• Anonym

Min man är inte så kåt som han borde

Jag är så himla ledsen :( jag och min man är i 20årsåldern och jag är verkligen snygg och har en kropp att döda för. Men han blir inte tänd av att bara se min kropp. Jag klär av mig och trycker mina bröst mot hans kropp och leker med hans kuk men den sover fortfarande. Jag måste anstränga mig med all min kraft för att få honom att vilja ha sex och han säger att jag våldtar honom varje natt och att han inte vill ha sex.

Jag fattar verkligen inte vad felet är... jag mår så himla dåligt

När jag tar upp detta "problem" med min man så blir han förbannad och vägrar svara.

• Svar på tråden Min man är inte så kåt som han borde
  • anok
    Anonym skrev 2012-04-14 18:23:34 följande:
    han säger "döda en man, men säg aldrig att han inte är tillräcklig i sängen" när jag berättar att jag tycker detta är jobbigt.
    Tycker det verkar som om ni har ett ganska ytligt förhållande om du utgår från att det är ditt utseende som ska göra honom upphetsad, och att han ger dig svar som ovan när du vill veta vad som är fel.

Han kanske inte lyckas få stånd för att han känner stor press på sig, eller på grund av att han har mindre lust än vad du har.

Varför vill du ha sex varje natt? Vad betyder sex egentligen för dig? Är det inte nog med bekräftelse att han håller om dig? 

Och jag skulle föreslå att du istället frågar honom hur kan känner inför ert sexliv, över att ni är osynkade för tillfället och vad han skulle behöva för att det ska kännas bättre för er båda.

Om man inte vill ha sex så är det faktiskt väldigt obehagligt och jobbigt att bli berörd på ens erogena zoner, vilket gör att man kanske låser sig och känner äckel, oavsett om ens partner är snygg eller inte. Så ta ett steg tillbaka TS och fundera på hur du ska lösa situationen utan att din man känner sig otillräcklig för att han är fast i en där könsroll mannen måste vara fantastisk i sängen... 
  • Anonym

i och för sig så skrattar han ofta när jag försöker "ha sex" med honom när han säger nej. Han tycker jag är galen och skrattar åt det.

Snackade med honom igår och han sa "Skit i om jag säger nej till sex, lyssna aldrig på mig, ligg med mig ändå, thats the way i like it"

hmm...

• Lazur

Hur ofta försöker du ha sex med honom då? Ett par gånger om dagen eller får det gå några dar emellanåt så han hinner kåta till sig? Hur lägger du fram att du vill ha sex, hur tjatar du?

• RockaTot

Har du sex med honom och han har sagt nej så är det väl våldtäkt i alla fall en psykiskt sådan? Lägg av att tvinga dig på, så extremt oattraktivt.

• Anonym (bjud till)

Men vill han inte ha sex kan han väl ändå tillfredsställa dig på andra sätt, genom oralsex eller smeksex. Lite måste man ju kunna bjuda till i ett förhållande.

• daddybear

hahaha ni skojar, tänk om det hade varit tvärt om och en man hade tvingat sig på en kvinna på detta sätt, kvinnorna på detta forum hade skrikit VÅLDTÄKT högan sky, samma ska gälla åt andra hållet,kom igen nu

• Lazur
    daddybear skrev 2012-04-19 19:38:00 följande:
    hahaha ni skojar, tänk om det hade varit tvärt om och en man hade tvingat sig på en kvinna på detta sätt, kvinnorna på detta forum hade skrikit VÅLDTÄKT högan sky, samma ska gälla åt andra hållet,kom igen nu
    Klart att det är så!
  • Anonym
    daddybear skrev 2012-04-19 19:38:00 följande:
    Alltså min man TÄNDER ju uppen barligen på att bli "våldtagen" han han till och med BETT mig göra det så
  • Anonym (Pressa honom ej)
    Anonym skrev 2012-04-19 17:06:28 följande:
    i och för sig så skrattar han ofta när jag försöker "ha sex" med honom när han säger nej. Han tycker jag är galen och skrattar åt det.

Snackade med honom igår och han sa "Skit i om jag säger nej till sex, lyssna aldrig på mig, ligg med mig ändå, thats the way i like it"

hmm...
    Det där låter ju som något han säger för att han kanske tycker det är jobbigt att "inte räcka till" för dig. Han offrar sig för att du ska få det du vill ha. Lite martyr över det hela liksom.

Sluta vara så otroligt på honom, och vänta in honom istället. Sätt ingen press på honom. Skaffa en dildo och tillfredsställ dig själv en period är mitt tips. Sen kan man ju mysa utan att ha sex. Smek och lek lite försiktigt utan press på att det ska sluta i ett samlag.
  • daddybear
    Anonym skrev 2012-04-19 20:47:56 följande:
    Alltså min man TÄNDER ju uppen barligen på att bli "våldtagen" han han till och med BETT mig göra det så
    som du beskrev det innan så skulle jag definitivt inte påstå att han tänder på det utan ställer upp för din skull. och att han bett dig göra det mer verkar som att det är förväntat att män ska vara kåta hela tiden och därför säger han det, ledsen men verkar som du hör vad du vill höra,för om du stannar till och läser mellan raderna på hans utalanden så verkar han inte gilla situationen speciellt mycket
  • Anonym (bjud till)
    daddybear skrev 2012-04-19 21:16:05 följande:
    som du beskrev det innan så skulle jag definitivt inte påstå att han tänder på det utan ställer upp för din skull. och att han bett dig göra det mer verkar som att det är förväntat att män ska vara kåta hela tiden och därför säger han det, ledsen men verkar som du hör vad du vill höra,för om du stannar till och läser mellan raderna på hans utalanden så verkar han inte gilla situationen speciellt mycket

Fast det är väl inte fel att ställa upp på sin partner.
  • daddybear
    Anonym (bjud till) skrev 2012-04-19 21:20:18 följande:
    Fast det är väl inte fel att ställa upp på sin partner.
    absolut inte, jag tycker man kan ställa upp då och då absolut, men TS verkar ju inte ta det så alls utan blir arg på sin kille för hon är så jävla snygg så han ska vilja alltid, hela jargongen och stilen stör skiten ur mig så tyvärr blir jag lite avig, ber om ursäkt
  • Studentpappa

Jag är också fit som fan, mina sambo blir inte heller kåt när jag drar fram ballen i soffan och daskar den i plytet på henne!?
    Är hon frigid tro?

Fan jag har ju massa muskler

• Ermenegildo

Ett nej är alltid ett nej det måste du respektera! Det är vidrigt med män som tar sig friheter bara för att... nämen vänta nu, du är tjej? Jaha, då är det helt annorlunda. Då är det lite gulligt att du insisterar fast han säger nej...

• daddybear
    Studentpappa skrev 2012-04-19 21:49:27 följande:
    Jag är också fit som fan, mina sambo blir inte heller kåt när jag drar fram ballen i soffan och daskar den i plytet på henne!?
    Är hon frigid tro?

Fan jag har ju massa muskler
    hahaha huvudet på spiken där tror jag
  • Anonym (Antifeministen)

Typiskt för familjeliv och även för det stats-feministiska lilla landet sverige.

Om en kvinna/tjej har låg eller ingen sexlust så skal mannen stå bakom henne trogen och huld och respektera och stötta henne i allt, sköta henne som om hon är den enda kvinnan i världen.

Om en man har låg eller ingen sexlust så skall han omedelbart ställa upp för sin kvinna, och gör han inte det så skall han dumpas för då är han ett svin som inte ställer upp och respekterar sin kvinna.

Nu kan man tro att jag överdriver, men tyvärr. Detta är sanningen! (otroligt nog och otroligt trist)

Lyft blicken och fundera på vad jämnställdhet är, och på vad ni får av era män. Fundera på vad vi offrar för er, och på vilka krav ni ställer innan ni börjar gnälla över hans förmågor.

Tyvärr har jag skött för mycket av hus och hem och skämt bort min sambo alldeles för mycket. men nu har jag faktiskt satt ner foten och börjat hävda mina behov.

(Familjeliv, platsen för de försmådda kvinnornas interna ömkan) 

Svar på tråden Min man är inte så kåt som han borde