• Tessangbg

    Någon i gbg som väntas i sep?

    Väntar mitt första efterlängtade barn nu i september. :)
    Hade varit roligt att kunna prata/umgås med någon som också väntas på i september. 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-25 16:59
    Oh vad roligt, vet du än om det är pojke el flicka?
  • Svar på tråden Någon i gbg som väntas i sep?
  • Kladdiskaka

    Vi väntar barn med BF 30 sep, hoppas de flyttar bak det lite imorgon när vi ska på RUL :)

  • Niotusen

    Åh vad spännande! Är det första barnet för er med? Vi ska på rul på tisdag, hoppas på att få reda på om det är en frisk liten pojke/flicka som växer där inne :)

  • Tessangbg

    Ohh vad roligt, var på ultraljud den 19 april fick reda på att det var en liten pojk! Nu är det bara halva tiden kvar och man väntar pirrigt på att tiden ska komma fortare ;)

  • Niotusen

    Väntar och längtar jag med! I helgen tänkte vi åka och kika på barnvagn - det är en helt ny värld för oss så känns bra att vara ute i god tid :)

  • Tessangbg

    Vad roligt, var det någon sp som ni fastnade för?
    Själv har ja fastat för BRIO GO faktiskt.
    Man vill bara handla o handla ;)

  • Kladdiskaka

    Det är mitt andra barn men vårt första gemensamma, storasyster är Tuva och hon hinner fylla 4 år :)

    Inne i magen var det en spillevink som snällt korsade benen så det inte gick att se vad det var ;)! Låg just nu med benen neråt så därför var det extra svårt att se..

    Flyttades fram till den 22 september, men räknar med att få gå över 14 dagar som jag gjorde med dottern.. ;P Så farmor & farfar kommer få träffa sitt första barn barn innan deras långresa i oktober! :)

    Vi har inte kollat på vagnar eller något ännu, min sambo tycker det är på tok för tidigt.. Inte jag dock :-P


  • Tessangbg

    Ohh vad roligt jag väntas 21 september.

    Ahh likså min kille säger att det är lite tidigt med, men man vill ha alla saker hemma, det är ju bara sååååå himla mysigt. Svårt att hålla fingrarna i styr. Blir en del shopping bakom ryggen ;) 

  • Kladdiskaka
    Tessangbg skrev 2012-05-08 20:21:12 följande:
    Ohh vad roligt jag väntas 21 september.

    Ahh likså min kille säger att det är lite tidigt med, men man vill ha alla saker hemma, det är ju bara sååååå himla mysigt. Svårt att hålla fingrarna i styr. Blir en del shopping bakom ryggen ;) 
    Haha samma här ;) Har snart fyllt upp en hel byrålåda.. Men de större inköpen väntar vi på :) Tänkte ta det senare i sommar när skattepengarna kommit  och så. En tripp till Ullared tänkte jag hinna med i början av augusti också, slå 2 flugor i en smäll (köpa 4års presenter till dottern och så lite bebisprylar) :)

    Jag tror att jag kommer få gå över tiden, gick över 14 dagar med min dotter, men vill verkligen inte göra det igen.. Lite roligt att hennes bf var 22 juli och nu 22 sept :) Så kanske kommer bebisen den 5 oktober då ;) (Dottern fyller 5 aug)
  • JennyTaube

    haha, en del shopping bakom ryggen!
    Ja väntar också en pojke den 9:e september. det är första barnet och så spännande!
    Känner precis som du med shoppingen, man kan ju inte låta bli, men å andra sidan så kanske det är lika bra att vara ute i god tid och vem vet, man kanske inte ens orkar gå mitt i högsommaren och shoppa massa grejer.

  • Kladdiskaka

    Kläder gör ju inget om man shoppar bakom ryggen ;) Det går ju att dölja menar jag.. hehe
    Idag köpte vi faktiskt en vagn, en Crescent Diva, begagnad och till ett kanon pris ! Är rätt nöjd att vi kom undan så billigt som 500 kr, då behöver man inte ha ångest över att förlora något när du ska sälja vagnen vidare. Håller på att tvätta upp den nu! Man tröttnar ju ganska snabbt på vagnen.. Eller jag gjorde det när min tjej var liten i alla fall !

    Var hos BM idag, hjärtljud på 148, mysigt att höra Hjärta

    Fick även moderskapsintyget så nu får vi bege oss till Försäkringskassan så småningom... Ju tidigare desto bättre, de är ju kända för sitt namn Förseningskassan ;)

    Hur går det mer era magar? Växer ni något? Jag har själv precis köpt mina första mammabyxor (v.22). Köpte även ett par leggings från PO.P idag (100kr på REA), kan VERKLIGEN rekomendera de, hur sköna som helst :) Var one size på de !

  • IdaDavida

    Hej! jag väntar mitt första barn i oktober, har du fått ditt underverk än? Jag är väldigt intresserad av att komma i kontakt med andra mammor då ja inte har så många i min umgänges krets.:) 

    MVH

    Davida 

Svar på tråden Någon i gbg som väntas i sep?