbaka det när man har en liten att fokusera på i första hand???

  • Svar på tråden Hur förändrades eran relation då ni fick ett barn tillsammans?
  • grodan134

    Jag var lite orolig för det oxå eftersom vi varit ensamma med bara varandra i 7 år och vi älskade att resa!
    Men det har absolut inte kommit något emellan oss snarare har vi nu ännu mer att älska!
    Vi ska nu gifta oss den 19 Maj!  Lyckligare än nånsin och hoppas på ett till barn snart! {#emotions_dlg.flower}

  • grodan134

    Jag tycker snarare när man fått en liten att man behöver varandra mer än någonsin!

  • annniel

    I vårt fall blev det inte så, vi blev lyckligare. MEN jag kan säga att förhållandet måste vara riktigt stabilt för det ÄR tufft att få barn (och underbart). Folk som skaffar barn för att försöka hitta tillbaka till varandra förstår jag nu varför det aldrig lyckas.

  • Tramsan01

    Jag är sååå glad för eran skull som blivit ännu lyckligare {#emotions_dlg.flower}
    Och gud vad mysigt "grodan134" att ni ska gifta er, grattis till er!

    Jag förstår att det krävs ett mycket starkt förhållande. Jag och min kille har varit tillsammans i två och ett halvt år och jag kan inte riktigt säga att jag känner honom till hundra procent ännu! Dock är han ganska svår att lära känna då han sällan pratar om vad han känner och tänker och är ganska praktisk istället för känslomässig.

    Jag vet att han är en undeeeerbar man och att jag vill dela hela mitt liv med honom. Jag tror mig känna honom då jag vet att han är en person som är svår att lära känna ;) kanske finns det inte mer att lära känna :) Han är iallafall bäst och jag vill såååå gärna skaffa barn med honom. Men vi ska nog vänta nåt år iallafall. Har precis köpt en bostadsrätt tillsammans och ska börja vårt "nya" liv i en ny stad. Vi har flyttat runt en del då vi har våra familjer på olika orter. Men nu ska vi flytta till en ort mitt emellan och se om det funkar. :)

  • Momalicious

    Klart det förändras men vårt förhållande är inte sämre, vi har bara mindre ork för sex. Men vi har aldrig bråkat om föräldraskapet, hussysslor eller annat praktiskt. Min sambo och jag är väldigt bra på att kommunicera och hjälpas åt och det är viktigt. Nu är vår son 15 månader och vi är lika kära som innan vi fick barn, tröttare, men lika kära. Vi vet att vi vill vara tillsammans resten av livet, gifta oss och skaffa fler barn. Det visste vi innan också, men nu är vi mer säkra än någonsin.

  • Tramsan01

    Det låter härligt Momalicious. Kanske är det så att det inte förändras på det känslomässiga planet, utan bara praktiskt! Jag är så rädd att jag inte ska ha samma känslor för  min sambo längre och han för mig om vi får en liten. Ändå är jag så sugen på att bli en familj, på riktigtHjärta

  • grodan134

    Det är ju oxå viktigt att uppnpå andra drömmar man har som tex: att resa,  skaffa körkort ett fast jobb eller vad man nu har för mål helst innan man skaffar barn.
    Det är svårare att börja med ett barn och sedan försöka ha råd att resa eller ta körkort!
    Jag är glad att jag gjortde allt sånt före barn! Det är mitt tips

  • Tramsan01

    Tack för tipset grodan134, dock har jag inte så mycket drömmar mer än att skaffa mig ett bra jobb. Möjligtvis att jag vill att jag och min sambo tar oss en resa till någon typisk turistort någon vecka! :) Dock är jag inte den som vill resa runt å upptäcka världen, för mig är världen där mina vänner och familj är, allt annat är ointressant för mig. Har inget intresse av att resa runt och känner att min högsta dröm är att skaffa familj. men innan dess vill jag ha ett jobb och shoppa lite :) Bara tänka på sig själv nåt år, men det tröttnar man ju också på i längden ;)

  • grodan134

    Har du nåt jobb nu? Eller pluggar du till något? Glad
    Jobb bör man ha för barnets bästa eftersom dom har många dyra behov.
    Vi har fasta heltidsjobb båda två och det känns tryggt.

  • Tramsan01

    Jag söker jobb nu, går ut med en akademisk examen till våren här :) Så jag tänkte väl att jag först och främst ska få ett jobb på "tills vidare" innan en liten blir aktuellt :) Min sambo har jobb med fast anställning som han trivs med :)

Svar på tråden Hur förändrades eran relation då ni fick ett barn tillsammans?