• Kurreburre

Fler som känner som jag?!

E det fler än jag som när jag kollar tidningstånden, omedvetet och motvilligt dras till Gravid och Mamma-tidningarna? Jag står där o kollar efter inredningstidningar och vips så e de där. De har en magisk dragningskraft som jag försöker motstå, men jag kan inte låta bli o titta. Men varje gång gör det lika ont i själen. Jag vill så gärna köpa dem. Jag vill vara en av alla de som kan och har anledning o köpa dem. Men jag gör det inte, dels så skulle jag känna mig dum och dels så skulle barnlängtan bara bli värre

Nån fler än jag som känner så här?!

• Svar på tråden Fler som känner som jag?!
  • Lill Z

Hej!
    Känner precis som ni..har kommit så långt att vi fått beställa barnvagn 2 gånger, som vi sedan fått avbeställa ! Nu bara jag längtar och tittar, försöker att hålla mig borta från sådana affärer, men det är svårt. Det är ju så mycket man vill ha anledning att köpa.
    Men jag har bestämmt mig för att börja spara och sen när magen växer och frodas då får dem se upp i affärerna, för då ska jag köpa allt...och lite till !
    Lycka till alla!!
    Kram

• LO72

Jag måste bara hålla med er..Jag kan inte låta bli att titta på barnvagnar det är lite som ett måste..Dras också till gravid tidningarna trots det gör ont i själen men man vet ju aldrig..Vi är nu inne på7:e året gjort 1ixi & 4 ivf sedan ett egen spontan graviditet men fick missfall.Har nu knapprat 4 pergotime kurer har en gång kvar hoppas gör man innerst inne att denna gång kanske de lyckas trots att man vet att man inte ska det.Nästan varje dag är jag inne på blocket tittar på möbler och barnvagnar bara för att hålla mig uppdaterad.

Lotta!

• Rhonda Breeze

Under de första månaderna av vår bebisverkstad köpte jag mama när den kom ut och tittade på babyboom varje gång det sändes. Sakta började jag inse att det inte var en självklarhet att vi skulle bli med barn... och slutade läsa tidningarna. Men visst dras jag till tidningarna!

Ännu värre är det om jag går i en affär med barnkläder. I just love it!!! Jag kommer att tokshoppa kläder den dagen jag får barn. Och jag lovar er, det kommer bli en massa dyra märkeskläder! *myser*

Fommpen: Så du är ett litet "troll" ute i IRL?

• Fommpen

Rhonda Breeze: Jo jag är nog det. Men jag har ett intresse för barnvagnar, som vissa har för bilar. Det jag inte kan läsa mig till på nätet måste jag fråga om i affärerna.

• Kurreburre

Babyboom kan jag faktiskt inte låta bli o se. Jag e intresserad av barnuppfostran + att ibland (inte så ofta dock) tar de upp ämnen som berör oss ofrivilligt barnlösa. Kollade även på URs Om Barn när det gick på SVT, himla bra program.

• LO72

Ja URs Om Barn tittade jag med på de var bra synd de sluta med dom.Känns skönt ändå på någe sett att ha läste eller sett på sådana program för den dagen man lyckas bli gravid så vet man lite i alla fall så inte allt är främmande.

• killing

känner igen mig,vill ju köpa allt det där,NUUUUUUUU!!!!

Vagnfetichist

• Margaret

Var finns tidningarna för alla i bebisverkstan?! Jag har surfat så mycket på nätet nu mellan "graviditetssymptom", "Svårt att bli gravid" och "insemination/ivf" att det inte finns något kvar att läsa känns det som. Lånade Fruktlösa försök av Ben Elton idag, men jag kanske bara blir deppig.

Frågan är om man vill veta mer om barnlöshet?

• Anni78

Jag känner så igen mig. Mina ögon dras oxå till dessa tidningar, jag bara längtar till den dag som jag kan köpa dem! Jag tycker om att gå och titta på kläder oxå, de små små storlekarna som är för nyfödda.......jag längtar så det gör ont!

• Mountains

Själv är jag helt besatt av barnvagnar. Har massor av barnvagnslänkar under mina favoriter, suck......

• Kurreburre

Margaret - Nä man orkar kanske inte läsa mer om barnlöshet och man borde kanske läsa nåt som gör eng lad ist, men de borde ändå skrivas mer om barnlöshet tycker jag. Ju mer publicitet ett ämne får desto mer "satsas" det på det. Det kanske hade bidragits mer pengar till forskning m.m. Känns som det e väldigt många som "drabbas" av det här, men ändå så e det så många som inte känner till och kan någonting om det.

Svar på tråden Fler som känner som jag?!