• Anonym (mamma)

vad bestäms under muntliga förberedelser?

jag undrar om något bestäms under muntliga förberedelserna eller vad som händer där? när d fattas

• Svar på tråden vad bestäms under muntliga förberedelser?
  • Anonym (insatt)
    Kjell2 skrev 2012-04-25 11:38:43 följande:

Har inte 100% koll men i all fall inlagor från parterna och sen tror jag soc ska komma med ett snabbyttrande. Iofs inte något krav på svar från svarande part.
    I vårdnadstvistförhandlingar är inte inlagorna det väsentligaste utan vad som sägs i rättssalen (eftersom denna sorts förhandlingar i första hand bygger på muntligt underlag)
  • Anonym (mamma)
    Kjell2 skrev 2012-04-25 11:54:56 följande:

För vad? Är du så pass rädd för vad domaren kan besluta att du ger dig till 100% till motparten?

Ett domslut kan ibland få den effekten att motparten lugnar sig lite när han upptäcker att det finns fast motstånd.

Jag är rädd för honom, han som inte intresserar sig för vårt barn. Enbart min kropp och att göra mitt liv surt... Livrädd! han kommer göra mig så illa. därmed också vårt barn
  • EllenH

Klart det är jobbigt, men om du "ger dig" så förlorar du ju helt säkert, försök vara stark om hoppas på en klok dommare ....

• Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 12:00:13 följande:

Jag är rädd för honom, han som inte intresserar sig för vårt barn. Enbart min kropp och att göra mitt liv surt... Livrädd! han kommer göra mig så illa. därmed också vårt barn

Om du viker dig för honom den här gången så tror du han ger sig och låter dig vara ifred?
  • Anonym (mamma)
    Kjell2 skrev 2012-04-25 12:03:31 följande:

Om du viker dig för honom den här gången så tror du han ger sig och låter dig vara ifred?

Jag vet inte, jag är bara så trött på detta. Är höggravid med och vill inte utsätta bebisen för något
  • Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 12:07:23 följande:

Jag vet inte, jag är bara så trött på detta. Är höggravid med och vill inte utsätta bebisen för något

Och genom att ge dig slipper du att utsätta dig och bebisen för något?

Gå till domstolen, få beslutet från domaren och du har något fastställt.
  • Anonym (mamma)

men jag trodde tvisten skulle ta lång tid?

• Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 12:11:22 följande:
    men jag trodde tvisten skulle ta lång tid?

Ja, det kan ta lång tid. Tycker du hans förslag är acceptabelt så kan du självklart godkänna det men se då till att du får det fastställa via familjerätten eller domstol.
  • Anonym (insatt)

Sälj inte ut ditt barn "för husfridens skull" - det kanske inte är till barnets bästa?

• Anonym (mamma)

Det är absolut inte acceptabelt så jag har väl inget annat val än att ta striden. Men jag vill verkligen inte.

• Kjell2
    Anonym (mamma) skrev 2012-04-25 13:12:59 följande:
    Det är absolut inte acceptabelt så jag har väl inget annat val än att ta striden. Men jag vill verkligen inte.
    Då är det bara att kämpa på. Det lär bli tungt ett tag innan det blir bättre.

• EllenH

Förstår att du är trött och rädd om den bebis du har på väg, hoppas du har någon i omgivningen som stöttar dig.. Lycka till /kram

• Anonym (En till)

Du är inte ensam! Finns fler här i liknande situationer och vi kan klara det!
    Kämpa på för din och ditt/dina barns skull. 

• Anonym (mamma)
    Anonym (En till) skrev 2012-04-25 21:12:21 följande:
    Du är inte ensam! Finns fler här i liknande situationer och vi kan klara det!
    Kämpa på för din och ditt/dina barns skull. 

hoppas verkligen det löser sig! hur går det för dig?
  • Anonym (En till)

Dags för tingsrätten nästa vecka.

• Anonym (mamma)
    Anonym (En till) skrev 2012-05-03 20:34:31 följande:
    Dags för tingsrätten nästa vecka.

jaså? hur ser det ut för er?
  • Anonym (har varit där)

Bra advokater brukar kunna råda om ifall det är lämpligt att backa eller inte. Om båda båda parter har yrkat på interimistisk dom om stadigvarande boende (så var det för mig) och det finns för lite för domaren att gå på i form av uttalanden från 3:e opartisk part (skola/dagis) kan det vara lite farligt att kämpa. Resultatet kan bli att barnen hamnar på fel ställe och att du bara får fortsatt umgänge.

Lyssna på din advokat och ta dennes råd på allvar. Advokater brukar inte vilja driva mål som de ser bekymmer i att vinna. Lycka till!

• Anonym (En till)

Hur har det gått för dig?

Svar på tråden vad bestäms under muntliga förberedelser?